8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Orangez

Wat moet het worden?

Zo! Mijn eerste post op dit forum.

Ik zal zeer binnenkort mijn eerste Mac aanschaffen.

Als ‘wannabe’ mac gebruiker wil ik u, de ‘die-hard’, vragen wat ik het beste kan aanschaffen op een budget van max. 2250 euro.

Gewoon voor allerdaags gebruik. Wat internetten, branden etc.

Roept u maar! :D

Bijdrager
    SvS

iMac!

(wacht daar ook even mee, in sept worden nieuwe iMacs verwacht)

Bijdrager
    Thijs van Tol

In ieder geval een G5.
    Maar dan zou ik gaan voor een van de goedkopere versies.

http://www.machouse.nl/index2.htm

succes

Bijdrager
    MacBeer

Ik zou dus géén G5 nemen.
    Deze machine is te zwaar voor ‘alledaags’ gebruik. Ik zou zeker voor een iMac gaan of een iBook (als je mobiel wil zijn).
    Dan kun je binnen het budget extra RAM aanschaffen, een iSight of iPod etc. Bij een G5 zit je al gauw aan de 3000 euro en dan heb je geen monitor!

En ja, even wachten met het kopen van een iMac…. er liggen nieuwe G5 iMacs op de loer die dan ook binnen het budget vallen (denk ik).

Bijdrager
    pitch

ik zal een ibook nemen, dan heb je alle gemak van je mac en bent ook nog mobiel binnen je budget !

Bijdrager
    Stof

Absoluut even wachten op de nieuwe iMac G5 in september. €2200 is daar een mooi bedrag voor.

Ik zou er alles aan doen om een G5 te nemen. De G5 is Apple’s platform voor de komende jaren en het OS gaat daarop afgestemd worden.

Bijdrager
    fistkikker

Nou, laat ik dan het iMac advies nog maar eens ondersteunen. Als je nu in de Apple store zou kijken, kan je voor alledaags gebruik kiezen uit iBook (of Powerbook 12″), of 17″ iMac. Welke het beste is ligt aan of je er mobiel mee wilt zijn. als je dat niet wilt, is de iMac de way to go. De ergonomie van toetsenbord en scherm (groter en erg makkelijk verstelbaar) is echt 500 x beter dan van een iBook.

Maar let op: Apple heeft tegen haar gewoonte in aangekondigd dat er in september een nieuwe iMac komt en dat kan niet anders dan een G5 zijn. Da’s een hele generatie beter dan een G4. Dus als je een g4 snel genoeg vindt kan je in september koopjes op de kop tikken.

Maar ik zou een G5 iMac willen (sterker nog, die wil ik ook ;))

Koop geen G5 kast. die zijn erg groot, overdreven voor gewon thuisgebruik en je budget gaat wel erg snel op. Kan je beter uitgeven aan RAM, harddisk, iSight of ander leuk speelgoed.

Hoe dan ook, je gaat geen spijt krijgen van de je keuze voor een Appletje!

Bijdrager
    Sad

– Wil je een laptop? Doe dan een PowerBook.

– Wil je een desktop -met een gewoon beeldbuis scherm- die je niet kan uitbreiden (behalve het geheugen)? Koop dan de eMac G4.

– Wil je een desktop -met een TFT scherm- die je niet kan uitbreiden (behalve het geheugen)? Wacht dan op de iMac G5 in september.

– Wil je een desktop waar je later nog PCI-kaarten, extra harde schijven e.d. in wil zetten? Neem dan een PowerMac G5.

Met alle modellen kan je gewoon internetten, office, mail etc. Dus het hangt meer af van wat je qua uitbreidbaarheid en scherm e.d. wilt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.