22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    vinceger

Wat is wijsheid ?

Vorige week ontving ik van Apple een nieuwe iPhone 5 omdat de vorige (slechts enkele weken jong) nogal krom was getrokken, dit hoewel ik mijn iPhone vanaf het begin in een flipcase gedaan had en de iPhone in de broekzak van een pantalon droeg.

Ik heb mij nieuwe iPhone 5 nog niet in gebruik genomen omdat ik twijfel of dit probleem zich misschien weer voordoet maar ook omdat er nieuwe modelellen iPhone’s zijn.

De iPhone 5s, zo begreep ik althans, is qua bouw gelijk als de iPhone 5 dus deze zou ook kunnen gaan buigen, via Google vond ik trouwens al enkele voorbeelden.

Nu zou ik natuurlijk ook voor de iPhone 5c kunnen gaan maar ik vraag me af of dit wel verstandig is, mij lijkt de ‘Touch ID’ reuze handig maar als nu ook deze gaat buigen schiet ik er niets mee op. Ik draag de iPhone sowieso in een flipcase dus voor het ‘design’ hoef ik niet perse te gaan.

Gezien mijn ervaring met Apple care en haar reacties ben ik ‘bang’ dat bij een eventuele volgende aangeboden kromme iPhone deze niet zomaar omgeruild krijg.

Iemand ervaring met een kromtrekkende iPhone en het herhalen hiervan bij een andere, of iemand die me de 5c van harte aanbevelen kan ?

Bijdrager
    Shmoo

Als je het gelijk van een ander kunt zien ?

Bijdrager
    FreBo

Sinds de iphone groter is geworden is het risico natuurlijk groot dat hij gaat krom trekken.Zeker als je hem in je broekzak steekt. Je gaat eens zitten en dat wringt in je broekzak en zo gaat die krom. Je mag al blij zijn dat je een nieuwe hebt gekregen. Sinds de iphone 5 is deze hoger dus meer risico. Bij de 4 en 4S was het risico minder omdat die kleiner is in de lengte. Oplossing: Niet in broekzak steken !!!!!

Bijdrager
    vinceger

@Shmoa ??

@FreBo
    – dat zou inderdaad een oplossing zijn maar aangezien ik geen zakken in mijn blouse heb en meestal geen colbert draag blijft er weinig over dan de iPhone steeds vasthouden.

Zou het kromtrekken met de iPhone 5c ook zijn vraag ik me af of is dit plastic toch steviger dan het aluminium ??

Bijdrager
    Xcode

@vinceger
    De iPhone 5C zal inderdaad niet de neiging hebben krom te trekken, het plastic is daarvoor niet elastisch genoeg bij kamertemperatuur. Scheuren is wel een mogelijkheid, helaas. Aangezien de iPhone 5 bij jou krom trekt, denk ik wel dat je meer aan een 5C zult hebben.

Aan de andere kant, je geeft aan dat je je eerste iPhone 5 nog niet zo lang geleden gekocht hebt. Je kan een heel jaar op Apple’s fabrieksgarantie rekenen, dus wissel ‘m gewoon weer om (bijv. in Apple Store in Amsterdam) als ‘ie bij normaal gebruik krom trekt.

Ik ben trouwens fel tegen het nóg groter worden van telefoons, met name de iPhone omdat ik toch geen Android smartphone koop. De iPhone 5(S/C) is wat mij betreft nét iets te groot om fatsoenlijk in een broekzak te doen. Ik doe het wel, maar bijvoorbeeld wanneer ik op de fiets stap doe ik ‘m in de binnenzak van m’n jas of in mijn rugzak.

Bijdrager
    Xcode

Dubbelpost.

Bijdrager
    Hermanko

Ja wat is wijsheid : in een hoesje met een touwtje om je hals/nek ..

Bijdrager
    TonE

Wat een raar probleem, mijn 5 is nu zo ongeveer een jaar oud. Nou moet ik zeggen dat ik hem zelden in mijn broekzak heb, wel in mijn jaszak. En niet altijd in een hoesje. Maar ik herken niets van de problemen die je beschrijft. Hij is nog zo strak als een plank.

Bijdrager
    Absrnd

Ik denk dat je blij mag zijn dat Apple met coulance jouw “kromme” iPhone heeft omgeruild,
    omdat jij 100% de veroorzaker was van deze schade !
    jammer is wel dat jij en nog vele andere denken dat een kromme iPhone de schuld is van Apple, omdat ze deze zonder probleem omruilen, wat jij ziet als een schuldbekentenis van de slechte vakmanschap van Apple.

Het Macrumours forum is ook zo’n broedplaats voor dit soort ” domme” mensen, die heilig er van overtuigd zijn dat altijd Apple de schuldige is.

Bijdrager
    Shmoo

Wat is het dan.. ?

Dus wij stoppen al 500 miljoen jaar een telefoon in onze broekzakken omdat die geweldige fabrikaten ooit bedacht hebben dat telefoons zo klein mogelijk moesten worden ( lees steeds kleiner – Nokia ) en nu komt er een ander bedrijf en ineens van versie 4 op 5 mag je de telefoon niet eens meer in je broekzak stoppen terwijl dat bij versie 1, 2, 3 en 4 nooit een probleem is geweest ?

En om het nog gekker te makken , leg eens die iPhone 1, 2, 3, 4, + 5 naast elkaar dan zie je precies waarom hij krom KAN trekken. Omdat ze hem steeds lichter en dunner willen maken wat helemaal nergens voor nodig is want van de iPhone 1 krijg je echt geen hernia.

Apple moet producten maken die andere bedrijven niet kunnen maken geen iPhone en iMacs ontwerpen en hem dan 35 maal veranderen qua uiterlijk en dat innovatie noemen.
    Een iMac die door de brievenbus kan laat me niet lachen..

Bijdrager
    Absrnd

De fabrikanten zijn door jouw en mij, onder druk gezet om een dunste telefoon te produceren,
    zo dun mogelijk, ongeacht of het een kut toestel is of niet, als jij en ik maar kunnen opscheppen dat we de dunste hebben.

en als iemand een beetje logisch nadenkt, dan zou je kunnen beseffen, dat je niet zomaar een telefoon van 6mm en honderden euries, in je broekzak steekt zonder dat het gevolg kan hebben,
    net zo min, als dat ze denken dat het stom is dat het scherm krast als je sleutels e.d. in je broekzak heb zitten.
    net zo min, dat men denkt dat als je er maar een case van 3 euro eromheen doen dat deze kogelvrij wordt.
    net zo min, dat als je deze laat vallen dat glas kan breken.
    enz…enz

zelfs als zou je een massieve plak aluminium van 6mm in je broekzak zou steken, dan nog zal deze gaan verbuigen !

dus als jij graag een telefoon in je zak wilt steken, moet je er wel voor zorgen dat deze daar voor geschikt is, zoals de oude Nokia koelkasten:)

en ja het zijn gebruikers voorwerpen, die gemakkelijk in een broekzak passen, maar waarom dan niet in je binnen zak van je jas o.i.d.
    gewoon een kwestie van logisch nadenken.
    alhoewel het zeer gemakkijk is om een fabrikant ervan te beschuldigen, en op het net te gaan zoeken naar mede slachtoffers, zodat je kan aangeven dat dit veel voorkomt, en dat de fabrikant dit had kunnen weten, en je gecompenseerd moet worden !

en dat Apple een van de weinige (zoniet de eenigste) fabrikant is die soms uit coulance je een nieuw toestel geeft, terwijl zij daar totaal niet toe zijn verplicht !
    en dat is Apple altijd de boosdoener, want ze kan nooit winnen, klagen dat ze het niet vervangen, of klagen als het wel doen, en dat ze daarmee toegeven dat het een probleem is :/

Inactief
    Anoniem

Wat een vreemd verhaal. Kan een iPhone echt krom trekken als die in je broekzak zit?

Bijdrager
    vinceger

Bedankt voor alle reacties, al waren er enkelen zonder een antwoord op mijn vragen en gezien de inhoud mogelijk geschreven uit frustratie.

Ja Koen, een iPhone kan inderdaad krom trekken als deze in een broekzak zit, in mijn geval na enkele weken gedragen te hebben voorzien van een flipcase en in mijn broekzak. Gezien de korte duur dat deze iPhone in mijn bezit was en ik tegelijkertijd een flipcase (BookBook) aangeschaft had werd mijn iPhone gelukkig omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Ik heb er enkele foto’s van gemaakt

Bijdrager
    SunKeeper

ImageShack heeft een hekel aan OMT en werkt hier niet.

Grappig is wel dat dunner worden er niks mee te maken heeft.
    Leg maar eens een 4 en een 5 naast elkaar en je zult zien dat het (antenne)frame er niet anders uit ziet. Alleen zit er bij de 4 nog een extra randje wat de 5 niet heeft.

Maar lijkt me sterk dat dit je met de volgende iPhone weer zal overkomen. Het is helemaal niet zo’n bekend probleem. Ik zou het gewoon proberen hoe het gaat.

Bijdrager
    vinceger

SunKeeper,

Als ik mijn bericht bekijk zie ik de ImageShack afbeeldingen wel, bij jullie niet ?

Bedankt voor je reactie en tevens de bevestiging dat niet alle reactie even serieus genomen moeten worden, misschien dat ik het dan toch nog eens moet proberen met mijn nieuwe iPhone 5.

Bijdrager
    belfortmac

Het heeft ook helemaal niks met krom trekken te maken, hij is gewoon verbogen.
    Krom trekken kan bv door extreme hitte, daar is hier geen sprake van.

Bijdrager
    Absrnd

Je ziet duidelijk dat bij de volume knop (–), dat aan de ene zijde het samengeperst is, en aan de bovenzijde uitgerekt (je krijgt een soort deukje, omdat het materiaal als elastiek uitgerekt is.
    en dit krijg je alleen voor elkaar als je er een paar kilo kracht op zet, of in je achter zak doet, en gaat zitten.

Bijdrager
    SunKeeper

…..als je minstens 260 kg of meer weegt.

Bijdrager
    belfortmac

@Absrnd

Wij begrijpen elkaar;)

Bijdrager
    belfortmac

@SunKeeper

Niet zo een rare opmerking maken als je het niet begrijpt
    En zou het bv wel met hitte te maken hebben, dan ga je dat heel snel voelen in je broek;)

Bijdrager
    Absrnd

…..als je minstens 260 kg of meer weegt.

je hoeft niet eens zo zwaar te wegen, je moet eens weten hoeveel krachten er op komt te staan, en als je het echt wilt weten moet je het voor de gein proberen !

Bijdrager
    vinceger

Het vreemde is dat ik zeker ben dat er geen grote kracht op gekomen is, ik ben violist in een strijkkwartet en draag altijd een pantalon en geen strakke jeans. Ik draag de iPhone nooit in mijn achterzak maar altijd in mijn linkerbroekzak, hoewel ik ook linksdragend ben valt het met de hitte wel mee zeker gezien de iPhone altijd uitstaat tijdens mijn werk.

Misschien dat ik een degelijkere case of bumper moet aanschaffen ipv de BookBook welke ik trouwens wel erg mooi vindt. Dat de iPhone spontaan uit zichzelf gaat buigen, zoals op sommige fora beweerd wordt, geloof ik uiteraard ook niet maar ik blijf het vreemd vinden zeker mijn gebruikersgedrag jegens de iPhone.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.