30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    jesse2314

wat is jouw ervaring met de macbook pro?

He allemaal, ik ben hier nieuw, en ga waarschijnlijk een macbook pro kopen.
    nu wil ik natuurlijk wel even weten wat jullie ervaring is met de macbook pro.

dus wat is jullie ervaring ermee?
    groetjes jesse2314

ps vertel er ook even direct bij wat je met de macbook pro doet

Bijdrager
    Chorro

Beetje onzinnig om te vragen wat wij vinden van de Macbook Pro als je er pas volgend jaar 1 wilt kopen. We zijn net over de helft van 2010! Buiten dat komen er ongetwijfeld updates, die dus op dit moment nog geen 1 gebruiker heeft.

Ik heb zelf een MBP 15″ late 2009 met 2,66 gHz C2D en deze bevalt uitstekend. Vrij zware taken zoals Photoshop (CS5 Extended) draaien zonder problemen of wachttijden.

Bijdrager
    jesse2314

@ chorro, ik vind het niet onzinnig hoor.
    als ik alles heb gehoord, ga ik hem toch eerder kopen hoor:sarcastic: (misschien over een paar weken al)

maar ik wist het nog niet zeker daarom zij ik over een jaar (maar dat is echt niet zo)
    groetjes jesse2314.

Moderator
    unSOUND

Maar wat hebben onze ervaringen voor nut ? Dat de huidige of een oudere serie goed presteert zegt immers niks over de volgende serie. Die kan nieuwe hardware aan boord hebben met kinderziektes…

Bijdrager
    jesse2314

@unSOUND
    Dat wil ik weten, omdat ik wel eens klachten heb gehoord van anderen.
    en inderdaad er komen regelmatig updates, maar nogmaals waarschijnlijk ga ik over een paar weken erom
    dus het maakt mij niet uit dat ik perse de nieuwste versie ga kopen.

waarschijnlijk ga ik een macbook pro kopen met:
    intel core i7
    8 gb ram
    512 mb videokaart

ongeveer dan:lol:

Bijdrager
    MichMich

Volgens mij is het wel duidelijk… @jesse2314 wil gewoon wat voorpret door van ns te horen dat het fijne machines zijn. Nou bij deze.

Ben vooral erg blij met mijn SSD schijf in mijn MBP 13″…

Veel koopplezier.

Moderator
    unSOUND
    jesse2314 op 31 augustus 2010

@unSOUND
    Dat wil ik weten, omdat ik wel eens klachten heb gehoord van anderen.

En dan ga je op een Apple forum vragen of een MacBook een goede keus is ? Dan kan ik je de uitslag al vertellen hoor…:wink:

En wat je hoort is heel gevaarlijk. Over elk, maar dan ook echt elk product lopen wel ergens op internet mensen te klagen. Dat zegt dus uiteindelijk ook weinig. Want de vraag is nog of die klacht tercht is, of gewoon een verzinsel van iemand die gewoon graag negatief praat, en bij mensen die echt problemen hebben is het nog de vraag of het komt door de hardware, de software, of door de gebruiker…

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik nog steeds heerlijk werk op mijn inmiddels 3 jaar oude MacBook Pro, en voorlopig gaat hij ook nog niet weg.

Bijdrager
    jesse2314

oke dat geeft me al een goed gevoel ^_^
    dat u zegt dat de macbook pro fijn werkt

Bijdrager
    Vassilli

Tuurlijk werkt ‘ie fijn. Anders verkoopt ‘ie toch niet.

Bijdrager
    Tigerman

gewoon kope, hij s echt helemaal top.
    Voldoet aan de verwachtingspartonen

Bijdrager
    Pieterr

Mijn inmiddels bijna 4 jaar oude MacBook Pro doet het ook nog steeds uitstekend. Je kunt dus lang plezier hebben van je aanschaf.:smile:

Bijdrager
    jesse2314

Maar hebben jullie wel is dat probleem gehad, dat er ooit iets vervangen moest worden aan de macbook pro?

Bijdrager
    Chorro

In principe heb je vrij weinig problemen, een accu vervangen op z’n tijd is altijd nodig. Er bestaan maandagmorgen modellen, maar ik moet zeggen dat dat allemaal redelijkerwijs wordt opgelost mocht je zo’n model hebben.

Moderator
    unSOUND

Ik heb indertijd de accu moeten vervangen omdat deze bol ging staan… Dit was een bekend fenomeen bij LG, die de accu’s maakte. De enige problemen die je op dit moment voorbij hoort komen zijn van de grafische kaarten, Nvidia maakt er de laatste tijd een potje van… Daarom heb ik ook liever ATI kaarten.

Bijdrager
    Pieterr

Same here. Ook onlangs (mei 2010, na 3.5 jaar gebruik, 400+ cycles) de accu vervangen.

Bijdrager
    Chorro

Ik moet zeggen dat ik tot op heden zéér tevreden over de accu in m’n MBP Unibody. 5 uur op 1 lading met Wifi aan en schermverlichting op de helft/3 kwart is niet zo heel moeilijk om te halen. Inmiddels 176 cycles en nog 91% health.

Bijdrager
    Yost

Tja, ik al meer dan een jaar heel blij met m’n 13″ MacBook Pro 2.53 GHz. Doe er vooral veel mee internetten en een beetje Logic’en en live spelen in een band. Doet het altijd, start lekker snel op, snappy schermupdates, heel snel muziek converteren naar AAC. In het begin had ie wat problemen met uit sluimer komen, en had ik regelmatige een “bevroren” MBP in m’n handen. Maar na een paar OS updates doet ie ’t nu al weer maanden vlekkeloos.

Daarvoor was ik eigenlijk nog blijer met m’n 12″ PowerBook die ik 5 jaar heb gehad. Waarom? Ondanks dat de unibody een hele mooi body heeft, haalt het toetsenbord het niet bij ’t toetsenbord van de PowerBook. En dat belachelijke spiegelende scherm. En wie heeft verzonnen dat je niet de toetsenbord verlichting kunt aanzetten als je dat zelf wilt?

Kortom, ondanks dat de huidige MBP’s goed zijn, en ik nooit een andere notebook zou kopen dan die van Apple, denk ik wel dat ze betere hebben gemaakt. Misschien wordt de volgende beter, of op sommige punten slechter. Je weet niet wat Steve wikt en beschikt.

Maar ja, dit denk ik. Jij gaat er weer heel andere dingen mee doen…

Bijdrager
    Devastation

Lolza, ik ben verliefd op de MacBook Pro, elke keer als ik hem in de MediaMarkt zie denk ik shit, ik moer doorsparen.

Bijdrager
    jesse2314

Welke kan ik beter nemen??
    Processor : intel core i5 of i7
    wat is nou echt sneller?

Bijdrager
    bartje

i7 is sneller.

Bijdrager
    Pieterr

De i9 is nog sneller, maar weer niet zo snel als de i11…:evil:

Bijdrager
    jesse2314

Ja dan moeten ze eerst in de mac systemen worden gezet he:innocent:

Dus dan houd ik het maar bij de intel core i7:lol:

Bijdrager
    jesse2314

Trouwens weten jullie wat de snelste ssd op dit moment is??

Dat is toch 800MB/s ???

Bijdrager
    jesse2314
    jesse2314 op 12 september 2010

Trouwens weten jullie wat de snelste ssd op dit moment is??
    Dat is toch 800MB/s ???

Antwoord please op vraag die ik eerder stelde over de ssd.

Bijdrager
    jesse2314

Welke ssd is nou de echte aanrader?

Bijdrager
    Trat

Die Intel aan het eind van het jaar op de markt gaat brengen (als vervanger van hun huidige consumentenmodel)… Ik wacht mooi op een fatsoenlijke SSD. Ze zijn hoogstens een paar Euro goedkoper geworden ivm vorig jaar en er is nog steeds dezelfde ellende mee.

Moderator
    unSOUND

Een SSD van 800 mb/s heeft geen enkel nut ( nog los van het feit dat ze niet bestaan in een maat die in een notebook past ) aangezien de MacBook maximaal 300 mb/s kan doorvoeren via de SATA poort.

Ikzelf heb een paar keer geëxperimenteerd met SSD’s, maar ik heb nu weer lekker een gewone HDD in mijn MacBook Pro zitten. Veel meer opslagruimte, veel minder geld.

Bijdrager
    jesse2314

Nog even een vraag

Ik zit ook even naar de imac te kijken en ik zie een optie met.

8GB 1333MHz DDR3 SDRAM – 4x2GB

8GB 1333MHz DDR3 SDRAM – 2x4GB

zit daar zn grote snelheid verschil in of niet?

Bijdrager
    Pieterr

Nee. Alleen een prijsverschil. En je houdt twee slots over voor meer reepjes later.

Bijdrager
    jesse2314

Oke Bedankt voor de snelle reactie.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.