30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Nicketick

Wat mis jij in de App Store?

Ik ben wel benieuwd wat jullie is tegen gevallen aan de App Store.
    De dingen die mij tegen vielen zijn:
    -Geen Ping intergratie (Ping zou stukken beter kunnen zijn als netwerk voor delen van apps, muziek & films)
    -Geen apps cadeau kunnen geven
    -Icoontje is wit in plaats van zwart, past niet mooi bij iTunes

Bijdrager
    Afroman

Fart-apps.

Bijdrager
    gipsman

Wikileaks app.
    Betaalwijze met gewone bankkaart of internet banking, maar
    dit is niet specifiek voor mac app store.

Bijdrager
    sepollema

Het aanbod vind ik echt bijzonder mager ! Zal in de loop der tijd wel beter worden neem ik aan, maar er is op deze manier weinig bijzonders aan…

Bijdrager
    BluePad

Ik mis aan goeie beveiliging, nu de App’s simpel weg gewoon gekraakt kunnen worden vind ik dat ze zich daar beter op moeten richten.

@sepollema
    Uiteraard komen de App’s vanzelf in opkomst zijn, het is nog maar een dag open.

Bijdrager
    Rolf

Ik vind het een gemiste kans van Apple om geen versiontracker- of bodega functie in te bouwen, zodat ie de eerste keer even scant wat je allemaal al hebt, om keurig aan te geven wat reeds wel en niet geinstalleerd is.

Verder vind ik de layout echt niks.

Bijdrager
    Afroman
    sepollema op 07 januari 2011

Het aanbod vind ik echt bijzonder mager ! Zal in de loop der tijd wel beter worden neem ik aan, maar er is op deze manier weinig bijzonders aan…

De iOS App store begon op dag 1 met 250 apps of zo. En nu streven ze naar de 400.000.

Geblokkeerd
    Anoniem
    johannes op 07 januari 2011

Wikileaks app.

Oh kom op zeg! Het heet je web browser! Je zit al op een laptop of een desktop!

Betaalwijze met gewone bankkaart of internet banking, maar dit is niet specifiek voor mac app store.

Dat kan gewoon al met iTunes.

Rolf op 07 januari 2011

Ik vind het een gemiste kans van Apple om geen versiontracker- of bodega functie in te bouwen, zodat ie de eerste keer even scant wat je allemaal al hebt, om keurig aan te geven wat reeds wel en niet geinstalleerd is.

Dat doet ie dus WEL, maar het werkt niet voor alle applicaties. Hoogstwaarschijnlijk zit’t im de versienummers en in de install receipts.

Moderator
    unSOUND
    BluePad op 07 januari 2011

Ik mis aan goeie beveiliging, nu de App\’s simpel weg gewoon gekraakt kunnen worden vind ik dat ze zich daar beter op moeten richten.

Misschien heb je het nieuws-item gemist, maar er is niks mis met de beveiliging. Het zijn puur de Apps waar de makers zich niet aan de richtlijnen van Apple hebben gehouden die te kraken zijn… Wat dus ook gelijk de reden is waarom Apple die richtlijnen aan programmeurs gegeven heeft…

Bijdrager
    Vodka

Adobe flash player

Bijdrager
    Doney

Gratis apps als Adium, Firefox, Skype, VLC enz.

Bijdrager
    Rolf
    Rolf op 07 januari 2011

Dat doet ie dus WEL, maar het werkt niet voor alle applicaties. Hoogstwaarschijnlijk zit\’t im de versienummers en in de install receipts.[/quote]

Ja DUHHHH…..hij doet inderdaad wel zoiets, maar het lijkt volstrekt willekeurig.
    Evernote NIET
    Turbo.264 WEL (maar mogelijk wegens USB stick)
    Microsoft Office? NIETS….belachelijk!
    MacFamilyTree NIET
    en ga zo maar door

Bijdrager
    Nicketick

Ik had eigenlijk dropbox ook nog wel in de store verwacht.

Bijdrager
    prullenbak

Met de nadruk op enz…;)

Geblokkeerd
    Anoniem

@ Rolf:
    Belachelijk! Echt belachelijk! Dat de MAS niet herkent dat jij Office hebt geïnstalleerd! Office, met zijn eigen Wizard. Office dat anders installeert dan de apps uit MAS. Office met zijn duizend patches, redes en andere Microsoft zaken! Van de zotten!

:)

Bijdrager
    Ezri Dax

Logic Pro/Express, Final Cut Studio, Adobe in zijn geheel, Reason, Ableton Live, eigenlijk alles op muziek gebied behalve Garageband. Oh ja! De Garageband packs.

Moderator
    unSOUND

Dat komt dan ook vooral omdat de makers hun Apps moeten herschrijven voor de App Store… Het gros zal dus later, veel later, of helemaal niet in de Store komen…

Bijdrager
    tarun

Cut the rope

Bijdrager
    CMD-Z

wel interessant; als hij dus je applications die op je HD staan ‘scant’ en dan eventuele updates vermeldt; betekent dit ook dat het dus mogelijk wordt om mensen met illegale software te traceren en aan te pakken?

Inactief
    Anoniem

iBooks, Mac Appstore, iTunes Appstore..

van mij mag ’t allemaal geïntegreerd worden..

en idd, misschien moeten we is gaan afspreken hoe we al die dingen, afgekort, gaan noemen op het forum..

MAS, iAS en iB voor Mac Appstore , iTunes Appstore en iBooks ????:lol:

Inactief
    Anoniem
    CMD-Z op 07 januari 2011

wel interessant; als hij dus je applications die op je HD staan \’scant\’ en dan eventuele updates vermeldt; betekent dit ook dat het dus mogelijk wordt om mensen met illegale software te traceren en aan te pakken?

Ik denk niet dat dat mag. Dat zouden ze dan ondertussen al lang gedaan kunnen hebben. Bovendien bestaat er nog zoiets als privacy..

Moderator
    unSOUND

De HD scannen deed hij altijd al als je Software-Update draaide…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    CMD-Z op 07 januari 2011

wel interessant; als hij dus je applications die op je HD staan \’scant\’ en dan eventuele updates vermeldt; betekent dit ook dat het dus mogelijk wordt om mensen met illegale software te traceren en aan te pakken?

Ja zeker, en dat traceren gebeurt ook. Maar niet actief door Apple omdat hardware de grootste bron van inkomsten is. Sommige software makers die er echt van moeten leven verhinderen de input van illegaal verkregen serialnumbers doordat de applicatie “naar huis belt” ter controle. En Microsoft die het voornamelijk moet hebben van de Windows en Office inkomsten doet dat ook via het WGA protocol.

Maar “aanpakken” doet geen enkele fabrikant. Dat ligt juridisch moeilijk en kost te veel mankracht en tijd. De kosten voor dat aanpakken liggen vermoedelijk hoger dan wat het oplevert.

Bijdrager
    Rolf
    cailin op 07 januari 2011

@ Rolf:

Belachelijk! Echt belachelijk! Dat de MAS niet herkent dat jij Office hebt geïnstalleerd! Office, met zijn eigen Wizard. Office dat anders installeert dan de apps uit MAS. Office met zijn duizend patches, redes en andere Microsoft zaken! Van de zotten!

:)

Ja, inderdaad. Volgens mij net zo belachelijk dat je Microsoft Office wel gewoon via de Apple Store online kunt bestellen….

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat ik niet kan inloggen vind ik wel heel jammer.

Bijdrager
    iep
    Doney op 07 januari 2011

Adium, Firefox en VLC zijn open source applicaties waarbij de licentie nogal bepalend zal zijn of ze in de Mac App Store kunnen of niet. De Store stelt bepaalde eisen die niet met alle licenties overeenkomen (de GPL bijv. niet maar dat is ook de meest restrictieve licentie in open source wereld).

Wat ik mis zijn preferences waarin je instellingen kunt maken omtrent de updates, het wel/niet in het dock zetten en dat soort zaken. Verder is het ook jammer dat je niet op een handige wijze Mac App Store links kunt herkennen. Als je een andere browser dan Safari als standaard browser hebt ingesteld levert dit problemen op. Die herkennen Mac App Store links niet, Safari wel. Ik ben verder ook benieuwd wat er gaat gebeuren met de family packs. Het zou namelijk absurd zijn als die verdwijnen. Het is leuk dat je op 5 Macs de boel kan installeren maar dat houdt wel in dat je hetzelfde apple-id moet gebruiken. Als je een gezin hebt is het veel aannemelijker dat iedereen z’n eigen machine, account en apple-id heeft. Dan werkt deze manier dus niet. Dan heb je veel liever de huidige family packs die machine gebonden zijn. Via de Mac App Store zou je het voor iedere apple-id weer opnieuw moeten kopen waardoor je nu waarschijnlijk duurder uit bent indien je heel iLife, heel iWork, etc. neemt.

Moderator
    unSOUND
    iep op 07 januari 2011

Wat ik mis zijn preferences waarin je instellingen kunt maken omtrent de updates, het wel/niet in het dock zetten en dat soort zaken.

Wat het in het dock zetten betreft kan ik kort zijn, dat is niet toegestaan door Apple.

“Apps that add their icons to the Dock or leave short cuts on the user desktop will be rejected.”

Moderator
    unSOUND
    iep op 07 januari 2011

[Als je een gezin hebt is het veel aannemelijker dat iedereen z\’n eigen machine, account en apple-id heeft. Dan werkt deze manier dus niet.

Het kan wel, maar tijdens de Software Update zul je van AppleID moeten wisselen, of alle “Family” aankopen via hetzelfde AppleID doen.

Bijdrager
    064harry
    unSOUND op 07 januari 2011
    iep op 07 januari 2011

Wat ik mis zijn preferences waarin je instellingen kunt maken omtrent de updates, het wel/niet in het dock zetten en dat soort zaken.

Wat het in het dock zetten betreft kan ik kort zijn, dat is niet toegestaan door Apple.

“Apps that add their icons to the Dock or leave short cuts on the user desktop will be rejected.”

Ik weet dat het laat is, maarreuh sommige App icons komen toch wel gewoon in je Dock terecht?

Moderator
    unSOUND

Het zou bij Apps uit de Mac App Store niet mogen. Ik heb het bij een paar Apps getest, en daar stonden ze tijdens de download wel in het Dock, maar verdwenen zodra de download klaar was.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.