6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Webbiker

wat is het verschil “save as source” en “save as quicktime”

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb op mijn iMac Quicktime Pro 7.x en de Flip4Mac plug-in.
    Als ik op internet video’s tegenkom kan ik de films opslaan.

Echter als het streaming wmv is, lukt het me niet om het als source op te slaan (Ik download dan een wmv van 0k), maar wel als quicktime film. Ik wil het alleen als wmv op kunnen slaan, want als ik het bewaar als quicktime film, kan ik er vervolgens niets mee.

Programma’s als visualhub en mmpegx geven errors en in quiktime pro zijn dan de export functie en de bewaar functies disabled.
    Hoe kan ik de film toch bewaren als source, een wmv dus?
    Want die kan ik vervolgens wel in allerlei formaten exporteren.

Moderator
    unSOUND

Bij “Save as source” wordt de film in zijn normale instellingen opgeslagen. Een AVI blijft dus een AVI, en een mpeg blijft een mpeg.

Bij “Save as QuickTime movie” worden de video- en audiosporen opgeslagen in een QuickTime bestand. Dit kan handig zijn, maar heeft ook zeker nadelen. Niet alle computers kunnen deze QuickTime bestanden openen, enkel als ze exact dezelfde plugins gebruiken als jij.

Een streaming film heeft geen bestand wat geladen wordt, en kan dus ook niet zomaar opgeslagen worden. Daarom zijn die opties niet aangegeven. Je kunt soms in de broncode van een website wel een locatie vinden van het originele bestand, en dat downloaden.

Bijdrager
    Webbiker

Dat zou idd kunnen kloppen, als ik een film die ik heb opgeslagen als quicktime kopieer naar mijn ipod om mee te nemen naar mijn werk. Dan heeft de film op een Win XP bak ineens een dubbele extensie (defilm.wmv.mov), terwijl het op mijn mac dus film.wmv is…

Maar met welk programma kan ik op de mac een streaming wmv downloaden. Ik weet dat je voor Windows een programma hebt dan WM Recorder heet. Bestaat er ook zoiets voor de mac?
    Als ik in de bron-code de source url vind en die plak in Safari, heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Moderator
    unSOUND

Je moet de url in Safari plakken, en dan alt indrukken terwijl je op enter drukt. Hij zal dan proberen de film te downloaden naar je HD.

Alle andere opties staan in de 10 reeds bestaande topics over deze vraag… :|

Bijdrager
    Webbiker

Ok, thanks dat ga ik dan een keer proberen..

Bijdrager
    Webbiker

Helaas, de optie om met Alt-Enter een url in Safarie te downloaden, werkt niet met een streaming wmv. Maar ik ben al wel weer iets verder gekomen.

Als ik de wmv opsla als een quicktime movie, dan kan ik deze wel converteren naar een DivX met de DivX Converter die bij de DivX for Mac package zit. DivX Converter kan het dus wel waar VisualHub, MmpegX en Quicktime Pro het niet kunnen.

Echter heeft de conversie ineens geen audio meer, waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik gebruik versie 2.0.x van Flip4Mac en de laatste versie van DivX for Mac (6.1 meen ik).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.