8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    12Mac

Wat is handig?

Mijn iMac loopt zo langzamerhand vol.
    Ik heb een airport extreme en daar heb ik vandaag een HD van 1TB aan gekoppeld. Die HD gebruikte ik voorheen enkel om met Time Machine backups op te zetten en om vervolgens weer elders in de doos neer te zetten (ivm inbraak/diefstal).

Mijn iMac loopt voornamelijk vol met muziek en foto’s.
    Wat is handig om te doen om ruimte vrij te maken en hoe doe ik dat zonder dat het hele systeem op zijn gat ligt?

Kan ik bijvoorbeeld ook gewoon de hele foto bibliotheek op de externe HD zetten en vervolgens nog wel gewoon snel openen/bewerken met Aperture?

Bijdrager
    stavos

Wat handig is, is om een tweede externe schijf te kopen.. Die met een hub ook in je netwerk opnemen via de AE en gebruiken als extra opslag ruimte. Zo blijf je van je backup schijf af en kan je de harde schijf van je iMac ontlasten. De externe schijf direct aan je iMac hangen kan natuurlijk ook..

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Je kunt inderdaad je foto bibliotheek op een externe schijf zetten, maar het laden daarvan zal aanzienlijk trager worden, plus er wordt daar dan niet automatisch een back-up gemaakt.
    Je zou ook je iTunes map extern kunnen zetten. Of nog beter; laat een grotere HD in je iMac bouwen.

Bijdrager
    WhiteElephant

Neem een externe harde schijf met FireWire 800. Plaats daarop je foto’s en je Aperture-bibliotheek. Werkt prima, meer dan snel genoeg. Ook voor je muziek kun je die schijf prima gebruiken.

Goede schijf is bijvoorbeel de G-Drive. De 2TB oplossing is voordelig te krijgen; check pricewatch van Tweakersnet (goedkoper dan Apple zelf).

Bijdrager
    computer space

Ik geef altijd de voorkeur aan losse doosjes. Dan kan je eens in de 2 jaar de schijven verwisselen en ben je weer helemaal bij. Doe er nu bijvoorbeeld 2Tb in, die heeft een lekkere sweet spot qua prijs. Deze is FW400, maar dat is voor wat jij wilt al prima.
    http://tweakers.net/pricewatch/269381/conceptronic-harddisk-35-inch-sata-fw-usb-20.html
    Dit kan ook, kun je gewoon losse harde schijven inpluggen.
    http://tweakers.net/pricewatch/277184/freecom-hdd-dock-quattro.html#tab:prices

Inactief
    Anoniem

Wat is handig?

Handig:

handig, bn. bw. (-er, -st), bedreven ; gemakkelijk in ’t gebruik.
    handig (bn): bedreven, behendig, bekwaam, bijdehand, gewiekst, knap, kundig, redzaam, vaardig, vlug
    handig (bn): bruikbaar, gemakkelijk, geschikt, handelbaar, handzaam, makkelijk, praktisch
    handig is 27 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
    slim (bn) : bedachtzaam, bijdehand, clever, diplomatiek, gaar, geslepen, gewiekst, gis, goochem, handig, kien, knaphandig, leep, lijp, link, listig, loos, piechem, pienter, plat, rap, scherpzinnig, schrander, sluw, straf, uitgekookt, uitgerekend, uitgeslapen, verstandig
    bekwaam (bn) : bedreven, bevoegd, capabel, competent, deskundig, doorgewinterd, doorkneed, geoefend, getraind, habiel, handelingsbekwaam, handig, knap, kundig, pienter, vaardig, vakbekwaam, vakkundig, virtuoos, volleerd
    bijdehand (bn) : ad rem, alert, brutaal, gevat, gewiekst, handig, kien, kittig, kwiek, leep, pienter, rad, schrander, slagvaardig, slim, snugger, spitsvondig, uitgekookt, uitgeslapen, vlug, vrijpostig
    bedreven (bn) : behendig, bekwaam, capabel, deskundig, doorkneed, ervaren, geoefend, geroutineerd, getraind, geverseerd, habiel, handig, knap, kundig, vaardig, vakkundig, virtuoos, volleerd
    gewiekst (bn) : arglistig, bijdehand, doortrapt, gehaaid, geraffineerd, geslepen, glad, handig, leep, listig, slim, slinks, sluw, uitgekiend, uitgekookt, uitgeslapen, wakker
    bruikbaar (bn) : applicabel, behoorlijk, doelmatig, geschikt, handelbaar, handig, nuttig, praktisch, toepasbaar, waardevol

goed (bn) : betrouwbaar, bruikbaar, degelijk, deugdelijk, geldig, geschikt, handig, passend, proper, solide
    vlug (bn) : behendig, flink, geredelijk, handig, knaphandig, kwiek, monter, paraat, vaardig, vief
    vernuftig (bn) : handig, industrieus, ingenieus, intelligent, slim, spits, uitgekiend, vindingrijk
    vaardig (bn) : bedreven, behendig, bekwaam, gereed, habiel, handig, industrieus, kundig, paraat
    pienter (bn) : bij de pinken, bijdehand, handig, intelligent, kien, schrander, slim, sluw
    gehaaid (bn) : bijdehand, doortrapt, geslepen, gewiekst, handig, leep, listig, uitgekookt
    praktisch (bn) : bruikbaar, dienstig, doelmatig, functioneel, handig, makkelijk, nuttig
    snel (bn) : bevallig, bijdehand, gaaf, handig, knap, mooi, vaardig, verstandig
    knap (bn) : bedreven, bekwaam, capabel, handig, kundig, kunstig, welgemaakt
    geschikt (bn) : bruikbaar, dienstig, doelmatig, gemakkelijk, handig
    behendig (bn) : bedreven, bekwaam, bijdehand, handig, vaardig, vlug
    makkelijk (bn) : comfortabel, eenvoudig, gemakkelijk, handig
    kunstig (bn) : handig, ingenieus, knap, vernuftig
    handelbaar (bn) : handig, handzaam, hanteerbaar
    handzaam (bn) : gedwee, handelbaar, handig
    vlot (bn) : bedreven, coulant, handig
    handvaardig (bn) : behendig, habiel, handig
    sterk (bn) : bedreven, goed, handig
    link (bn) : handig, leep, slim
    gemakkelijk (bn) : geschikt, handig
    praktisch (bn) : handig

Handig is: een topictitel gebruiken die de lading dekt.

Bijdrager
    Ir.Bob

Mijn tip wbt Aperture, zet je masters referenced op een externe FW800 schijf maar houd je bibliotheek intern. Dat werkt het snelste in jouw geval.

Bijdrager
    12Mac
    stavos op 12 augustus 2011

Wat handig is, is om een tweede externe schijf te kopen.. Die met een hub ook in je netwerk opnemen via de AE en gebruiken als extra opslag ruimte. Zo blijf je van je backup schijf af en kan je de harde schijf van je iMac ontlasten. De externe schijf direct aan je iMac hangen kan natuurlijk ook..

Dank (en anderen ook natuurlijk).
    Als ik daar dan de muziek bibliotheek opzet, kan ik deze dan nog wel snel benaderen zonder dat ik lang hoef te wachten voordat iTunes begint oid? Ik heb begrepen dat het voor foto’s te langzaam is, maar voor muziek ook?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.