4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

Wat is mounten precies??

Hoi,

Overal kom ik de term mounten tegen. nu probeer ik de mac-terme onder de knie te krijgen, en…de betekenis ervan, dus…. vandaar mijn vraag… waar staat mounten precies voor??

gr.

Bob

Bijdrager
    iJoost

Het in gebruik nemen van een schijf. Net als je een bestand moet openen voor je er iets in kunt veranderen, moet je een schijf mounten voor je ‘m kunt gebruiken.

Maar waar kom je dat tegen dan? De meeste schijven worden automatisch gemount door MacOS X.

Bijdrager
    Steff

Het aansluiten van een softwarepakket in Linux/Unix/OSX taal. Of het aansluiten/gebruiken van een CD-ROM speler of externe schijf.
    [size=9:3473144bfb]Teminste wat ik ervan weet.[/size:3473144bfb]

Bijdrager
    FullMonty

Unix terminologie stammend uit de tijd dat grote mainframes in de kelder opslagmedia in de vorm van enorme schijven of tape recorders gebruikten. Toen moest een persoon of robotje effectief het opslagmedium in kwestie ‘monteren’, mounten dus, voor het kon gebruikt worden. Het software-mechanisme dat hiermee gepaard ging wordt nog altijd gebruikt in Unix-systemen, waaronder dus ook OSX. Wordt nu ook gebruikt voor USB dingetjes en virtuele schijven.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.