10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Sambo

Wat mag een G4 kosten?

Ik ben op zoek naar een machientje dat als fileserver kan fungeren. liefst G4 met Gigabit Ethernet. Ik wil er er Panther op gaan draaien, dus 512 Mb mag wel (maar is eenvoudig te upgraden). CD/DVD hoeft er niet in te zitten, en een Harddisk ook niet (die heb ik nog wel over). Het mag uit de eerste lijn zijn dus vanaf 400 Mhz.

Zelf vind ik zo’n 200 Euro wel OK, of is dit aan de lage kant. Ze zijn toch alweer 3 jaar oud en er hoeft geen scherm bij. Wat denken jullie hiervan?

Bijdrager
    MacBeer

oei….. ik denk niet dat je het zal redden met 200 eurootjes.
    Ik ben geen expert op dit gebied. maar als mailamac een dual 1.25 mhz verkoopt voor meer dan 1100 euro, dan denk ik niet dat je klaar zal zijn onder de 700 euro’s.

Moet het een G4 zijn? Denk je niet dat bijvoorbeeld een bleu & white g3 ook goed zou zijn voor deze klus?

Bijdrager
    xer

Bijdrager
    Sambo

Moet het een G4 zijn?

Niet per se, maar ‘deze’ hebben standaard gigabit, en dat zou me een kaartje besparen.
    700 Euro vind ik te gek, dan koop ik nog liever een instap G5, en ruil ik een werkstation om voor server (g4 450)

Bijdrager
    KarelWillem

De goedkoopste die ik ben tegengekomen was € 550,–.

Maar dan moet je echt héél goed zoeken, de meeste zijn beduidend duurder.

Zet die 200 euro maar even uit je hoofd dus.

Bijdrager
    Sambo

Vragen staat vrij zeg ik maar. Maar wie weet vind ik nog een alternatief.

Bijdrager
    KP

de eerste g4 hadden geen gigabit ethernet, en zijn beduidend duurder dan 200…voor 200 zou ik er ook wel een willen :D, voor je doel zal een groene g3 ook wel voldoen, zet je er zelf een gigabit nic in ofzo (vergeet niet dat de gigabit verbinding niet heel nuttig is, niet tien keer sneller als 100 mbit…. hd snelheid en seek time word dan belangrijk…

succes

Bijdrager
    Sambo

Toch wel lekker hoor Gigabit, en in een klein netwerk goed betaalbaar. Van mijn g4 naar g5 gaat toch echt ± 10x zo snel:P

Bijdrager
    Sad

Ik heb laatst mijn G4 Quicksilver 733 voor €750 verkocht. En dat was nog goedkoop naar tweedehandsmac.nl begrippen.

Bijdrager
    Macpwm

Zelf ken ik mensen die een B/W draaien als fileserver, zonder al teveel aanpassingen en zijn hier zeer tevreden mee.
    Er is nog een andere oplossing door middel van een netwerk harde schijf kijk naar
    http://www.ximeta.com/

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.