12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Rholerio

Wat kan ik doen met een Time Capsule?

Beste Apple fans,

Ik vraag me af wat ik eigenlijk weet is dat je met een Time Capsule back-ups kan maken, maar ik denk niet dat je alleen voor dat 280,- euro betaald. Hopelijk kunnen mensen mij aardig wat informatie geven.

Mvg Jannes,

Bijdrager
    WimVriend
    Bijdrager
    Rholerio

Had ik ook al opgekeken maar ik heb liever uitgebreidere informatie.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Je kunt ook gewoon wat harde schijven aan je AEX hangen om draadloos backups te maken.

Bijdrager
    Rholerio

Dit zijn eigenlijk alleen specificaties, ik wil weten wat ik er allemaal mee kan doen en waarom zou ik dit kopen? We hebben een slechte internet verbinding. Word dit dan nu sneller, hebben we verder bereik? Zulke dingen wil ik weten.

Bijdrager
    jobz

Niet sneller wel meer bereik.
    Mijn tip : niet kopen en eerst naar een winkel gaan. Als je iets wilt waarvan je niet weet wat het kan : niet kopen. Net zoals de JSF :sarcastic:

Bijdrager
    1984
    J.vdBogert op 30 augustus 2012

Hopelijk kunnen mensen mij aardig wat informatie geven.

Mvg Jannes,Als je met een Time Capsule werkt, is het dus de moeite waard om nóg een back-up te maken, want één back-up is blijkbaar niet genoeg. bron

Bijdrager
    Willem-Jan

Ik heb mijn timecapsule als wifi zender, met een airport express als ondersteuning op zolder….
    Ik gebruik hem voor mijn back-ups. Dat werk super. Het beeft mij al een aantal keren gered omdat er bestanden niet goed bijgewerkt waren door mij. Je kan makkelijk een versie van een uur, dag of maand geleden terug halen.
    En ik gebruik hem als een soort fileshare voor wat films.

Het werkt prima, ik heb hem hangen in de meterkast aan zelfgemaakte beugels.
    Het gasten netwerk is een aardige optie, maar ik gebruik dit niet….

Moderator
    Strifer

Naast dat het een harde schijf is waarop je kunt back-uppen kun je er ook een extra harde schijf op aansluiten voor nog meer informatie opslag. Je kunt een dubbel netwerk opzetten (een prive en een gastnetwerk of een 2.4Ghz en een 5Ghz), wat ook erg handig is. Daarnaast vind ik het een goede router, hij klapt er hier nooit uit… ook niet als een MBP stevig aan het downloaden is, de andere MB loopt te streamen en er iPhones op gebruikt worden. Prima ding!

Bijdrager
    KarelWillem

Als router is hij om te beginnen i.d.d. al perfect.
    Daarnaast is de all-in-one combi als ‘backup’ natuurlijk erg fijn.

Ik ben nogal opruimerig, en dan is het erg handig als je een e-mail, een oude versie van iets, een per ongeluk weg gegooid document, weer terug kan halen.

Maak alleen niet de fout het als enige backup te zien.
    Want dat is het nu precies NIET.

De echt belangrijke zaken worden hier met de hand naar een extra externe harddisk gesleept (naast een backup op DVD, dus eigenlijk heb ik het meeste drie keer).

Bijdrager
    mfduffel

Ik gebruik de TC als wireless bridge en voor de dagelijkse backup. Het draadloze bereik is vrij goed en stabiel, als draadloze hoofdrouter zijn de mogelijkheden te beperkt. Hem als nas gebruiken is ook niet zo’n goed idee, vermits er maar 1hd is, en ook weer, de mogelijkheden te beperkt. Configuratie is, zoals gebruikelijk bij apple, super eenvoudig. Je moet eigenlijk de vraag omdraaien: wat verwacht je van een TC, en kijk dan of die voldoet…

Moderator
    Strifer

Voor mij voldoet een TC prima als hoofdrouter overigens, ik denk dat dat heel erg van de situatie, persoon en wensen afhangt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.