10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mitchie

Wat is er mis met mijn Externe Mybook

Hoi,

Ik heb een externe hd van 500gb nu al bijna een jaar ofzo, en sinds gisteren begint die macosx die gewoon te unmounten, dan krijg ik zo’n rood uitroepteken van Apparaat veilig verwijderen en blablabla… En ik heb dit enkel als ik iets probeer te copyen, of images nemen met screengrabber van films.

Als ik bv een film zie die op mijn externe hd sta heb ik dit probleem niet. Heb ook al de andere usbpoort geprobeerd op men macbook maar is net hetzelfde. Heb ook de schijf gecontroleerd met schijfhulpp. maar hij zegt dat ze OK is.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als OSX dat automatisch lijkt te doen, dan klinkt dat als een kapotte externe HD.
    Of dat de connectie of de HD zelf is weet ik niet, maar OSX mount normaal gesproken
    niet zomaar een extern apparaat:)

Bijdrager
    queenfan

Maar eerst een copie van alle belangrijke spullen op die hardeschijf, het komt mij nogal bekend voor.

Bij mij is het electronica kapot gegaan en hierdoor is ook alles gewist/beschadigd wat op de hardeschijf zat.

Ik had een ook MyBook en die is even klater dus overleden en had dezelfde symptonen.

Bijdrager
    bhaenraets

Ik heb precies hetzelfde met een cardreader (je weet wel, voor SD kaartjes enzo) – tijdens het browsen door mijn foto’s krijg ik spontaan de melding dat de card reader niet netjes is verwijderd, waarna ik ‘m opnieuw aan moet sluiten om verder te kunnen. Het lijkt probleem lijkt dus niet voorbehouden aan harde schijven.

Bijdrager
    mitchie

Ik denk dat het opgelost is het was enkel een map waaruit ik wou kopieren of images maken waar een fout in zat namelijk. Ik heb tot nu toe geen last meer van gehad. pfiew

Bijdrager
    thugdre

ik had eerst dat mijn MyBook in het geheel niet meer wilde mounten,
    nu doet ie dat wel maar unmount ook automatisch.

Ik denk dat het misschien bij mij eraan ligt deze in mijn rugzak heb meegenomen vanop kot naar huis om hier te blokken,
    en er daar iets mis is gelopen..

Ik zie dat je 20 bent, misschien hetzelfde gedaan?

Bijdrager
    mitchie

Ik neem deze ook wel vaak mee in men rugzak ja. Maar het probleem lijkt opgelost.

Bijdrager
    mitchie

nu mount ie al helemaal nimeer :/ hij mount wel op men pc…

Bijdrager
    Soulshaker

op je pc dan eerst alles er af halen , opnieuw formateren , zien wat die doet, blijf dit voordoen kan je beter naar de winkel terug gaan

Maar het kan ook zijn dat er iets is met de aansluiting op je mac, kan je dit testen met een andere schijf?

Bijdrager
    mitchie

heb al geformateerd, maar tminste dat ik er terug iets wil opzetten via men mac unmount ie weer gewoon, zonder waarschuwing…

En ik kan er wel usb muis op aansluiten en zelfs mijn andere externe, alleen mijn mybook geeft problemen…:(

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.