8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Patrick Stam

Wat is sneller? NFS of SMB?

Ik heb een Western Digital Network Disk (external) Compatible met MAC. Ik kan kiezen tussen een NFS of SMB mount. Welke is sneller. Voor mij gevoel beide niet zo snel. 4.5 gig (videootje) kopieren naar deze schijf duurt zo’n 2 uur!?

Bijdrager
    macroni

zit daar een hub ofzo tussen? Deze kan je snelheid heel wat naar beneden halen..

Bijdrager
    mvdenberg

Wat voor een netwerk heb je? bekabeld? Draadloos? Dat scheelt ook ernorm veel.

Bijdrager
    aerosoul

Ik heb het idee dat NFS sneller zou moeten zijn, omdat SMB via SaMBa werkt..

maargoed, ik ben dan ook geen expert..

Bijdrager
    Woziak

NFS is de beste keuze…

2 uur voor 4 Gig is wel errug lang :(

Bijdrager
    Togassa

NFS is naar mijn verwachting iets sneller, omdat het in tegenstelling tot SMB geen authentificatie gebruikt. Maar dat zal in de praktijk niet zo veel verschillen.
    In mijn ervaring, vond ik het erg lastig om NFS icm Mac OS X te gebruiken.
    SMB werkte toch net iets makelijker, naar mijn idee, en van wat ik van de Western Digital Network Disk gelezen heb, kan het bijna niet fout gaan.

En als antwoord op je snelheid:
    2 uur voor een 4,5 Gb is dramatisch traag.
    Daarom verwacht ik bijna dat je een draadloos netwerk gebruikt, of dat er iets anders fysieks met je netwerk aan de hand is.
    Probeer de hierboven genoemde opties, van bedraad netwerk eens.
    Wil een beetje een goede data-overdracht bereiken, dan heb je in mijn ervaring minstens een 100 Mb netwerk nodig (Gigabit ethernet is natuurlijk nog beter; Dan duurt dit klusje slechts enkele minuten).

Bijdrager
    Patrick Stam

OK, mijn net werk is bekabeld.
    Ja er zit een switch/router tussen. Een Asus WL-550gE. Deze is draadloos te gebruiken maar gebruik ik alleen bekabeld.
    NFS is gemakkelijk (net zo gemakkelijk) als SMB te gebruiken. Er is een tooltje bijgeleverd om verbinding te maken met de Ext. HD.
    In mijn Windows omgeving gaat het kopieren wel snel. Maar goed dat is dan geen SMB of NFS maar TCP-IP.

Daarom verwacht ik bijna dat je een draadloos netwerk gebruikt, of dat er iets anders fysieks met je netwerk aan de hand is.

Wat zou je nog aan het netwerk of router kunnen controleren dan?

Voor zover iedereen bedankt alvast.

Bijdrager
    Togassa

Mogelijke dat ik onzin sta verkopen, maar misschien dat deze link een oplossing biedt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.