10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    jps

Wat maakt mijn apple’s steeds wakker?

hello iedereen,

ik heb vandaag zulk mooi cinema display aangeschaft.

maar wanneer ik mijn macbook of mac mini er aan hang, en dan in sluimer stand zwier, dan ontwaken die steeds weer… wat kan hiervan de oorzaak zijn?

m
    thx

Bijdrager
    mvdenberg

Is er misschien een apparaat actief op je USB poort?

Bijdrager
    Yaris

De oorzaak is mogelijk een of meerdere USB-randapparaten die aan je computer hangen en gegevens met je computer uitwisselen zodat ze je computer wakker houden. Schakel alle USB-randapparaten behalve toetsenbord en muis uit en probeer de sluimerstand dan nog eens.

Bijdrager
    jps

thx voor de mogelijke oplossingen, zal het straks is proberen, toch mooi zulk scherm, is gewoon verslaven

Bijdrager
    macpro

Een bluetooth toetsenbord of muis kunnen dit ook veroorzaken.

Bijdrager
    mac lover

mijn draadloze muis van medion deed dat ook… elke keer uit de sluimer halen en ik werdt er gek van… weer een normale muis met een draadje aan gehangen en het was geen probleem meer

problem solved

Bijdrager
    jps

ik heb de usb hub erafgehaald en enkel toetsenbord en muis nog laten aanhangen, en het probleem is blijkbaar opgelost!

thx voor de hulp!

jps

Bijdrager
    jps

wel even update

het rare eraan is dat als ik mijn usb hub in een poort van de macbook steek, dan wordt hij niet opnieuw wakker, in een usb poort van het scherm wel

iemand verklaring hiervoor?

Bijdrager
    macpro

Is het een hub zonder voeding?
    Want dan zou ik me kunnen voorstellen dat de hub stroom trekt van het cinema display en die levert te weinig stroom omdat die uit staat. Waardoor er weer stroom van de Mac wordt getrokken die daardoor activiteit bemerkt en dus aanspringt.

(Er zal ongetwijfeld ook nog wel een technisch correcte verklaring voor zijn, maar dat is even uit de losse pols beredeneerd.)

Bijdrager
    jps

neen… hub met voeding…

wat hangt er aan: skype phone, laserprinter, ipod kabel en geheugenkaart leze

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.