16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    icecream

Wat is Intel vPro nu alweer?

Intel is zijn assortiment diensten aan het uitbreiden. De chipfabrikant kijkt naar Apple en ziet dat het verleggen van je kernactiviteiten best succesvol kan zijn. Daarom heeft Intel recentelijk uit de doeken gedaan wat zijn nieuwe product vPro zal gaan bieden. Intel vPro is een heel platform bestaande uit een processor, netwerk-toepassingen en een stukje software. Dit alles om de betrouwbaarheid en veiligheid van de computer te vergroten.

Een Intel vPro computer bevat op de eerste plaats een Intel Core Duo 64-bits processor, welke de prestaties significant zal verbeteren en het energieverbruik zal doen slinken, aldus William S. Swope (Intel vice president). Daarnaast bevat Intel vPro de volgende generatie Intel Active Management Technology (AMT) en Intel Virtualization Technology (VT). 

Dit is een hele mond vol, maar houdt het volgende in. AMT is in staat om computers te analyseren en repareren na een crash van het systeem, harde schijf of zelfs wanneer de computer uit staat. Ook is AMT instaat om geïnfecteerde computers direct af te sluiten van het netwerk om verspreiding te voorkomen. VT houdt in dat de computer meerdere taken parallel aan elkaar en onzichtbaar kan uitvoeren. Zo kan men er bijvoorbeeld een service partitie aanmaken waar IT managers de boel kunnen onderhouden.

In hoeverre Intel vPro de Mac OS X gebruiker zal bereiken is onduidelijk. Volgens ons begint een veilige computer bij het gebruiken van een deftig Unix-based systeem. Echter moedigen wij Intel aan om de veiligheid van standaard PC’s te verbeteren, waar Microsoft dit verzuimt.

http://www.macned.nl/news.php?id=2806

Bijdrager
    Nikita

Als ik ZDNet moet geloven is dat een speciale benaming voor een professioneel platform van Intel… Vraag me niet waarom ze voor elke markt een andere naam moeten hebben, Microsoft heeft er ook een handje van (zie de zeven geplande versies van Windows Vista…)

Bijdrager
    MacAttack

Die platformen van intel dienen om kwaliteit te garanderen. Ze dienen er natuurlijk ook voor om meer omzet te draaien. Enkel intel producten van een bepaalde reeks in een PC kunnen zo’n merknaam meedragen.

Bijvoorbeeld om een Centrino stickertje op een laptop te mogen plaatsen moet er een Intel CPU, Intel Chipset en een Intel wireless kaartje zitten. Vanaf één van deze componenten niet van de door intel voorziene reeks zijn mogen ze geen Centrino naam dragen.

Zo heb je naast VPro en Centrino ook nog VIIV. VPro is gemaakt voor de zakelijke markt, Centrino voor de mobiele markt en VIIV voor de huiskamer.

Je moet het gewoon zien als een herkenningspunt voor klanten en extra inkomsten voor Intel

Bijdrager
    rulus
    ”Nikita”

Als ik ZDNet moet geloven is dat een speciale benaming voor een professioneel platform van Intel… Vraag me niet waarom ze voor elke markt een andere naam moeten hebben, Microsoft heeft er ook een handje van (zie de zeven geplande versies van Windows Vista…)

Het zijn er zelfs acht[/url] :sealed:

Bijdrager
    DarkRaverNL

Nou heb ik een vraagje he, in de Mac Store zeggen ze altijd dat Mac CPU speed het dubbel is dan PC speed, dus 2ghz in Mac is 4ghz in PC, 1. is dit nou egt waar ? en 2. zoja, geld dit nog steeds voor de Intel Macs ?

Bijdrager
    Nikita
    ”DarkRaverNL”

Nou heb ik een vraagje he, in de Mac Store zeggen ze altijd dat Mac CPU speed het dubbel is dan PC speed, dus 2ghz in Mac is 4ghz in PC, 1. is dit nou egt waar ? en 2. zoja, geld dit nog steeds voor de Intel Macs ?

Volgens de MegaHerzt Mythe mag je dat als een vuistregel zien. Alleen gaat het niet meer op voor de intel Core duo Mac’s, daar moeten ze maar een nieuwe regel voor bedenken. Uiteraard gaat het er ook om hoe het OS met je systeem om springt.

Bijdrager
    Cradlemini

voor de de core duo’s geld qua Mhz wel ongeveer hetzelfde. Eigenlijk al vanaf de M-series van intel. Toen stopte ze al met de Mhz geraas. Alleen hebben dus de windows bakken ook de core duo’s. Daarnaast hangt het er inderdaad vanaf hoe het OS er mee omgaat, en of er 1 core of 2 cores optimaal worden benut.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Dus een Intel Mac van 2GhZ is langzamer als een ‘PC’ met 3GhZ ?

Bijdrager
    Nikita
    ”DarkRaverNL”

Dus een Intel Mac van 2GhZ is langzamer als een ‘PC’ met 3GhZ ?

Nee, tenzij die PC een Core Duo processor heeft van 3 Ghz, welke nog niet bestaat.

Bijdrager
    lowfi

Volgens mij is dit dus de intel conroe… ik heb daar benchmarks van gezien van gewoon gebruikers (dus geen apple/intel PR praat) en dat ding is echt fucking snel (sneller dan een p4 op 7.9 ghz). Leuke is ook dat deze mits goed toegepast ook gewoon passief gekoeld kan worden:D Hij draait op standaard intel luchtkoeling zon 3.1ghz met 1.4 voltage.

Doe mij maar zon powermac 8)

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ok dankjewel, tis mij nu wel wat helderder:)

Bijdrager
    Nikita
    ”lowfi”

Volgens mij is dit dus de intel conroe… ik heb daar benchmarks van gezien van gewoon gebruikers (dus geen apple/intel PR praat) en dat ding is echt fucking snel (sneller dan een p4 op 7.9 ghz). Leuke is ook dat deze mits goed toegepast ook gewoon passief gekoeld kan worden:D Hij draait op standaard intel luchtkoeling zon 3.1ghz met 1.4 voltage.

Doe mij maar zon powermac 8)

De Conroe is toch niet de Core Duo, maar de beoogde processor voor de Intel Power Mac, omdat het een 64 bits-chip is?

Bijdrager
    lowfi

een 64bit core duo chip… intels 4e generatie centrino (pentium m)

Enige is dat deze cpu niet op een dual cpu (niet dual core dus) moederbord kan… wil apple dat dan zal er een xeon achtige cpu in de powermac moeten komen.

Bijdrager
    Nikita
    ”lowfi”

een 64bit core duo chip… intels 4e generatie centrino (pentium m)

Enige is dat deze cpu niet op een dual cpu (niet dual core dus) moederbord kan… wil apple dat dan zal er een xeon achtige cpu in de powermac moeten komen.

Daar zullen ze ook wel een oplossing voor bedenken…
    Bedoel, ze hebben ook dual processor Dual Core G5’s. Ondanks dat ze een andere architectuur hebben… En helemaal vroeger kon er ook nog niet meer dan 8 MB geheugen worden aangestuurd, en tegenwoordig wel ietsje meer, dus dat komt wel goed:)

Bijdrager
    lowfi

Dat is gewoon een limitatie in de cpu zelf dat hij niet op dual cpu moederbord kan. Wil apple dual cpu dan zal er dus een intel woodcrest (server cpu) in de powermac moeten komen. Niet alleen is die cpu duurder maar ook de moederborden zullen een stuk duurder zijn.

iemand postte dit op appleinsider:

Apple’s lineup by the end of the year.

Mac mini- Core Solo 1.66Ghz Core Duo 2.0Ghz
    iMac- Merom 2.0Ghz/2.33Ghz (conroe too hot)
    Powermac- 2.13Ghz/2.4Ghz Conroe Woodcrest 2.67Ghz x2
    Xserve- 2.4/2.67Ghz Woodcrest

Macbook- same as mini
    Macbook Pro- same as iMac

Denk dat toch heel dicht in de buurt zal zitten:)

Ik zit iig echt op een nieuwe desktop mac te aazen omdat ik mijn powerbook afentoe toch wel wat traag vind.

Bijdrager
    Nikita

Ik blijf d’r bij: Time will tell :P
    Alleen vind ik wel dat ze mogen opschieten met een iBook-opvolger want daar is de techniek nu toch wel klaar voor. Voor de Power Mac moet er nog een goede processor komen die beter is in alle opzichten dan zelfs de Dual G5 nu is. Try to beat a dual-core dual-processor 2.5 Ghz 8)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.