8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Wat is Skype home ?

Voor de meesten waarschijnlijk een domme vraag.
    Ik gebruik nooit Skype , maar de kleindochter zou wel eens op mijn mac willen skypen.
    Als ik dan skype open zie ik het bericht :Skype Home niet beschikbaar.”Skype Home is op dit moment niet beschikbaar. Kom later terug voor uw nieuws- en alarmmeldingen”
    Wat is verschil tussen gewoon Skype en Skype home en waarvoor dient het?
    Als ik op het internet zoek vind ik wel meermaals een klacht over die melding maar de oplossing die men geeft, vrijwel altijd bij windows computers, is altijd dat men dan online moet zijn. Als ik de status bij mij zie dan staat daar online. Maar nergens staat hoe ik die Skype home online moet zetten en/of wat die melding betekent. Is die Home nodig is om te skypen of is het één of ander nevenprogramma ?

Bijdrager
    KarelWillem

Skype Home is niets anders dan gewoon eh… Skype.

Oplossen:
    1. Klik op een contact persoon
    2. Klik weer op het home knopje en vernieuw de pagina met de refresh knop.
    Als dat niet werkt doe je het volgende:
    1. Ga naar configuratiescherm > Programma’s en onderdelen > Skype > verwijderen
    2. Installeer het opnieuw. En log weer in op je account. Als het goed is, is je probleem verholpen.

Controleren of je online bent…

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor je reactie KarelWillem.
    Dat is al één oplossing : Skype home is gewoon skype.
    Dan het tweede : Ik zie in de linkerbalk enkel Start , contacten en historie. Bedoel je met Home die benaming Start ?
    Of bedoel je met Home dat huisje zoals op je afbeelding en met refresh dat bijna-cirkeltje op je afbeelding ? Want , die 2 staan bij mij nergens op die grijze balk bovenaan.
    En ik zie ook nergens in het menu een mogelijkheid om één of andere balk toe te voegen of aan te passen zoals in vele programma’s.
    Ook in de voorkeuren zie ik nergens zo’n mogelijkheid tot aanpassing. ( De versie van Skype is 7.16 , OSX is Yosemite)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik bedoel helemaal niets met ‘Home’.:)

Maar inderdaad; ze bedoelen ‘Skype start’.

Bijdrager
    mowat

@KarelWillem
    1. Ga naar configuratiescherm > Programma’s en onderdelen > Skype > verwijderen
    Dat lijkt me precies Windows ??? :wink:

Bijdrager
    SunKeeper

:lol:

Is het nou Hackintosh of Windhoos?

Bijdrager
    KarelWillem

Ach ja, ik neem dat je wel snapt dat als je een programma moet verwijderen, dat je die verwijderd uit de map Programma’s op je Mac.

Een beetje zelfwerkzaamheid mag er wel bij komen kijken toch?

Bijdrager
    mowat

@KarelWillem

Een beetje zelfwerkzaamheid mag er wel bij komen kijken toch?

Dat knipoogje :wink: betekent “grapje” , toch ???

Na 25 jaar computeren op Windows + mac + linux samen snapte ik dat echt wel hoe je op beiden iets verwijdert…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.