19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Wat is het verschil tussen deze (3) Xbox One?

Ik zit er over na te denken om weer een Xbox te kopen. (volgende maand)

Nu ben ik mij een beetje aan het oriënteren en zie ik drie modellen met 500GB. Het 2014 en 2015 model en het nieuwere hippe witte One S model met 500GB alleen kun je nergens goed zien wat nu de verschillen tussen deze generaties zijn. Is dit niet hetzelfde als een instap MacBook Air 2014, 2015 en 2016?

Deze vergelijkpagina van Tweakers is natuurlijk gewoon compleet diarree en niets waard, hier staat niets op waar je wijzer van kunt worden.
    https://tweakers.net/pricewatch/compare/395190;479078;553993/

Mijn gevoel gaat uit naar de nieuwe witte S versie omdat dit de eerste Xbox is die je niet hoeft te verstoppen als bezoek komt of boven op je slaapkamer installeren. Ook heeft deze geloof ik niet meer die externe adapter waar je eerst overheen moet klimmen voordat je een spelletje kunt spelen. Al met al, aantrekkelijk ding maar als er verder gewoon weinig verschil zit tussen het 2014 model en die aller nieuwste dan koop ik natuurlijk liever gewoon voor ±100,- minder een 2014 model. Zo extreem belangrijk is een Xbox niet voor mij.

Ik ben totaal geen gamefanaat, veel spelletjes kan ik niet eens spelen omdat ik dan moet overgeven vanwege de bewegende beelden.

Nog een puntje, de witte Xbox heeft volgens mij een BT-controller die je ook op de Mac kunt aansluiten ( dus ook op Apple TV, lijkt mij ) als dat zou kunnen dan kan ik mijn Nimbus Steelseries Apple TV controller wegdoen die ik bijna nooit gebruik.

En als laatste, stel ik zou ook meteen een nieuwe TV kopen moet je dan een 100Hertz TV hebben voor de snelle beelden?

Bijdrager
    Brombeer

Staat er bij Tweakers niets onder ‘reviews’ of ‘discussies & vragen’?
    Of is dat meteen weer zo’n enorme shitload aan leeswerk, dat de tuin eronder lijdt?

Bijdrager
    McPim
    Bijdrager
    SolidCake

Hey Shmoo,

Wat moet het apparaat precies doen? Een Xbox One S kopen om er geen games op te spelen, waarom dan een Xbox One?
    Verder is een S wel sneller, een haartje of twee. Je hoeft er ook geen ‘snelle’ beelden van te verwachten. Het apparaat haalt amper de 30 frames per seconde.

TV’s kunnen ook al ver boven de 100Hz dus het komt er dan weer op neer wat je precies wilt doen?

Bijdrager
    Shmoo

De Xbox moet alleen deze game kunnen spelen dan ben ik tevreden. Ik speel verder niet online en al dat soort technieken om kaarten te ruilen en weet ik veel wat nog meer. Enkel offline tegen de computer totdat ik mijn interesse verlies en ik alles wel een beetje gezien en gedaan heb in dit spelletje. De Xbox ligt dan meestal weer stil tot september een jaar later of ik verkoop de hele meuk weer als het spel niet goed bevalt en er te weinig progressie zit tussen de jaargangen. Dan skip ik een jaar of 4 a 5 en dan zit ik weer in de fase waar ik nu zit. Compleet nieuwe console en beleving dat je het weer wilt proberen. Mijn vorige Xbox was een 360 Arcade of zoiets. De eerste generatie met een 256MB geheugen slotje aan de voorkant. Zolang heb ik al geen Xbox meer gespeeld.

Het zijn echt fases dat ik dit doe, en enkel één spel, geen diehard game gebeuren daar voel ik mij te oud voor. Ik vind gamen (spelletjes spelen) toch wel iets van kinderachtige trekjes hebben, zeker als je ouder dan 25 jaar bent.
    Ik vergelijk het gevoel meestal met vroeger, dan zat je op voetbal of hockey, welke sport dan ook en dan ging je met je vriendjes van de club na school altijd op een veldje ergens in de buurt partijtjes spelen, of voor de deur op straat. Totdat je een jaar of 12 – 14 wordt en dan krijg je dat imago dat het kinderachtig is om ‘buiten te spelen’ en dan ga je achter de meisjes aan of zoiets. Als oudste van de groep zit je dan altijd in die fase dat je denkt, als niemand maar ziet dat ik nog buiten aan het spelen ben. Die fase dat je ook het schoolplein geen speelplaats meer mag noemen. Dat gevoel heb ik met gamen ook heel erg. Ik wil het wel doen, zo nu en dan omdat ik het kan waarderen wat ze kunnen maken in zo’n spelletje maar aan de andere kant is er ook dat gevoel van, komt op, je bent volwassen! Vandaar een extra TV, dan kan ik het boven, met de gordijnen dicht, stiekem doen. ?

Bijdrager
    McPim

Haha, leuk verhaal. Herken er ook wel iets in:-D Gewoon de goedkoopste dus, design is niet belangrijk boven, met de gordijnen dicht.

Bijdrager
    Spinozo

Altijd voor PS4 kiezen ipv Microsoft rommel, user base is 3 keer zo groot. Tenzij je van blauwe schermen houdt en dagelijks nieuwe drivers wil zoeken op louche sites ?

Bijdrager
    SolidCake

Haha, wat een goed verhaal, Shmoo! Je kan het idee van volwassen worden doortrekken door geen geld te verspillen aan onzin!:wink:
    Maar, dat is puur subjectief…

On topic:
    Als het om die ene game gaat kan je beter voor een PS4 gaan. Goedkoper en waarschijnlijk nog sneller dan de Xbox One S. Je moet de Xbox One niet vergelijken met de 360. De Xbox 360 was een uitermate goed doordacht en ontworpen spelcomputer, los van de Red Ring of Death. De Xbox One heeft, door meerdere misstappen waaronder prijs, helaas niet op het success van de 360 kunnen doorpakken.

Bijdrager
    Niels
    Spinozo op 12 augustus 2016

Altijd voor PS4 kiezen ipv Microsoft rommel, user base is 3 keer zo groot. Tenzij je van blauwe schermen houdt en dagelijks nieuwe drivers wil zoeken op louche sites ?

Wat een BS weer, nog nooit één blue-screen of console crash gehad met mijn Xbox One of PS4. Gewoon een fanboy verhaaltje dus. Beide consoles ontlopen elkaar nauwelijks en normaliter wordt je keuze met name bepaald door de exclusives en je omgeving/vrienden waarmee je gamed.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb ook nooit problemen gehad met de Xbox en ik heb toch wel elke generatie gehad. Mijn gevoel zegt gewoon Xbox, de controller vind ik overigens ook veel prettiger in de hand liggen.

Bijdrager
    SolidCake

Shmoo, als je écht voor de Xbox moet gaan dan is de S variant de beste keuze! Op het internet is iedereen wel over het design te spreken en zijn ze ook positief over de nieuwe controller. Er is zelfs een kleine Master Chief verwerkt onder de motorkap van het apparaat!

Bijdrager
    Shmoo

Ik neig ook zeer naar de witte Xbox One S. Niet zo zeer omdat het een extreem betere Xbox generatie is maar veel meer omdat als je er nu toch eentje gaat kopen waarom zou je dan een ouder model kopen als er een nieuwer/huidig model veel compacter is en vooral ook veel mooier oogt. Het prijsverschil is op dit moment 55,- en over een maand hooguit 85,- daar ga je ook niet dood aan.

Het enige dat mijn beslissing nog in de weg staat is die BT-controller. Kan ik deze aansluiten op Apple TV, iPad en Mac of zit daar weer iets van Microsoft zelf in verwerkt waardoor het alleen maar met Windows 10 devices gekoppeld kan worden. Restricties op de Xbox is wel altijd een dingetje geweest in het verleden.

Ik heb hier nog die Steelseries Nimbus BT-controller liggen en het zou zonde zijn om die aan te houden terwijl ik net zo goed de Xbox controller kan gebruiken voor die 8 uurtjes Skiën of met een blauw egeltje rennen per jaar op de Apple TV.

Wat is een kleine master chief onder de motorkap?

Bijdrager
    Shmoo

Qua uit elkaar halen kan Apple hier nog eens een voorbeeld aan nemen. Dit schroef je volgens mij relatief eenvoudig open.

Wat ik mij wel afvraag, waarom zit er een 5400-rpm HD in. Dat is toch niet meer echt van deze tijd wel?

Bijdrager
    SolidCake

Quote van de Xbox One S website:

Xbox draadloze controller
    Geniet van nog meer comfort met de nieuwe Xbox draadloze controller met een verbeterd, gestroomlijnd ontwerp. Het draadloze bereik is tot twee keer zo groot. Meer controle dankzij de grip met textuur. Dankzij Bluetooth®-technologie kun je jouw favoriete games spelen op pc’s, tablets en telefoons met Windows 10.1

Niet helemaal duidelijk maar misschien dat het ook op bepaalde Apple Systemen werkt.

Master Chief is de hoofdpersonage uit de Halo reeks videogames. Ontwikkeld door Bungie en uitgebracht op Direct-X systemen.
    Het success van de Xbox consoles komt deels door de Halo games.

Hier is de Master Chief onder de motorkap:

Bijdrager
    Multimediaknaller

4K blijft voorlopig in de kinderschoenen staan en als je houdt van een drukke lay-out (lees onoverzichtelijk) dan moet je zeker een XBOX kopen. Koop gewoon de 4K versie van de PS4 die dit jaar nog uit komt.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien koop ik wel een PS4 om op te zitten wanneer ik op de Xbox speel.:-?

Bijdrager
    MrHammond
    Shmoo op 12 augustus 2016

Wat ik mij wel afvraag, waarom zit er een 5400-rpm HD in. Dat is toch niet meer echt van deze tijd wel?

Hangt er vanaf voor welke toepassing. Een paar grote voordelen van 5400 RPM harde schijven t.o.v. 7200 RPM harde schijven is dat minder energie verbruiken (en daardoor dus minder warm worden, minder slijten en dus langer mee kunnen) en minder geluid produceren. Wanneer de snelheid niet het belangrijkste criterium is (bij data-opslag bijv.) dan kunnen de voordelen heel hard opwegen tegen het nadeel dat ze wat langzamer zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Het ziet er dus naar uit dat ik niet de Xbox controller kan koppelen aan mijn Apple TV of iPad omdat Microsoft geen MFi certificaat heeft bij Apple.

https://developer.apple.com/programs/mfi/

Schijnbaar moet je lid worden van dit clubje wanneer je bluetooth producten maakt en deze wilt koppelen met producten van Apple.

Bijdrager
    Soulshaker

Nog een puntje is het stroomverbruik van de Xbox one S , die een pak minder is dan die van de xbox one.
    114 watt bij de vorige generatie en 74 watt bij het huidige S model.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.