4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

Wat na migratie?

Ik heb via Time Capsule en Migratie-assistent mijn witte MacBook reservekopie overgezet op mijn nieuwe MBP.
    Dat alles lijkt succesvol te zijn verlopen. Als ik bij Gebruikers ga kijken onder het Disk-icoontje zie ik daar mijn nieuwe thuismap (met mijn voornaam) staan met daaronder een blauwe map mijn volledige naam (de reservekopie). Vraag is hoe krijg ik nu heel die backup in mijn nieuwe thuismap? Je kunt die mappen blijkbaar niet zomaar vervangen door de andere, bvb. Afbeeldingen uit de blauwe map naar de thuismap slepen. Hoe los ik dit snel en efficiënt op?

Mvg.

Bijdrager
    corneeltje

Domme ik. Ik heb het gevonden. Moeilijk was het niet. Maar ik heb weinig ervaring met Accounts, omdat ik altijd maar met 1 account werk… Dus ik heb gewoon onder Systeemvoorkeuren –> Accounts de reservekopie-account (met mijn volledige naam) prioritair gemaakt. En ineens had ik mijn ouwe vertrouwde computer terug!

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe doe je dat precies?

Ik heb nog nooit ‘prioritair’ gehoord toen het over de migratieassistent ging.

Bijdrager
    corneeltje

Gewoon dat hij altijd opent onder de (gewenste) account die ik koos (namelijk die van de reservekopie).
    Hij vraagt bij accounts: wil je altijd openen onder deze account… Ja, zei ik. Dat bedoelde ik met prioritair. Daarvoor was het blijkbaar de andere account (met enkel mij voornaam) die automatisch (of prioritair) opende.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.