9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Wat is er mis met de FlashPlayer? (vgl. QuickTime)

Voor mijn eigen filmpjes vind ik het niet zo erg, maar nu ik voor een professional een portfoliopagina met QuickTime movies gemaakt heb, merk ik hoe ergerlijk slecht de ondersteuning van QuickTime onder windows zelfs bij professionele gebruikers is.
    Het werkt minder goed (bijv; downloaden inplaats van streamen) en het is maar al te vaak niet eens geinstalleerd.
    Een linkje naar Apple voor een nieuwe player is ook niet de oplossing want de installatie procedure is veel te omslachtig en tijdrovend…. (je hebt iemand aan de telefoon, je wil even wat laten zien.. even helpen met installeren….. : en daar crasht weer een pc)

Dus zie je overal die verschillende opties QuickTime, Real, WMP).

Je zou zeggen, laten we al dat gedoe omzeilen en voor Flash gaan. Dat heeft iedereen…

Ik ben wel zover dat ik video voor flash in nagenoeg de zelfde kwaliteit kan compressen (Squeeze) als voor QuickTime met dezelfde bestandsgrootte, maar heb de indruk dat de Flashplayer een wat mindere performance heeft bij 25 frames per seconde (600 kbp)

Ik ben eigenlijk opzoek naar de nadelen van de Flashplayer..(hoe doet ie het met die grote brokken?) als medium voor het vertonen van filmpjes op het web.
    Die zullen er toch moeten zijn?

Bijdrager
    Sad

Volgens mij is Flash player gebouwd om vector-georienteerde graphics en animaties te tonen. Heb je een filmpje dat gewoon uit non-vector beelden bestaat dan is Flash de minst geschikte player.

Ik denk dat je dan beter kan exporteren naar MPEG of AVI zodat zowel QuickTime als WMP het gewoon kunnen afspelen.

Bijdrager
    sally

Het gaat mij om platform onafhankelijk streamen; dus niet om een formaat dat na downloaden overal mee afgespeeld kan worden:

Flash kan wel wat:

http://members.home.nl/andre.salters/WalkingSue.html

Bijdrager
    Webbiker
    ”colpolyp”

Volgens mij is Flash player gebouwd om vector-georienteerde graphics en animaties te tonen.

Yep idd, maar sinds Flash MX kun je ook video gestreamed af laten spelen in je flash-movie… dat werkt ongeveer hetzelfde zoals dat al kon met MP3.

Je moet in Flash een movieclip aanmaken, daarin de film die je wilt hebben importeren, volgens mij krijg je in Flash dezelfde compressie mogelijkheden voorgeschoteld als in Quicktime. Maar Flash geeft de voorkeur aan de Sorenson codec.

Flash maakt dan het aantal keyframes aan voor het aantal frames die nodig zijn. Dan kun je je MovieClip met de film ook nog beinvloeden met een aantal Actionscript objecten, zodat je play/stop-, rewind-, skip-buttons, etc. kunt maken. Hoe precies weet ik niet maar er zal vast wel wat over te vinden zijn op de site van Macromedia of anders Flashfocus.nl of Flashkit.com.

Suc6!

Bijdrager
    sally

play stop rewind kun je als right click/ Ctrl click option (html) meegeven.
    Dat is al iets maar een player die er even goed uitziet als die van QuickTime met de mogeljkheid om het filmpje te scrollen, mis ik nog wel…..in Flash.

Bijdrager
    Josh

Ik heb de Flash Player weggedaan daar deze misschien conflict heeft met de Flash in Q.

Bijdrager
    sally

Verrassend weinig meningen hier, maar ik ben er ondertussen helemaal voor:
    Geen Windows mediaplayer, geen real, geen quicktime
    Alleen flash..
    En voortaan met zo’n bedieningpaneeltje (ook een uitstekend voorbeeld van buffering en streaming):
    http://meshybeats.com/components/

Bijdrager
    Jakke

Bij Flash MX 2004 Professional zit er een component waar je ook een scrollbar bij hebt, volume kan aanpassen, doorspoelen en zelfs meerdere films afspelen (van dat laatste ben ik niet 100% zeker)…
    Ik ben dus ook voledig voor Flash tenzij Quicktime is geïnstalleerd, die kwaliteit is net iets beter vind ik.

Bijdrager
    sally

Ik ben deze:
    http://meshybeats.com/components/
    gaan gebruiken omdat ik de component van MX2004pro, die je moet uitklappen en waarvan je de kleuren niet kan aanpassen, een weining intuitieve vind.
    Maar flash video is een mooi formaat en ik maak Flv met Sorenson Squeeze in vrijwel dezelfde kwaliteit als mov.,

Het ondertussen beroemde Bush/Kerry filmpje is ook mooi voorbeeld..
    De gebruiker merkt helemaal niet dat hij met Flash kijkt, de kwaliteit is uitstekend.
    http://jibjab.hoverstudios.com/mirror.htm

Wel wordt er waarschijnlijk gebruikt van een speciale streaming flash server;
    dat heb ik nou weer niet, maar zonder gaat het ook.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.