30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    MatthijsG

Welke Mac zou voor mij geschikt zijn?

Hallo,

Ik, als snotaap, wil net als vele graag een Mac. Maar wat is handig, heb er zelf namelijk ook wel even over nagedacht. Dit is de situatie:
    Ik, snotaap 4 vwo, zit er dus nog een jaar of 2 vast. Niet veel geld (laten we zeggen dat ik ongeveer 2,5 macbook pro’s kan kopen, goedkoopste variant).
    De meeste software is natuurlijk voor windows (gangbare software) en zou zelf een macbook willen, gewoon als normale pc. Beetje text verwerken, video editten, beetje gamen, beetje klooien met de macbook. Gewoon puur spielerei, maar wel ‘veel’ gebruik. Over 2 jaar als ik eens ga studeren of iets anders waarvan ik denk dat ik iets leer en waarbij ik een laptop nodig heb krijg ik een laptop voor studie (tot een zker bedrag). uhm vraag is dus, macbook (pro) ‘nu’ kopen, of 2 jaar wachten.

Bijdrager
    tarun

Als je 2,5 MBP kan kopen zou ik er nu 1 kopen en over 2 jaar die resterende 1,5.

Bijdrager
    Apple-TechKid

Ik zou voor de macbook pro 13 inch gaan
    de goedkoopste heeft 500 gb en een I5 processor
    handig om windows op te draaien niet te goot en zeker wel handig om af en toe videos te bewerken
    tekstverwerken en gamen

als je nog twee jaar wacht heb je natuurlijk korting en de nieuwste maar als je hem nu echt wil zou ik hem na het WWDC(dit is in juni) nemen omdat er nieuwe macbook modellen zijn

de prijs van je macbook zou dan 1149 euro zijn je kan altijd nog de ram en geheugen upgraden dat ongeveer vanaf 50 euro is

wil je nog meer weten over de macbook pro klik hier

Bijdrager
    Yggdrasil

Niet veel geld (laten we zeggen dat ik ongeveer 2,5 macbook pro’s kan kopen, goedkoopste variant).

Over 2 jaar als ik eens ga studeren of iets anders waarvan ik denk dat ik iets leer en waarbij ik een laptop nodig heb krijg ik een laptop voor studie (tot een zker bedrag)

Ik zie het probleem niet echt. Als je er nu een wil, koop je hem nu (je hebt toch geld voor 2,5 MacBook Pro’s). Heb je hem niet nodig, dan wacht je twee jaar en betaal je minder.

Sommigen stellen vragen om vragen te stellen, denk ik zo nu en dan.

Bijdrager
    Dick de Roos

Behalve dat je een betere titel zou kunnen maken (“Wat is handig om te doen” dekt de lading niet helemaal voor iemand die de tekst niet heeft gelezen), maar ook bij het lezen van de tekst weet ik niet wat je nu precies wilt.
    Begrijp ik dat je geld genoeg hebt?

Niet veel geld (laten we zeggen dat ik ongeveer 2,5 macbook pro’s kan kopen, goedkoopste variant).

En wat moet ik denken van:

De meeste software is natuurlijk voor windows (gangbare software)

Bedoel je dat voor de wereld? Voor jouw gebruik? Of wat op school gebruikt wordt?
    En wat ik hiervan moet denken weet ik evenmin:

Over 2 jaar als ik eens ga studeren of iets anders waarvan ik denk dat ik iets leer en waarbij ik een laptop nodig heb krijg ik een laptop voor studie (tot een zker bedrag).

Enfin, lezen tussen de regels door doet mijn antwoord luiden:
    Koop nu de goedkoopste variant MacBook en klooi lekker weg.
    Je kunt er altijd nog Windows op zetten.
    Over twee jaar zien we (jij dus) verder.

Bijdrager
    MatthijsG

Kijk, lijkt me super gaaf, leuk, handig etc. om er een te hebben, maar het is geen noodzaak zegmaar.

Bijdrager
    Yggdrasil
    tarun op 15 mei 2012

Als je 2,5 MBP kan kopen zou ik er nu 1 kopen en over 2 jaar die resterende 1,5.

:grin:

Bijdrager
    MatthijsG

De gangbare software, zeg bijv. een word, enzo is voor mij meest windows

Bijdrager
    Dick de Roos

Word is er ook voor de Mac hoor.

Bijdrager
    MatthijsG

Kijk qua geld:
    een uitgave van 1000 euro duurt ongeveer jaar werken (c1000, vakkenvuller in tha house hè)
    mijn huidige pc draait nog goed, wordt slomer maar kan makkelijk nog 2 jaar mee, maar goed, je snapt dat ik graag een mac wil, alleen het is niet nodig. dat is zegmaar de vraag, nu kopen of wachten.

Bijdrager
    MBPuser

Waarvoor kijk je niet voor een goede tweedehands en ga je van de rest lekker op vakantie ?

Bijdrager
    Hansi2124

Topictitel aangepast. Wat jij zelf als onderwerp koos, past beter in een forum van Eigen Huis En Tuin of Kwarwei Bouwmarkt……

Edit:
    Het is misschien beter om alle afbeeldingen die je niet hebt van Apple uit je profiel te verwijderen. Als ik je serieus zou moeten nemen aan de hand daarvan ben je natuurlijk geen switcher. Verre van…….

Bijdrager
    AppleStef
    Apple-TechKid op 15 mei 2012

De goedkoopste heeft [s]320 GB[/s] 500 GB en een i5 processor.

Bijdrager
    Mister Blobby

Mag ik MattijsG ook op de hoogte stellen van het bestaan van Surfspot? Daar waar je goedkoop aan legale licenties kunt komen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou een iMac kopen. Of desnoods een Mac mini.

Dan is die laptop die je over twee jaar krijgt een mooie uitbreiding en geen overbodige vervanger.

Bijdrager
    MBPuser
    Hansi2124 op 15 mei 2012

Topictitel aangepast. Wat jij zelf als onderwerp koos, past beter in een forum van Eigen Huis En Tuin of Kwarwei Bouwmarkt……

Edit:

Het is misschien beter om alle afbeeldingen die je niet hebt van Apple uit je profiel te verwijderen. Als ik je serieus zou moeten nemen aan de hand daarvan ben je natuurlijk geen switcher. Verre van…….

U bedoelt ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    MatthijsG op 15 mei 2012

De meeste software is natuurlijk voor windows (gangbare software) en zou zelf een macbook willen, gewoon als normale pc. Beetje text verwerken, video editten, beetje gamen, beetje klooien met de macbook. Gewoon puur spielerei, maar wel \’veel\’ gebruik.

Mijn advies zou zijn om dan voor die goedkoopste MacBook (of misschien één model duurder) te gaan. Het 13 inch model is erg handzaam en dus makkelijk om mee te nemen, en zou in elk geval mijn voorkeur hebben boven een grotere. Als je geen erg veeleisende programma’s draait gaat die computer jaren mee — zelf gebruik ik zonder enig probleem of gevoel van traagheid er eentje van eind 2008, om maar wat te noemen.

Maar: is het geen vereiste om de computer mee te kunnen nemen, ga dan liever voor een iMac of Mac mini, zoals KarelWillem ook aanraadt. Je krijgt dan meer computer voor je geld:)

Bijdrager
    MatthijsG

Kijk, een draagbare pc, macbook is gewoon handig, vind ik. Hoe lang doe men gemiddeld met een macbook!

Moderator
    unSOUND

Ligt aan de persoon, niet aan de notebook. Bijna iedereen die zijn machine verkoopt, doet dat omdat hij / zij wat nieuws wil hebben, niet omdat de andere versleten is… De mijne is van 2007, en loopt nog prima mee.

Bijdrager
    HankHowie

ik zou geen mac kopen

Moderator
    unSOUND

Dat is ook nog en optie. Maar niet eentje die veel steun zal krijgen op een Apple forum…:wink:

Bijdrager
    HankHowie

men doet gemiddeld met een mac een maand voordat je allemaal uitbreidingen wil dan een beetje verslaaft raakt aan apple en allemaal uitbreidingen gaat kopen.
    de mac heeft zelf een hoge kwaliteit net als alle apple producten

Moderator
    unSOUND

Of je wel of niet wilt gaan uitbreiden / upgraden hangt van je persoonlijkheid af, niet van de keuze van besturingssysteem.

Bijdrager
    Sven Dion

Wacht in ieder geval nog even tot de keynote op het WWDC 2012 (11 tot 15 juni )
    Dan is er misschien wel een nieuw ontwerp van een MacBook en dan zal de oude goedkoper worden of je gaat dan een nieuwe kopen.

Bijdrager
    Dick de Roos
    HankHowie op 15 mei 2012

men doet gemiddeld met een mac een maand voordat je allemaal uitbreidingen wil dan een beetje verslaaft raakt aan apple en allemaal uitbreidingen gaat kopen.

Sterke tekst!
    Waar dit op slaat is me niet helemaal duidelijk.
    Maar als je bedoelt dat een Windowsgebruiker na aanschaf van een Mac een leerkurve heeft, kan ik jou gelijk geven.
    Maar een maand….:slant: dat is wel een heel starre geest.

Bijdrager
    KarelWillem

Nieuw duurt maar drie weken.

Dat is een uitdrukking die wel eens wordt gebezigd bij aanschaf van een nieuwe auto, TV, computer, etc.
    Na drie weken is het nieuwtje er af en ga je verlangen naar meer of weer nieuw.

Dus: je hebt je Mac een maand; en wilt daarna meer (uitbreidingen, meer Mac-spullen, etc.).

En verder: neem niets wat HankHowie roept serieus.
    Die is vandaag lekker aan het trollen met zijn vers gekregen account.

Bijdrager
    MatthijsG

Sowieso wacht ik tot de WWDC, zat eraan te denken om een desktop, iMac te kopen (na wwdc, evt via marktplaats of het ‘oudere’ model). en dan over een jaar, twee jaar een macbook te kopen, als uitbreiden, gewoon handig.

Bijdrager
    Hansi2124
    MBPuser op 15 mei 2012

U bedoelt ?

Simpel:

Kan jij niet zijn profielpagina zien?
    :confused:

Bijdrager
    MBPuser

Aha, nu snap zelfs ik ‘m :thumbsup::grin:

Bijdrager
    Emielgroendijk

Hey MathijsG,

Ik zit zelf ook in 4VWO en heb nu al 2 jaar lang een macbook pro 13 inch. Deze werkt nu nog steeds prima. Ik game via bootcamp en heb nog nooit een game gespeeld die echt onspeelbaar was. Denk niet dat de allernieuwste spellen echt wat wordt maarja voor dat soort spellen heb ik een console.

Mijn advies:

Koop nu de goedkoopste versie die er is. Als je van plan bent om hem twee jaar lang te gebruiken dan is deze prima. Je kan met de goedkoopste macbook pro makkelijk 4 jaar doen (denk ik). Als je er mee wilt gamen dan is het toch een ander verhaal want dan zou ik toch voor een iets betere gaan.

Als je nu een steengoede macbook pro koopt zoals een van deze hieronder dan zit je wel even gebakken qua performance.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn advies.

EmielG

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.