12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sjtuijp

Wat is het effect van meer dan 4gb RAM in iMac mid 2007 versie?

Hoi allemaal,

Ik heb een Intel-based iMac uit medio 2007 met RAM slots.
    Momenteel heb ik 3gb (1x2gb + 1x1gb) RAM erin, met volgens Apple een maximum van 4gb.

Hebben mensen ervaring met wat er gebeurt als je méér dan het door Apple aangegeven maximale RAM in je Mac stopt?
    Doet ie het dan nog? Of heeft het gewoon geen aanvullende waarde?

Ben benieuwd!

Groeten,

Steven

Bijdrager
    Da Vinci

Hmm, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zelf gebruik ik ook altijd nog een iMac 20″ uit medio 2007. Ik heb er momenteel 2x2gb inzitten, met 667 mhz DDR2 geloof ik.

Volgens Mactreaker past er max. 6 gb in. Dus dan moet er een chip van 2 en 4gb in, want chips van 3 gb bestaan niet. Op Alternate heb ik wel een chip gevonden van 4gb met 667mhz, of zou 800mhz ook geen probleem zijn?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    KarelWillem

Als het aantal pins e.d. klopt, is een hogere snelheid geen probleem.

En… 6 Gb is natuurlijk altijd een stuk lekkerder dan 3 Gb.

@sjtuijp: ja, je Mac werkt prima met die maximale 6 Gb er in.
    Zeker voor bijvoorbeeld Lion en Mountain Lion is die extra ram meer dan welkom.
    Dat zal je in het dagelijks gebruik zeker merken.

Bijdrager
    12Mac

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
    Ik heb ook een 2007 iMac en het maximale geheugen is volgens Apple 4GB. Heeft het effect als je daaroverheen gaat of knijpt hij hem dan af op 4GB?

En er gaat DDR2 geheugen in. Dat is momenteel erg duur, nieuwer geheugen DDR3 bijvoorbeeld is goedkoper. Kan ik dat er insteken of moet het echt DDR2 op 800mhz zijn?

Bijdrager
    sven551

hoger kan altijd het heeft namelijk tog geen effect, de verbinding tussen ram slot en ram module is 800 mhz
    het snelst zou zijn als alle modules gelijk zouden zijn bijv. 4×1, in jou geval zou 2×2 en 2×1 het beste zijn.
    als apple zegt dat 4gb ram de max. is het vaak hoger, het moederbord kan meestal het dubbele aan.
    bijv. in een mac mini 2011 past volgens apple 8gb ram maar volgens de specs. van het moederbord en de cpu maximaal 16, ik heb er nu 16 in en het werkt lekker snel!

Bijdrager
    12Mac

Dus even voor de absolute duidelijkheid. Als ik 8GB DDR2 geheugen in mijn iMac prik dan zal de computer dat ook herkennen en gebruiken als 8GB? Ondanks dat Apple aangeeft dat er maximaal 4GB in kan?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Er is al eerder gemeld dat er voor de iMac 2007 6 Gb maximaal geldt.

Bijdrager
    sven551
    KarelWillem op 01 augustus 2012

Nee. Er is al eerder gemeld dat er voor de iMac 2007 6 Gb maximaal geldt.

je hebt gelijk, ik heb het over het hoofd gezien. ik bedoelde eigenlijk dat er altijd meer in kan dan apple zegt.
    er kan dus 6gb ddr2 in en het systeem zal het zo ook herkennen en er zo mee omgaan

Bijdrager
    sjtuijp

Bedankt voor de reacties!

En nog een laatste vraag voor de duidelijkheid (sorry Sven)…. DDR3 800mhz 2gb is dus een probleemloos alternatief voor DDR2 667mhz 2gb?

Bijdrager
    sven551

nee het moet zowieso ddr2 zijn,

zo als in het plaatje, misschien dat het werkt, maar het PAST fysiek gewoon niet

Bijdrager
    KarelWillem

Het blijft voor veel mensen een lastig verhaal, dat geheugen. :wink:

Ik kan maar één advies geven: download Mactracker: http://www.mactracker.ca

Houd je aan het genoemde RAM wat daar in vermeld staat voor je Mac, en er kan niets mis gaan.

Daarbij voorkom je dan topic 2367 met dezelfde kragen.

Bijdrager
    sjtuijp

Thanx!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.