18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Wat is nu sneller een I5 of I7…?

Zit wat te kijken wat nu zo,n beetje de snelste IMac is , dacht een I7 maar als ik naar onderstaande tabellen van de Apple site kijk lijkt het alsof de I5 sneller is dan de I7 , kan iemand mij uitleggen hoe dit nu zit ?

I5

I7

Bijdrager
    Afroman

Nee nee nee, de i5 is zoveel keer sneller als de vorige i5 en de i7 is zoveel keer sneller dan de vorige i7.:)

Bijdrager
    ramrod

Ah dat verklaart een hoop , zijn er nog ergen tabellen te vinden hoe de i5 en de i7 zich tot elkaar verhouden?

Bijdrager
    INCTRL

Moet je wel even aangeven in welke context…maw: met welk programma of toepassing i7 “sneller” is dan i5
    Snelheid is zoooo betrekkelijk.

Bijdrager
    baziel
    Bijdrager
    TheBigZ
    ramrod op 12 mei 2012

Ah dat verklaart een hoop , zijn er nog ergen tabellen te vinden hoe de i5 en de i7 zich tot elkaar verhouden?

http://www.macworld.com/article/1162129/speedmark_7_scores.html

Bijdrager
    Afroman
    INCTRL op 12 mei 2012

Moet je wel even aangeven in welke context…maw: met welk programma of toepassing i7 “sneller” is dan i5

Snelheid is zoooo betrekkelijk.

Zeker waar. Ligt ook aan de harddisk, ligt ook aan het RAM etc etc.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Vriend van mij heeft precies dezelfde iMac als ik, alleen hij heeft een i5 en ik de i7, maar de mijne is toch echt wel een stuk sneller:wink:

Bijdrager
    Afroman

Nou ja, bij renderen, exporteren, CPU-taken en real-time shit wel. Verder is het verschil echt minimaal.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ja voor gewoon een beetje Internetten e.d. heb je ook geen i5 nodig:lol:

Bijdrager
    Afroman

Exact wat ik bedoel.;)

Bijdrager
    Rickje

Mijn Macbook air 1.4 is sneller dan die i7 hoor.

(ja, met internetten en bestandjes verplaatsen :sarcastic: )

Bijdrager
    ramrod

Thx voor de link met de snelheids tabellen , leuk om eens te bekijken , voor mij wel vreemd dat de snelste i7 niet overals het snelst in is , zo leer je weer eens wat .

Hopen dat er snel nieuws komt over de nieuwe imac’s

Bijdrager
    TheBigZ

De nieuwe iMacs (met Ivy Bridge) zullen niet veel sneller zijn dan de huidige generatie (Sandy Bridge) iMacs. Dus als je alleen daarom je koop zou uitstellen…

Bijdrager
    jesper211232

waarom komen er dan nieuwe??

Bijdrager
    MBPuser

dat noemen ze vooruitgang..

Bijdrager
    Afroman

Betere ondersteuning voor nieuwe videokaarten, thunderbolt etc.

Bijdrager
    ramrod

Iets sneller is leuk maar misschien niet echt waarneembaar voor de nieuwe Imac , Thunderbolt is misschien leuk maar ik heb niets om er op aan te sluiten, ik hoop een beetje dat ze met een 24″ weer komen , hij staat bij mij is de woonkamer en dan is 27″ op een eettafel wel erg groot ….

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.