3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Bockaert Rudy

wat kiezen Apple Intermediate Codcs of H.264 ?

Wat is het kwalitieits verschil?
    Als ik een HDV Movie in FCExpress maak en hem wil bewaren als QuickTime film
    kan ik kiezen in welke Codecs ik hem wil bewaren.
    Ofwel: Integer( Big Endian) Apple Intermediate Codec dan is mijn film van
    49 minuten 35 Giga groot.
    Ofwel: Integer( Big Endian) H.294 dan is mijn film van 49 minuten maar 21Giga groot.
    Volgens het aantal Gigas die overblijven zou men denken dat bewaren in
    Apple Intermediate Codec het best Is, maar is dat wel zo?
    In welk formaat bewaar ik het best met het minste kwaliteits verlies.
    En wat is het verschil en de bedoeling van die twee Codecsen
    Zo op het zicht op een goed Applescherm zie ik geen verschil.
    Veel dank voor uw raad.
    Rudy

Geblokkeerd
    Anoniem

AIC houdt het signaal in MPEG-2 (HDV), terwijl H264 er MPEG-4 van maakt. Het is een andere, zwaardere compressie die ook een goed beeld geeft, bij een veel lagere bitrate.

Of je een lagere bitrate en zwaardere compressie direct kan aanmerken als kwaliteitsverlies kan ik je in dit geval niet vertellen, omdat ik mijn HDV met geen van beide opsla. Ik gebruik binnen FCP de gewone HDV capture instelling, geen andere codec.

Ik denk echter wel dat je H264 vooral als eindformaat moet zien. Eenmaal in die codec opgeslagen, kun je er denk ik niet makkelijk weer mee monteren bijvoorbeeld. Als je je ruwe materiaal als HDV (met of zonder die AIC) bewaart, kun je het filmpje makkelijker bewerken.

Zoek anders een op Wikipedia. Daar vind je goede uitleg over H264/MPEG4 en MPEG2.

Bijdrager
    nednieuws

AIC is een intermediate codec; je gebruikt het om te editen (de bestanden zijn groot maar minder processor-intensive). H.264 is een eindformaat.

V.w.b. bestandsgrootte geldt dus dat groter niet altijd beter is.

Heb je Compressor 3 al geprobeerd?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.