22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Wat is genoeg voor TimeMachine?

Hallo,
    Ik wil graag TimeMachine gaan gebruiken.,
    Maar ik zou dus niet weten hoen grote HD(D) ik nodig zou moeten hebben.
    Zelf denk ik dat 250-500 GB meer als voldoende is.

Maar kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt
    ~~ :apple: zone~~

Bijdrager
    Pieterr

Hoe groot is de HD die je wilt backuppen? En hoe vol?

Bijdrager
    lowfi

laatst een externe hdd van 100 euro bij de office center. Voor het geld hoef je het iig niet meer te laten;)

Bijdrager
    KarelWillem

Een harddisk van 100 euro zegt niet zo veel. 80 Gb, 160 Gb, 250 gb?

Ik heb net i.i.g. een WD Elements 1 Tb besteld voor 100 euro.

Inactief
    Anoniem

het geld maakt mij niet opzig uit, maar hoen grote Externe HDD (in GB’s) heb je ongeveer nodig voor TimeMachine?
    Maar ik zal die Mac (als ik ‘m ga kopen) wel een paar jaar houden. Dus TimeMachine moet er wel lang op door kunnen bijten, en anders koop ik een andere. (als de oude dan vol is :P)

Bijdrager
    Steff

Neem de inhoud van je interne schijf X 2, dan heb je altijd meer dan genoeg.

Bijdrager
    Pieterr
    ”KarelWillem”

Geen vuurdraad genomen, KW?

Bijdrager
    EmuuuH
    ”lowfi”

laatst een externe hdd van 100 euro bij de office center. Voor het geld hoef je het iig niet meer te laten;)

was een 1TB..

we hebben er aardig wat van verkocht toen..

Bijdrager
    Pieterr
    ”Steff”

Neem de inhoud van je interne schijf X 2, dan heb je altijd meer dan genoeg.

En als het geld je inderdaad niet uitmaakt, koop dan meteen een externe schijf met Firewire interface.

Inactief
    Anoniem

Maar, als ik ongeveer 2X de grote van mijn interne HDD zou nemn, dan zou ik uitkomen op een HDD van of 2TB of 1500GB:P

Bijdrager
    Sanne

Het geld maakte niet uit toch..?

Dan zou ik sowieso al voor firewire gaan. Ik heb het verschil tussen usb en firewire eens getest => firewire is 2 keer zo snel.

Ik zou het wel weten..:P

Bijdrager
    Eelke

Beetje vreemd he. Als geld niet uitmaakt waarom dan nog vragen naar de grootte?
    :roll:

Koop meteen weetikhoeveel TB en je bent sowieso klaar.

Bijdrager
    lowfi
    ”KarelWillem”

Een harddisk van 100 euro zegt niet zo veel. 80 Gb, 160 Gb, 250 gb?

Te snel getypt

Het was idd een 1Tb versie.

Je kan altijd nog partities maken mocht je daar behoefte aan hebben:)

Bijdrager
    Afroman
    ”sanne’s

Het geld maakte niet uit toch..?

Dan zou ik sowieso al voor firewire gaan. Ik heb het verschil tussen usb en firewire eens getest => firewire is 2 keer zo snel.

Ik zou het wel weten..:P

Tja heb je als normale consument.(ik weet niet of de topicstarter echt 11 jaar is) wat aan Firewire met normale back ups? Ik denk niet dat de back ups 600 mb per stuk zijn. Dus wat dat betreft is USB goed genoeg.

Maar inderdaad, als het geld niets uitmaakt…
    Hou je nog poorten over voor je iPod en andere USb apparaten.

Inactief
    Anoniem

Maar, ik koop bijv. een HDD van 1 TB.
    En TimeMachine gebruikt bijv. maar 250 GB, kan ik die andere 750 GB dan nog wel voor mij zelf gebruiken?
    Of heeft dit dan conflicten met TimeMachine?

Bijdrager
    macosxfreaky

je kan hem partitioneren in 2 volumes

bv. 250 gb en 750 gb

Bijdrager
    Afroman

Je kan de rest gewoon als externe harde schijf gebruiken.

[URL=http://imageshack.us][/URL]
    [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=230&i=afbeelding1wx2.png][/URL]

Bijdrager
    iJoost

Gaande weg gebruikt TimeMachine alle beschikbare ruimte. Maar het duurt behoorlijk lang voor het echt op raakt. Tot die tijd kun je de rest gewoon gebruiken (maar dan heb je daar weer geen backup van natuurlijk).

Je kunt gaan partitioneren om die ruimte echt voor jezelf te reserveren maar ik zou het niet doen. Partities maken is gemakkelijk. Er weer vanaf komen of ze aanpassen als je harde schijf bijna vol is is een stuk lastiger. En het blijft natuurlijk gewoon je harde schijf op een brute manier grof fragmenteren. Dat is niet zo goed voor de performance.

Neem voor TimeMachine een harde schijf die ongeveer twee keer zo groot is als alle gegevens op je harde schijf, dan heb je zat.

Bijdrager
    macosxfreaky

kan je met bootcamp de partitie niet verwijderen

Bijdrager
    macpro
    ”macosxfreaky”

Daar gaat het niet om. Lees de uitleg van iJoost. Partities zorgen alleen maar voor extra werk op het moment dat het je het slechtste uitkomt. En je hebt er in dit geval geen voordeel bij.

Bijdrager
    dspiers

Als je een externe schijf koopt probeer er wel eentje te krijgen met FireWire. Dat scheelt een hoop in snelheid. En als je wilt dan kan je die ook nog gebruiken voor echte back up en als er een probleem is kan je booten van je externe FW schijf.

Time Machine is super (als het goed werkt), maar een echte back up is ook niet slecht. Ik doe beiden. Af en toe een echte back up and verder Time Machine in de background.

Success

Bijdrager
    macosxfreaky
    ”macpro”
    ”macosxfreaky”

Daar gaat het niet om. Lees de uitleg van iJoost. Partities zorgen alleen maar voor extra werk op het moment dat het je het slechtste uitkomt. En je hebt er in dit geval geen voordeel bij.

ja dat klopt

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.