30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Wat mis je in ict land/ computer ?

Wat zijn nu echt dingen die je mis in ict land? Dingen waar je “dagelijks” tegen aan loop, waarvan je denk : Waarom is dit er nog niet ?

-Ik kopieer en plak regelmatig. Waarom is er niet een toetsenbordje te koop. Met 3 knoppen : kopieer en past cut en nog aantal andere simpele dingen?

-Bestanden oneindig her organiseren. Ja, ik hoor het gelijk goed te zetten in de juiste map. Maar iedereen weet hoe het gaat.
    En dan heb je maar een 128GB harddisk… voor je het weet ben je weer uur aan het her organiseren.

– Iphone : Regelmatig gebruik ik engelse woorden. Maarja die worden verbeterd door het nederlandse woordenboek… Why niet 2 woordenboeken tegelijk in gebruik inplaats van of of?

-Muziek, auto, iphone, nas server (meestal veel meer muziek dan in de auto en iphone kan) Waarom is het zo moeilijk om dat te organiseren.
    Ja leuk de icloud! maar we hebben weer datalimiet, dus dat is niet de oplossing.

Dan nog 1 waar ik me dagelijks aan stoor(close to ict;) ) :
    Koffiezet apparaat : Het water is op (meestal halverwege kopje koffie zetten) Waarom, waarom kijkt er geen 1 koffiezetapparaat VOOR hij koffie zet, of er genoeg water in zit ?! KAK

Waar stoor of mis jij aan je computer?

Bijdrager
    Stirf

Wat ik mis in ICT land is BYOD op een goede manier, waardoor je ook qua security een veilige verbinding met je bedrijf kan leggen. We hebben de mond vol over SAAS, PAAS etc.

Maar volgens mij bedoel je dat niet;)

Bijdrager
    daanclasener
    MEEUW op 13 juni 2013

Dan nog 1 waar ik me dagelijks aan stoor(close to ict;) ) :
    Koffiezet apparaat : Het water is op (meestal halverwege kopje koffie zetten) Waarom, waarom kijkt er geen 1 koffiezetapparaat VOOR hij koffie zet, of er genoeg water in zit ?! KAK

senseo(y)

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

owja daanclasener senseo, natuurlijk. Daarom heb ik me nooit gestoord bij de garage… Ik kom bij veel bedrijven en die hebben geen senseo maar z’n lux ding die dat niet doe haha.
    @stift, het mag ik alle opzichten of visies, ideeen. Als jij dat mis, dan mis je dat. Het is tijdrovend etc.

Bijdrager
    Stirf

Wat ik probeerde aan te geven is dat je ict land in je titel noemde en je kwam alleen maar met voorbeelden van gebruikerservaringen. Gebruikerservaringen is in ict land maar 5 tot 10%, echter dat wil niet zeggen dat deze onbelangrijk zijn.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

ja dat is toch ook ict land ? Alles wat op je werk of thuis gebruik te maken heeft met de computer of eromheen
    ICT : Informatietechnologie, ook wel informatie- en communicatietechnologie genoemd;

Hoef niet alleen maar beroepsmatig lijk mij.

Bijdrager
    Stirf

Klopt, maar wel vanuit 1 hoek gezien en in ict land een heel klein hoekje.

Bijdrager
    Stirf

Vooruit, ik zal nog iets beroepsmatig er in gooien.
    In de ICT is men gek op methodieken bijv. ITIL, ASL, PRINCE2, AGILE, SCRUM etc. etc.. Er zijn genoeg bureau’s die daar grof geld aan verdienen. Wat ik nu mis is dat een simpele ziel met aanzien eens zegt dat deze methodieken op elkaar aan moeten sluiten en dat ze een middel moeten zijn (ondersteunend) en niet een doel op zich.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Leg even je tekst een beetje uit, want ken niet alle programma’s en snap niet helemaal wat je bedoel.

btw : Erger, als je ticket aan maak in itil, daar wil de gebruiker helemaal niks mee te maken hebben. “Ik moet doorwerken”, “ik kan niet verder” hahaha.
    “Wat nou ticket? ik wil een oplossing”.

Bijdrager
    KarelWillem
    MEEUW op 13 juni 2013

…Dan nog 1 waar ik me dagelijks aan stoor(close to ict;) ) :
    Koffiezet apparaat : Het water is op (meestal halverwege kopje koffie zetten) Waarom, waarom kijkt er geen 1 koffiezetapparaat VOOR hij koffie zet, of er genoeg water in zit ?! …

Dat doet mijn Senseo keurig hoor. Oh ja, dat werd al twee keer genoemd.:)

Geen WiFi-kaart in je (i)Mac G3, G4, G5? Snel opgelost!

Bijdrager
    Stirf

We denken er hetzelfde over. Een ticket is een vermelding in een registratiesysteem. Deze registratiesystemen hebben een explosieve groei mee gemaakt toen de methodiek ITIL gemeengoed werd. Als je de methodiek leert en daarna breng je het in praktijk, dan ben je ondertussen meer tijd kwijt aan de administratie, dan aan het oplossen van het incident. Mijn conclusie is dat de balans weg is tussen het toepassen van een methodiek en het oplossen van een incident, aangemeld door een klant/gebruiker.
    Je ziet nu ook dat de theoretisch geschoolde mensen bijna niet kunnen praten met de mensen die de dagelijkse praktijk ervaren. Ik zweef daar tussenin: ja het is goed dat er een methodiek ontwikkeld is, die je kan helpen en ja, ik wil ook zo snel mogelijk van het incident af en een tevreden klant/gebruiker hebben.

Dit zie je ook bij projecten opdoemen en hele volksstammen denken daar theoretisch mee te scoren, echter wie doet het werk dan?
    Dit is enigszins zwart wit verteld, maar meestal snappen de mensen het dan beter.

Bijdrager
    Hansi2124
    MEEUW op 13 juni 2013

-Ik kopieer en plak regelmatig. Waarom is er niet een toetsenbordje te koop. Met 3 knoppen : kopieer en past cut en nog aantal andere simpele dingen?

Weer een extra stuk hardware erbij? Daar zitten we niet op te wachten. Er is al teveel aan onnodige randapparatuur. Bovendien zit het al standaard op je eigen toetsenbord. Overkill!
    Als je daarnaast ook nog wat “andere simpele dingen” wil doen, heb je toch echt meer dan 3 toetsen nodig.

-Bestanden oneindig her organiseren. Ja, ik hoor het gelijk goed te zetten in de juiste map. Maar iedereen weet hoe het gaat.

Dat ligt toch echt aan de gebruiker. Je hebt zelf altijd de hand in waar je je bestanden neerzet. Het is dus al voor je bedacht. Hoe simpel wil je het hebben?

Bijdrager
    celie

Een bakkelieten huistelefoon met draaischijf waarmee je kan bellen. Of gebeld kan worden.. Zonder menu’s. Submenu’s. Subsubmenu’s.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    MEEUW op 13 juni 2013

.
    – Iphone : Regelmatig gebruik ik engelse woorden. Maarja die worden verbeterd door het nederlandse woordenboek… Why niet 2 woordenboeken tegelijk in gebruik inplaats van of of?

Op je iPhone kan je, als je een Belgisch toetsenbord (AZERTY) kiest en daarna een QWERTY-toetsenbord toevoegt, dan kan je Nederlands typen met AZERTY (Nederlands woordenboek) en als je switcht naar QWERTY neemt hij dan het Engelse woordenboek.

Bijdrager
    Mendoza
    KarelWillem op 14 juni 2013
    MEEUW op 13 juni 2013

…Dan nog 1 waar ik me dagelijks aan stoor(close to ict;) ) :
    Koffiezet apparaat : Het water is op (meestal halverwege kopje koffie zetten) Waarom, waarom kijkt er geen 1 koffiezetapparaat VOOR hij koffie zet, of er genoeg water in zit ?! …

Dat doet mijn Senseo keurig hoor. Oh ja, dat werd al twee keer genoemd.:)

Hij heeft het over een koffie-zet-apparaat. Niet over een senseo.

Bijdrager
    bartvdv

Ik mis helemaal niks in ICT-land. Technologie maakt dom. De jeugd is helemaal niet slimmer dan vroeger. Ze weten niet hoe iets werkt en zijn knoppendrukkers geworden. Een levenswijze waar heel hun sociaal leven van afhangt. Als je zelfs al een sensor nodig hebt om je te laten weten dat het water op is, terwijl je dat zelf kan vaststellen via het venstertje uit doorschijnend-plastiek-met-het-rode-bolletje, is het toch al ver gekomen.
    .
    Het ergert mij dat gebruikers door technologie slordiger en chaotischer zijn geworden. Het is zelfs geen verstrooidheid meer, maar gewoon luiheid. Ze slagen er niet in om gestructureerd te denken en te werken.
    .
    Ik hoef helemaal geen bestanden te reorganiseren, ik hoef niet alle muziek mee in de wagen. Ik zet gewoon de radio aan – oh, wacht even, ik heb al veertien jaar geen radio meer in de wagen. Geef mij maar een hamertje en een beiteltje en dan maak ik het zelf wel. En toch weet ik meer over technologie dan de doorsnee mens.
    .
    Iedereen schijnt te vergeten dat technologie een ‘hulp’-middel is. Technologie hoort je bij te staan.

Bijdrager
    iPrincess
    Stirf op 13 juni 2013

Wat ik mis in ICT land is BYOD op een goede manier, waardoor je ook qua security een veilige verbinding met je bedrijf kan leggen. We hebben de mond vol over SAAS, PAAS etc.

Maar volgens mij bedoel je dat niet;)

Tsja, Paas. Dat is al 21 jaar in mijn systeem :P.

Dingen die ik mis in technologieland. Een laptopbatterij die een goede 15 á 20 uur mee gaat voor een laptop. Ik ben regelmatig onderweg of zit in de UB en je moest eens weten hoe weinig stopcontacten er voor handen zijn als je er echt een nodig hebt.

Gisteren werkte ik in Evernote tweetalig, Spaans en Nederlands. Tsja, de autocorrect vierde hoogtij.

Plus ik zal vast nog wel meer dingen missen in de technologie, maar daar kom ik zo één twee drie niet op. En Meeuw, voor je organisatieprobleem: ik maak altijd to-dolijstjes en daar zet ik om de zoveel dagen op dat ik mijn computer moet uitruimen. Werkt als een trein! Nooit meer honderdduizend mails, foto’s en bestanden op de juiste plek. Downloads uitgemest.

Bijdrager
    phd1975

Een goed alternatief voor wachtwoorden. Wachtwoorden zijn zo vorige eeuw.

Bijdrager
    GoeieDag
    MEEUW op 13 juni 2013

- Iphone : Regelmatig gebruik ik engelse woorden. Maarja die worden verbeterd door het nederlandse woordenboek… Why niet 2 woordenboeken tegelijk in gebruik inplaats van of of?

Twee woordenboeken door elkaar? Hoe had je dat bedacht? Hoe weet ie nou of je NL, Eng of pakweg Fins typt in één zin, en dat woord moet goed of afkeuren?
    Op een Mac heb je wel ‘Automatisch op taal’ (is ook of/of), maar dat werkt maar matig, is mijn ervaring.
    Op een iPhone kun je meerdere toetsenborden/talen actief maken; je wisselt dan mbv het wereldbolletje links van de spatie toets; hoe makkelijk kan het zijn. (MoNdO… , waarom zou je gebruik maken van zo’n ingewikkeld traject?)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    GoeieDag op 14 juni 2013
    MEEUW op 13 juni 2013

- Iphone : Regelmatig gebruik ik engelse woorden. Maarja die worden verbeterd door het nederlandse woordenboek… Why niet 2 woordenboeken tegelijk in gebruik inplaats van of of?

Op een iPhone kun je meerdere toetsenborden/talen actief maken; je wisselt dan mbv het wereldbolletje links van de spatie toets; hoe makkelijk kan het zijn. (MoNdO… , waarom zou je gebruik maken van zo’n ingewikkeld traject?)

Zo doe ik het ook. Ik druk op het wereldbolletje voor QWERTY en dan neemt ie het Engelse woordenboek. Druk ik terug op het wereldbolletje dan zit ik bij AZERTY en dan heb ik het Nederlandse woordenboek weer.

Bijdrager
    Soulshaker
    bartvdv op 14 juni 2013

Ik mis helemaal niks in ICT-land. Technologie maakt dom. De jeugd is helemaal niet slimmer dan vroeger. Ze weten niet hoe iets werkt en zijn knoppendrukkers geworden. Een levenswijze waar heel hun sociaal leven van afhangt. Als je zelfs al een sensor nodig hebt om je te laten weten dat het water op is, terwijl je dat zelf kan vaststellen via het venstertje uit doorschijnend-plastiek-met-het-rode-bolletje, is het toch al ver gekomen.
    .
    Het ergert mij dat gebruikers door technologie slordiger en chaotischer zijn geworden. Het is zelfs geen verstrooidheid meer, maar gewoon luiheid. Ze slagen er niet in om gestructureerd te denken en te werken.
    .
    Ik hoef helemaal geen bestanden te reorganiseren, ik hoef niet alle muziek mee in de wagen. Ik zet gewoon de radio aan – oh, wacht even, ik heb al veertien jaar geen radio meer in de wagen. Geef mij maar een hamertje en een beiteltje en dan maak ik het zelf wel. En toch weet ik meer over technologie dan de doorsnee mens.
    .
    Iedereen schijnt te vergeten dat technologie een ‘hulp’-middel is. Technologie hoort je bij te staan.

Klopt , ons verstand gaat er op achteruit:(

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/05/we-zijn-er-in-een-eeuw-een-stuk-dommer-op-geworden

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Stirf op 14 juni 2013

We denken er hetzelfde over. Een ticket is een vermelding in een registratiesysteem. Deze registratiesystemen hebben een explosieve groei mee gemaakt toen de methodiek ITIL gemeengoed werd. Als je de methodiek leert en daarna breng je het in praktijk, dan ben je ondertussen meer tijd kwijt aan de administratie, dan aan het oplossen van het incident. Mijn conclusie is dat de balans weg is tussen het toepassen van een methodiek en het oplossen van een incident, aangemeld door een klant/gebruiker.
    Je ziet nu ook dat de theoretisch geschoolde mensen bijna niet kunnen praten met de mensen die de dagelijkse praktijk ervaren. Ik zweef daar tussenin: ja het is goed dat er een methodiek ontwikkeld is, die je kan helpen en ja, ik wil ook zo snel mogelijk van het incident af en een tevreden klant/gebruiker hebben.

Dit zie je ook bij projecten opdoemen en hele volksstammen denken daar theoretisch mee te scoren, echter wie doet het werk dan?
    Dit is enigszins zwart wit verteld, maar meestal snappen de mensen het dan beter.

Ja begrijp wat je bedoel. Is het ook niet eigenlijk een beetje de gebruiker die opgevoed moet worden?
    Stel gebruiker vul zijn probleem in, lokatie, pc nummer, id nummer. En als hij of zij goed omschrijf. (met evt screenshots) Kost dat minder administratie voor de ict’er etc?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Hansi2124 op 14 juni 2013
    MEEUW op 13 juni 2013

Weer een extra stuk hardware erbij? Daar zitten we niet op te wachten. Er is al teveel aan onnodige randapparatuur. Bovendien zit het al standaard op je eigen toetsenbord. Overkill!
    Als je daarnaast ook nog wat “andere simpele dingen” wil doen, heb je toch echt meer dan 3 toetsen nodig.

Nou ik zit wel op dat ene extra stukje hardware te wachten. Want a) het is niet voor mij onnodig b) ik heb geen onnodige randapparatuur, en eigenlijk geen rand apparatuur. En dan mag het wel standaard op mijn toetsenboard zitten, probeer jij eens heel de dag te knippen en te plakken. Wedden dat je na een uur stopt ;).

Dat ligt toch echt aan de gebruiker. Je hebt zelf altijd de hand in waar je je bestanden neerzet. Het is dus al voor je bedacht. Hoe simpel wil je het hebben?[/quote]

Ja en nee, door tijdsdruk, geen idee waar je iets moet plaatsen op dat moment ontstaat dat.
    Maar ik merk uit jouw tekst dat je badkamer, boekhouding, keuken, en boekenkast etc keurig op orde zijn , cd rek op kleur of alfb volgorde zijn ;)….

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

@Soulshaker: zowat het domste artikel dat ik in jaren gelezen heb.;)

Na de eerste alinea lag ik al op de grond van het lachen. Alweer een journalist die echt niet weet waar het over gaat.
    En wees gerust: we zijn er niet dommer op geworden, maar wél individualistischer en asocialer (net zoals de commentaren onder dat artikel).

Bijdrager
    Obi

ICT en computers zijn een onlosmakelijk deel van geworden van ons dagelijks leven. Het zou geen kwaad kunnen als iedereen leert om te praten/communiceren met computers door minstens een ‘computer taal’ te leren. Het is niet mijn doel om programmeurs op te leiden maar dat men iets meer besef krijgt over werking van (complexe) programma’s, dat er meer bij komt kijken dan alleen dom knopjes in te drukken. Een relatief simpele computer taal moet verplicht worden naast andere vakken. Het bevordert het abstract denken en geeft mensen kennis en vaardigheden die nu beter van pas komen. Naast Chinees, Engels, Spaans wordt er ook steeds meer ‘gecommuniceerd’ met computers dus waarom niet mensen een taal te leren waarmee ze kunnen ‘praten’ met een computer.

Bijdrager
    iPrincess

Obi, daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Van zowel Windows als Mac heb ik verstand en kan ook zeker veel betekenen als er iets mis loopt met een van de systemen. Bootcamp installeren, systemen levend maken als ze vastlopen, internetproblemen oplossen, allemaal geen probleem voor mij. Oké, de écht heel complexe zaken laat ik ook over aan anderen, maar hetzelfde niveau als mijn moeder of oma is het ook niet.

Ken ik een computertaal? Nee. Op een paar html-tags na die ik voor de opmaak van mijn blogposts ken. Ik vind het ook helemaal niet nodig. Mijn laptop en ik functioneren ook wel zonder en hebben dat ook altijd gedaan. Interesse in een computertaal leren heb ik ook niet. Nee, laat dat maar over aan de handige computerjongens ;). Dan zie ik meer heil in het verplichten van een taal als Spaans.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    bartvdv op 14 juni 2013

.
    .
    .

En dit zijn nou precies de soort mensen ehm ambtenaren die zo SNEL mogelijk uit het bedrijfsleven gehaald moeten worden (als ze al niet met pension waren) en met pensioen moeten gaan. Bah !
    Het doorschijnend-plastiek-met-het-rode-bolletje. Design gaat voor. En de wereld, die gaat vooruit.
    Dat die zelfde doorschijnend-plastiek-met-het-rode-bolletje mensen een design koffie apparaat maken maar niet gestructureerd gedacht hebben om de sensor juiste manier te gebruiken. Dat zijn mensen die zelfde zijn zoals bartvdv, niet met technologie om te kunnen gaan en het afkraken.
    Techniek is een verlengstuk en hulpmiddel.
    En dat de meeste gebruikers zogenaamd door technologie slordiger en chaotischer. Nee, dat komt door de werk druk, of drukte buiten het werk. Maar daar kan ambtenaren bartvdv nooit ervaren hebben.

Bijdrager
    iep
    MEEUW op 13 juni 2013

Die bestaan al sinds de jaren 70 of zo. Op UNIX workstations waren ze in ieder geval gemeengoed en dat zijn ze in zekere mate nog steeds. Sun/Oracle heeft nog van dit soort usb toetsenborden. Game toetsenborden e.d. hebben dit soort zaken ook, daar kun je zelfs macro’s e.d. maken. Is alles bijna geheel zelf in te stellen.

En dan heb je maar een 128GB harddisk… voor je het weet ben je weer uur aan het her organiseren.

Goeie organisatie kiezen en gedisciplineerd zijn. Met zaken als folder actions en scripts kun je het ook geautomatiseerd laten ordenen e.d.

Dat heb ik me ook altijd al afgevraagd omdat OS X dit weer wel kan. Gelukkig leert iOS de woorden die je vaak gebruikt (zelfs koosnaampjes) dus er is wel het een en ander mogelijk op dit vlak. Het zou mooier zijn als dit net als OS X gewoon instelbaar is. Wie weet zit dat dadelijk toch nog in iOS7.

-Muziek, auto, iphone, nas server (meestal veel meer muziek dan in de auto en iphone kan) Waarom is het zo moeilijk om dat te organiseren.
    Ja leuk de icloud! maar we hebben weer datalimiet, dus dat is niet de oplossing.

Omdat iedereen weer zo nodig zijn eigen standaarden moet bedenken ipv dat ze de samenwerking opzoeken. Je ziet het ook bij OS X Server. Veel zaken zijn uit de UNIX/Linux wereld genomen en lichtelijk aangepast waardoor het weer net even anders is. Ik had ook liever gezien dat ze Server als handige front end voor het kleinbedrijf en thuisgebruikers hadden ingezet en OS X mooi hadden laten integreren met reeds bestaande tooling voor de grotere bedrijven (denk alleen al aan normale pxe boot ondersteuning). Dit is het meeste waar ik me aan stoor: het gebrek aan goede samenwerking zodat reeds bestaande tooling gewoon gebruikt kan worden. Het zou fijn zijn dat ik als beheerder gewoon 1 infrastructuur neer kan zetten voor Windows, Linux en OS X en niet voor ieder OS weer een aparte infra. Dat zou de boel een heel stuk minder complex en ook goedkoper maken.

Er zijn wat fabrikanten die dat inmiddels hebben (zoek eens op coffee over ip) en er zijn aardig wat projecten middels een Raspberry Pi die dit regelen. Laatste is leuk hobbywerk:)

Stirf op 13 juni 2013

In de ICT is men gek op methodieken bijv. ITIL, ASL, PRINCE2, AGILE, SCRUM etc. etc..

Dus absoluut niet! Managers zijn hier gek op, techneuten hebben er een gloed gloeiende hekel aan. We vinden efficiënt werken en een methodiek hanteren om grip op de zaak te houden niet erg maar helaas wordt het vaak te ver doorgedreven waardoor alles enorm bureaucratisch wordt en het ons een boel papierwerk oplevert. Gelukkig houdt iets als ITIL en Agile/SCRUM hier wel rekening mee (best practices e.d.). Die zijn ook alleen bedoeld om je aan te zetten tot nadenken over bepaalde zaken waarbij ze je een handreiking doen. Dat is wel handig (als je ze doorneemt zul je zien dat heel veel zaken gewoon logisch zijn en je die van nature al doet). ITIL goed toegepast levert je een efficiëntere workflow op waarbij je diverse zaken veel sneller kunt afhandelen (je hebt immers blauwdrukken gemaakt). Het gaat alleen vaak mis bij de implementatie omdat dit door managers wordt gedaan ipv door de techneuten. Dat is wat het tot een bureaucratisch geheel maakt.

Wat ik verder mis is de goede oude tijd toen je nog diverse platformen had en er echt geknutseld moest worden om iets werkend te krijgen. Dat gaf destijds veel meer voldoening. Je zag ook dat mensen veel meer bewondering voor techniek hadden dan nu het geval is. Daarin ben ik niet de enige, het is voor een aantal mensen aanleiding geweest om de Raspberry Pi te maken en het onderwijs actief te stimuleren. Dat wat je daar nu ziet gebeuren doet me weer denken aan vroeger. En gek genoeg de nieuwe Mac Pro eigenlijk ook. Ik zie daar meer de G4 Cube en die cube van NeXT in. UNIX workstations die er leuk/interessant uitzien maar die wel de klus weten te klaren. Totaal niet zoals de eenheidsworst van vandaag de dag.

Bijdrager
    Shmoo

Wat ik mis is een eenvoudige manier om dagelijks om bijv. 17:00 uur een screenshot te nemen van een bepaalde website.

Bijdrager
    KarelWillem
    Mendoza op 14 juni 2013

…Hij heeft het over een koffie-zet-apparaat. Niet over een senseo.

Effe kijken.

Koffie? Check. Zakje? Check. Water? Check. Apparaat? Check.

Yep… een Senseo is een koffiezetapparaat.

Geen WiFi-kaart in je (i)Mac G3, G4, G5? Snel opgelost!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.