1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Wat is jouw favoriete iOS toetsenbord App en waarom?

Naast Apple’s QuickType, Microsoft’s SwiftKey & Google’s Gboard zijn er ook tal van andere toetsenbord Apps voor iOS. Wat is jouw favoriete app en waarom?

Zelf gebruik ik momenteel nog Crimson, ook al geeft deze geen geluid meer (als je een ‘knop aanraakt’) in iOS 13 en wordt deze niet meer ondersteund door de ontwikkelaar, toch vind ik de manier waarop je met deze App kunt ‘touchtypen’ erg fijn. De woordsuggesties staan bijvoorbeeld op de letters zelf (omhoog swypen op de letter geeft het aangegeven woord) en de gesplitste spatiebalk is geniaal. Op die manier kun je niet alleen dubbeltappen voor een punt, maar ook voor een komma, vraagteken of uitroepteken. Erg prettig en efficiĆ«nt.

SwiftKey heb ik ook geregeld gebruikt, maar de manier waarop je daar een komma gebruikt, is nogal traag in mijn beleving. Gboard heeft een toegewezen knop voor de komma, maar ik ben zelf niet (meer) zo’n fan van Google, dus dat gebruik ik liever niet meer.

QuickType, het standaard iOS toetsenbord ondersteunt de komma enkel op de traditionele manier. Dat wil zeggen, je moet serieus naar de leestekens en cijfers gedeelte gaan om een komma in te kunnen voeren.

Bij mij werkt dat toetsenbord sowieso slecht, omdat ik daar geen smilies meer heb. Vraag me niet af hoe het kan, maar na het verwijderen van het smilie toetsenbord in iOS kan ik het niet meer terug zetten / toevoegen. Het staat gewoon niet meer in de lijst bij de instellingen…

Misschien is het ook wel interessant om een lijstje te maken waarvan jij vindt dat een toetsenbord moet voldoen.

Weet iemand anders misschien nog speciale iOS toetsenborden die ergens in de store te vinden zijn? Crimson is daar niet meer te vinden en zoeken op toetsenborden levert vaak niet zo veel goede resultaten op.

Wat is jouw favoriete toetsenbord?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.