30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    xylon

Wat is m'n Macbook waard?

Hoi,

Een paar weken geleden heb ik een motor ongeluk gehad tijdens dat ongeluk had ik mijn Macbook in m’n rugtas, Zoals je nu wel kan raden is deze aardig beschadigd.

Het gaat om een Macbook 2,4Ghz / 2GB / 250GB / GF9400

De Macbook is bij een Apple store geweest om de schade op te sommen en hij is een nieuw display nodig (het glas is kapot display werkt nog) en een nieuw top case inclusief toetsenbord.

Je kan de mac nog gewoon gebruiken, alles werkt nog maar hij is natuurlijk prima te gebruiken met een externe monitor.

Nu vroeg ik mij af wat dit ding nog waard is aangezien ik een nieuwe ga kopen.
    Ik heb er ook nog een sleeve en lader bij, beide zijn beschadigd maar werken nog prima.

Foto’s

Bijdrager
    xylon

Edit: foto’s uploaden ging niet helemaal goed.

Bijdrager
    xylon

Voor foto’s mag je hier kijken: http://yfrog.com/50p1010442ujx
    Sorry voor de triple post maar ik m’n berichtjes niet aanpassen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Edit: Foto’s waren te groot

Bijdrager
    Gezalfde

Ik ben zelf niet het type dat graag spullen overneemt van iemand, dus mijn mening wat het waard zou zijn laat ik maar achterwege.

Maar ik denk dat er best mensen zijn die (het ligt een beetje aan de kosten voor reparatie) hier wat geld voor willen neertellen.

Bijdrager
    indravd

AAAH dat is zonde man.
    Ik denk met alleen in nieuwe scherm dat je hem nog prima te verkopen is.
    Misschien kan je even laten weten hoe duur het is om het te repareren.

Bijdrager
    xylon

Volgens Card Services in Zwolle ben ik het volgende nodig:

Display Assembly: €420,-
    Housing, Top Case, With Keyboard, Backlit, Dutch: €220,-

Reparatie word mij te duur vandaar dat ik hem verkoop.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik zou er 100 euro voor geven..

Bijdrager
    MacBeer2

Bij zo’n ongeval is het altijd tricky. Dat de display kapot is en vervangen moet worden da’s duidelijk. Maar het kan best zijn dat er na een bepaalde tijd toch nog dingen naar voren komen. Kort gezegd: dit grapje zou nog duurder kunnen uitvallen voor de koper…

Bijdrager
    xylon

Bij zo’n ongeval is het altijd tricky. Dat de display kapot is en vervangen moet worden da’s duidelijk. Maar het kan best zijn dat er na een bepaalde tijd toch nog dingen naar voren komen. Kort gezegd: dit grapje zou nog duurder kunnen uitvallen voor de koper…

Hardeschijf is getest bij Card Services en deze is op dit moment nog goed.
    Het is waar dat er later fouten in kunnen sluipen maar de koper weet wat er met de mac is gebeurd.

Bijdrager
    Ganymedus

Tja ik denk dat ik het met Maddox eens ben, 100-150€ zou ik ervoor geven denk ik, misschien iets meer als de adapter er nog bij zit. Maar ongeveer in die range zou ik wel denken.

Bijdrager
    xylon

Wat jullie nu zeggen is dat 150 euro toch wel het meeste is wat ik er voor kan krijgen?

Bijdrager
    Ganymedus

Tja ja, het hangt er dus vanaf wie je te treft. Maddox gaat zoals hij zegt niet verder dan 100, ik denk max 150. Wellicht zijn er gekken die er meer voor willen geven, maar dat weet ik niet.

Bijdrager
    Ganymedus

Overigens, om te editen moet je over het pijltje naast je avatar floaten. Dan zie je een klein menuutje tevoorschijn komen. Hierin kun je je bericht wijzigen. Dit werkt echter niet door de leuke ING reclame hieronder, deze bedekt deze optie wanneer je maar een klein berichtje hebt geplaatst.

Hoe gaat het eigenlijk met jou, een motor ongeluk is ook niet fijn? :slant:

Bijdrager
    mark-a-mac

Wat een heerlijk topic…
    Zal maar niet vragen hoe het met TS en z’n motor is afgelopen, wel?

Bijdrager
    Koetjesreep

Doe dat maar wel, wat een aso’s hier.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Ik zou hem als media center (htpc) aan de televisie hangen.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik zou hem als media center (htpc) aan de televisie hangen.

Ja of als desktop. Je kan er natuurlijk gewoon een monitor aan hangen. Dan heb je een prima Macbook voor een lage prijs. Dat zou ik als ik jou was bij de advertentie plaatsen. Want als laptop heb je er niks meer aan idd.

Bijdrager
    Vodka

Verzekering …. ?

Bijdrager
    xylon

Met mij gaat het goed, Ik had een bocht verkeerd ingeschat en hier door ben ik onderuit gegaan.
    Vloog net tussen twee boompjes door …en tjah de motor… die kon het niet na vertellen.

De laptop geef ik nu maar aan m’n ouders die kunnen wel een upgrade gebruiken, nu hebben ze een oude pc met xp.

Van het verzekerings geld koop ik een nieuwe Macbook, m’n vriendin kan via school een goede deal krijgen vandaar dat ik deze niet laat maken.

Bijdrager
    Ganymedus

Au, klinkt pijnlijk. Had je niks gebroken? Wel geluk hebben dat je precies tussen die boompjes doorvloog.
    Jammer van de motor, dat dan weer wel. Wat voor eentje reed je?

Bijdrager
    xylon

Njah, Voorwiel lag naast de motor dus dan kun je je voor stellen wat voor een klap het was.
    Ik zelf had een paar schaafplekjes, beetje spierpijn en later een ongelovelijke migraine.

Het was trouwens een GSX-R 750w uit ’93 die ik net een maand had..*ouch* maar ik rijd alweer blij rond op mn café racer =)

Bijdrager
    Ganymedus

Had je iets geraakt oid dat je zo omging? Bedoel om je voorwiel los te krijgen moet je echt een flinke klap maken.
    Migraine is vervelend, maar gelukkig wel heelhuids er vanaf gekomen.

Bijdrager
    xylon

De motor heeft de boom wel geraakt.
    Ik kwam die bocht niet echt lekker in en voor mijn gevoel gleed ik weg, en toen ik dat idee had was het al te laat.

Bijdrager
    ikkieman

En er lag geen grind of wat in de bocht? In wezen zou je dan de wegbeheerder nog aansprakelijk kunnen stellen. Verder, beter je bochten doorkijken, chef…

Bijdrager
    xylon
    ikkieman op 24 juni 2010

En er lag geen grind of wat in de bocht? In wezen zou je dan de wegbeheerder nog aansprakelijk kunnen stellen. Verder, beter je bochten doorkijken, chef…

Ik heb achteraf niets kunnen vinden maar dit is een fout die ik niet meer maak.
    En ik neem m’n mac ook niet meer mee in m’n tasje, dan pak ik de auto wel =P

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Het probleem met zulke laptops is dat je er iemand voor moet zien te vinden. Ik had twee PowerBook G4’s verkocht voor 3000 euro. 1 was het scherm helemaal naar de kloten (schanier stuk etc..) en eentje de videokaart. Ik had iemand gevonden die zo gek was van het titanium model dat hij gewoon heel erg veel geld wilde betalen. 100 euro is eigenlijk te weinig omdat de lader, processor, en nog andere onderdelen zoals geheugen los veel duurden zijn dan 100 euro. Alleen je moet een gek zien te vinden die het wil hebben. Kijk anders eens naar een macbook met een helemaal kapot moederbord maar wel met goed scherm. Kan je jou onderdelen hierin plaatsen en kun je hem een een keer voor 700-800 euro verkopen of misschien nog meer.

Ik had vorige week mijn 2,5 jaar oude MacBook Pro verkocht voor 600 euro namelijk. Hier zaten ook deuken in en problemen met externe DVI aansluiting. Dus werkend leveren zo nogal al geld op.

Bijdrager
    mark-a-mac
    xylon op 24 juni 2010

De motor heeft de boom wel geraakt.
    Ik kwam die bocht niet echt lekker in en voor mijn gevoel gleed ik weg, en toen ik dat idee had was het al te laat.

Ouch! Voorwiel onder je weggegleden, dan zat je mooi nét over het randje. Zijn ook niet de meest eenvoudig sturende dingetjes, GSX-R’s. Maar troost je: als je voorwiel gaat glijden is er weinig meer wat je kan doen als je geen Nicky Hayden (of zo) heet. En dank de wegbeheerder maar dat hij die bomen nét zo heeft neergezet dat jij ertussendoor mocht glijden. :innocent:

Bijdrager
    remisc

zelf knutselen, glasplaat bij ifixit bestellen en klaar is kees, die schade fijn laten zitten, en de ouders er blij mee maken.
    Anders fijn op marktplaats / ebay en kijken wat gekken er voor geven! En dat is vaak idioot veel.

Bijdrager
    Ganymedus

Hè bah, ben blij dat je er zo goed vanaf bent gekomen. Maar je zult idd net iets te ver over het randje zijn gegaan. Goede les voor de volgende keer, al is het een wat dure les.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.