6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

Wat is MTLCompilerservice?

Omdat ik mijn iMac wat traag simpele taken als het kopiëren van een klein bestand zie uitvoeren ben ik gaan kijken in activiteitenweergave.

Onder het tabje “geheugen” valt me op dat daar meer dan een gigabit naar MTLCompilerservice gaat, verdeeld over meerdere regels. Weet iemand wat dat is? Tenzij je er veel verstand van moet hebben om het antwoord te snappen, laat dan maar.

Wel een andere vraag: is dit grote gebruik van geheugen voor deze ‘service’ normaal?

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is dat een module dat graphics uit bepaalde apps of spellen omzet naar Apple’s  Metal drivers.

Bijdrager
    MagicMouse

Het heeft te maken met 3D, uw GPU en Metal( maakt grafische beelden fraaier), het kan ook Adobe programma’s helpen.

Geheugengebruik ziet er niet vreemd uit, integendeel.

Bijdrager
    abbenhui

OK. Dank voor de reacties.

Ik vond het veel geheugengebruik van die MTL….service, zeker omdat er op het moment van de opname alleen Mail, Agenda en Activiteitenweergave open stonden.

Maar ik neem graag de mening van iemand die er meer van weet, aan.

Bijdrager
    GoeieDag

Geheugendruk ziet er prima uit.

Als je dan toch wilt kijken of er iets aan de hand is, moet je de weergave op ‘Alle processen’ zetten.

Bijdrager
    Shmoo

Het is alleen zo jammer dat deze processen niet afgesloten worden. Waarschijnlijk heb je ze ooit nodig gehad tijdens een programma van Adobe. Als je dit programma dan afsluit verwacht je ook dat deze onzin stopt. Mail, Safari, Agenda en dat soort apps hebben dit niet nodig om te functioneren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.