30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van iCloud?

Afgezien van het feit dat het nu nog veel kinderziektes heeft en voor veel mensen niet naar behoren werkt, zoals bij mij, zie ik als het wel zou werken de meerwaarde er niet van in.
    Als je een iMac hebt en een iPad en een iPhone dan heb je iCloud toch niet nodig?
    Je mail, agenda, adresboek, notities etc kan je toch altijd up to date raadplegen.
    Ik heb daar geen iCloud met weer een nieuw email adres voor nodig.
    Maar misschien zie ik het verkeerd en weet ik er te weinig van?
    Kan ook moeilijk want het meeste werkt bij mij niet of niet goed.
    gaarne reacties!

peterwillem

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Tja ik zie het ook nog niet zo zitten:
    – mail, contactpersonen synchen konden we met MM al
    – photostream: geen behoefte aan; photo galleries waren veel handiger
    – alles overal heen synchen is ook een slecht idee gezien de kleine disk capaciteit op sommige apple producten (iphone, ipad, macbook air 64GB etc.). Nu kan ik precies bepalen welke mappen wel/niet gesynchroniseerd worden, afhankelijk van de disk grootte.
    – iweb opgeheven: dit gebruik ik nu juist VEEL
    – idisk opgeheven: vee mensen hebben juist WEL behoefte aan een disk-in-de-cloud
    Tja, beetje magertjes qua voordelen…..of mis ik nu wat….?

Bijdrager
    CMD-Z

tja… wel gratis…

Bijdrager
    lordoftheflatbush

ah ja….veel voor weinig !!….of weinig voor weinig….?

Moderator
    Mac Daddy

Je moet wel bedenken dat het nog in zijn kinderschoenen staat. Ik kan mij voorstellen dat er meer mee mogelijk is dan de functies die ze nu hebben gelanceerd.

Nu is het zo dat je nog een heleboel dingen eens in de zoveel tijd moet synchroniseren. Je contacten, muziek, foto’s etc. Met iCloud zou dat dus minder of helemaal niet meer moeten, omdat een deel ervan in de cloud zit, die in contact staat met al je devices.
    Voeg jij een nieuw contact toe op je iPhone, dan zal hij ook direct op je iPad en Mac staan. Hetzelfde geldt voor nieuw gekochte muziek en (voor nu) de foto’s van de afgelopen 30 dagen.

Als je in de toekomst dus ook je video’s, apps, bestanden ook zo kan bewaren, dan zou dat heel veel kunnen helpen in je dagelijkse gang van zaken.

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Kan nu al. Prettige wedstrijd met huidige upload snelheden en datalimieten….

Moderator
    Mac Daddy
    lordoftheflatbush op 13 oktober 2011

– mail, contactpersonen synchen konden we met MM al
    – photostream: geen behoefte aan; photo galleries waren veel handiger
    – alles overal heen synchen is ook een slecht idee gezien de kleine disk capaciteit op sommige apple producten (iphone, ipad, macbook air 64GB etc.). Nu kan ik precies bepalen welke mappen wel/niet gesynchroniseerd worden, afhankelijk van de disk grootte.
    – idisk opgeheven: vee mensen hebben juist WEL behoefte aan een disk-in-de-cloud

Tja, beetje magertjes qua voordelen…..of mis ik nu wat….?

Het is de vervanger van Mobile Me, dus je eerste punt is niet echt een punt, want het blijft gewoon werken zoals het was. Maar nu betaal je er niet of minder voor.

Photostream zie ik heel erg het voordeel van in. Je bewaart gewoon al je foto’s op je Mac. En uiteraard wat in de Camera Roll van je iPhone of iPad. Die photostream zorgt ervoor dat mocht jij een dagje uit zijn geweest en je komt thuis met een boel nieuwe foto’s. Dan kan je ze zo op je Mac bereiken, archiveren, en eventueel bewerken. Zonder dat je de iPhone uit je broekzak hoefde te halen en kan je (bijvoorbeeld je kind of vriend) een spelletje op je iPhone laten spelen. Daarnaast kan je foto’s groter, maar wel lekker lui op de bank via je iPad aan mensen laten zien, zonder te synchroniseren.

Ik neem aan dat je in de toekomst ook wel ergens kan kiezen wat je precies wilt synchroniseren.

iWed heeft niet zozeer iets te maken met MM of iCloud. Het is jammer dat ze daar geen aandacht meer voor hebben, maar er zijn andere website mogelijkheden.

iDisk heet geen iDisk meer, maar je kan je iCloud ruimte uitbreiden d.m.v. een betaal abonnement.

Bijdrager
    louke1968

Ik heb wat met iCal en Adresboek zitten pielen. Ik vind het toch wel mooi werken ( ik moest wel wat dingetjes uitzoeken). Ik kan mijn iPad op de slaapkamer laten liggen en mijn iphone in m’n broekzak laten. Binnen een poep en een zucht staan alle wijzigingen, nieuwe afspraken, adressen e.d. die ik op mijn iMac heb gemaakt op de iOS devices. Zonder iTunes en zonder synchroniseren.

Bijdrager
    justi

iCloud zorgt ervoor dat je nog meer locked ben in de Apple hard- en software.
    Door geen iDisk en Gallery meer te bieden, kun je alleen nog maar met een Apple apparaat je foto’s tonen aan de rest van de wereld.
    Documenten uitwisselen gaat alleen nog maar werken voor iWorks bestanden.
    Voor iDisk moet je op zoek naar b.v. dropbox en voor een web foto gallery naar b.v. Flickr.
    Dit is allemaal niet erg, maar Apple is hier wel weer veel meer gesloten mee geworden en een op zich zelf staand platform.

Moderator
    Mac Daddy

iCloud werkt ook op Windows, dus zo gesloten is het nu ook weer niet.

Bijdrager
    maartenvt
    louke1968 op 13 oktober 2011

Ik heb wat met iCal en Adresboek zitten pielen. Ik vind het toch wel mooi werken ( ik moest wel wat dingetjes uitzoeken). Ik kan mijn iPad op de slaapkamer laten liggen en mijn iphone in m\’n broekzak laten. Binnen een poep en een zucht staan alle wijzigingen, nieuwe afspraken, adressen e.d. die ik op mijn iMac heb gemaakt op de iOS devices. Zonder iTunes en zonder synchroniseren.

Dat was al zo als je een ‘me’ account had, dus geen meerwaarde van iCloud

Moderator
    Mac Daddy

iCloud is de vervanger van MM, maar je betaalt er niks, of minder voor.
    Dus dingen als contacten continue sync houden, is misschien niets nieuws, maar wel dat er veel meer mensen het nu gaan gebruiken, vanweg de lagere fincanciele drempel.

Maar daarnaast houdt iCloud ook je muziek en je foto’s in synchronisatie. Maar ik kan mij voorstellen dat dit in de toekomst uitgebreid gaat worden.

Bijdrager
    maartenvt
    lordoftheflatbush op 13 oktober 2011

iweb is een programma, dat is niet opgeheven, blijft gewoon op je hd staan. Wat op is geheven is dat je het naar je mobileme account kan uploaden. Je kunt voor een redelijk laag bedrag overal hosting accounts aanschaffen en daar kun je nog gewoon je iweb websites naar publiceren.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Mac op 13 oktober 2011

iCloud werkt ook op Windows, dus zo gesloten is het nu ook weer niet.

En er zijn aardig wat Windows gebruikers die ook een iPad of iPhone hebben…

Moderator
    Mac Daddy

Precies.

Bijdrager
    Afroman

iCloud werkt niet als je Snow Leopard gebruikt. Raakt die helemaal van door de war. Mijn afspraken in de agenda werden twee maal weergegeven omdat die de Mac versie en de iCloud-versie toonde.

Dus iCloud is exit voor mij.(voorlopig)

Bijdrager
    gipsman

ICloud lijkt enkel nog voor ‘persoonlijk’ gebruik bedoeld.
    Publishing/delen van websites, foto’s, kalenders zoals
    in MobileMe is verdwenen.
    Delen van bestanden en adresboek online kan niet meer?
    Zonder data abo heb je weinig aan de vernieuwde
    automatische syncing en vraag blijft of
    batterij en abo dat wel aan kunnen.
    Positief= iPad en iPhone zijn nu standalone.

Bijdrager
    Afroman

Kalenders kan je wel delen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Afroman op 13 oktober 2011

iCloud werkt niet als je Snow Leopard gebruikt. Raakt die helemaal van door de war. Mijn afspraken in de agenda werden twee maal weergegeven omdat die de Mac versie en de iCloud-versie toonde.

Minimaal heb je op een Mac Lion nodig. Met SL gaat het dus niet probleemloos kennelijk.
    Wat ik dan wel weer heel frustrerend en zeer vreemd vind is dat de minimale versie voor de PC Windows Vista is! Dus Apple ondersteund op de PC de laatste twee Windows versie’s, maar voor zijn eigen computer alleen de laatste?
    Het zal wel aan mij liggen maar daar snap ik dus geen reet van!

Moderator
    Mac Daddy

Deze site hier wist in augustus te melden dat met 10.6.9 waarschijnlijk wel iCloud gebruikt kan worden. Het is dus even afwachten, maar het is ook belachelijk dat zoiets niet zou moeten werken.

Bijdrager
    Afroman

Ik ben benieuwd. Ik zie ook niks qua 10.6.9 beta-versies online.

Bijdrager
    peterwillem

louke1968 5 uur geleden #
    Ik heb wat met iCal en Adresboek zitten pielen. Ik vind het toch wel mooi werken ( ik moest wel wat dingetjes uitzoeken). Ik kan mijn iPad op de slaapkamer laten liggen en mijn iphone in m’n broekzak laten. Binnen een poep en een zucht staan alle wijzigingen, nieuwe afspraken, adressen e.d. die ik op mijn iMac heb gemaakt op de iOS devices. Zonder iTunes en zonder synchroniseren.

Wel bij mij werkt dit niet. Als ik wat op mijn iMac in iCal of adresboek invul moet ik het gewoon via iTunes synchroniseren om het in mijn iPad verwerkt te krijgen. Mobil Me heb ik nooit gehad ,dus kan ook niet beoordelen of iCloud wel/niet een verbetering zou zijn als het ooit goed werkt.

johannes schreef:Positief= iPad en iPhone zijn nu standalone.

Mac Daddy schreef:Maar daarnaast houdt iCloud ook je muziek en je foto’s in synchronisatie. Maar ik kan mij voorstellen dat dit in de toekomst uitgebreid gaat worden.

Hoezo stand alone? Alle updates van: software,apps en sync van apps op mijn iPad moeten bij mij nog via iTunes op de iMac lopen en dan wel via USB/kabel verbinding!
    Via iCloud gebeurd er niets.

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

En dan het Mail in iCloud. Wat moet je daar nu mee? Weer een zoveelste email account naast je isp mail account,gmail en hotmail.
    Is m.i. totaal overbodig. En werkt, althans bij mij, nog slecht ook.

peterwillem

Bijdrager
    Ravaso

Ik denk dat iCloud nog in zijn kinderschoenen staat..
    De mail vind ik ook eigenlijk tegenvallen..
    Ik had verwacht dat ik al mijn accounts kon “iClouden” maar het blijkt een extra account te zijn waarmee dat kan.
    Wel mooi om te zien dat als ik een mail verwijder op m’n iPhone dat deze ook verdwijnt op mijn iPad en iMac.
    Dus het belooft wat in de toekomst als je dat met al je account kunt.
    Ook cool dat als je een foto met je iPhone maakt dat deze verschijnt op de iMac en iPad in Fotostream.. Het lijkt simpel maar is toch wel bizar..

Bijdrager
    dame.blanche
    Afroman op 13 oktober 2011

Ik denk dat die dubbele afspraken niet ligt aan’t feit dat je SL hebt…

iCal: alle afspraken dubbel

Moderator
    Mac Daddy
    Ravaso op 13 oktober 2011

Wel mooi om te zien dat als ik een mail verwijder op m\’n iPhone dat deze ook verdwijnt op mijn iPad en iMac.

Je hebt nog nooit gewerkt met IMAP? Dat doet namelijk precies hetzelfde. Ik zie ook wel de meerwaarde en vooral de potentie van iCloud in, maar e-mail in sync houden is niets nieuws.

Bijdrager
    zoervleisj

Ik heb ook problemen met de mate waarin iCloud de internetverbinding belast; als ik met mijn iPhone een foto neem valt meteen mijn streaming radio uit (vanwege uploaden van de foto naar de cloud) en kan ik vrijwel niet meer surfen. Welke uploadsnelheid heb je eigenlijk nodig om dit een beetje soepel te laten werken met een MBP, een Mac Mini die radio streamt en een iPad in 1 netwerk? Ik heb nu upload rond de 30kbps en wil hierover gaan klagen, maar ik weet eigenlijk niet wat ik nodig heb? Of Kun je de iPhone zo instellen dat hij wat langzamer uploadt naar photostream?

Bijdrager
    Ostinato

Ik had niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik ben helemaal niet happy met de ontwikkelingen die Apple de laatste tijd in gang heeft gezet. FYI ik ben al sinds eind jaren 80 Mac-gebruiker.

OS X Lion: Vrijwel overbodige upgrade. Implementatie van touch-technologie op de desktop, wat moeten we ermee? iOS-interface op de desktop, waarom precies? Zware nadruk op Exposé of Spaces of hoe heet het, ook niet interessant voor mij en volgens mij voor vele anderen. En daarboven op: geen Rosetta, dus al je oude programma’s stoppen ermee.

iOS5: OK hier zie ik wel wat verbeteringen t.o.v. iOS4, met name notification. Maar dan:

iCloud: Ik heb MobileMe, ik wil helemaal geen iCloud. Ik wil de mooie MM-galleries houden. MM biedt genoeg voor mij. Maar Apple stopt er over een jaar gewoon mee. Dus dan moet ik naar Lion en iCloud, als ik tenminste m’n mail en agenda etc. wil blijven syncen. Photostream? Ik wil graag zelf uitmaken wat ik waarnaartoe sync.

AppleTV2: Waarom, waarom moet alles via iTunes lopen?? Waarom mag ik niet gewoon filmpjes vanuit mijn desktop-browser of vanuit QuickTime of welk programma dan ook streamen naar ATV? Waarom kan dat wel vanaf de iDevices? Er zit geen enkele logica in, behalve deze: koop koop koop in iTunes!

Ja, ik ben een beetje boos en verdrietig. Altijd trouwe Apple-klant geweest, maar de liefde staat zwaar onder druk.

Bijdrager
    gipsman

Helemaal eens met ostinato!
    Vernieuwing is best OK, maar bv. iCloud vind ik geen meerwaarde hebben tegenover mobileme.
    Integendeel, mobileme stond open voor communicatie met andere (ook windows) gebruikers via iWeb&webhosting, gallery,iDisk. iWeb is er nog wel, maar het valt te verwachten dat de app niet verder ontwikkeld wordt.
    iCloud heeft, op iCal na, weinig functionaliteit naar de ‘buitenwereld’.
    Ook de minimumeisen voor Lion zijn gebruiksonvriendelijk: SL verplicht, geen disc, geen rosetta…
    Straks wordt windows het gebruiksvriendelijke OS. Of is het dat al ?

Bijdrager
    gbruit

Straks wordt windows het gebruiksvriendelijke OS.

Misschien was Steve’s invloed op de OSX ontwikkelingen al wat langer aan het afnemen:confused:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.