10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Wat is er mis met Apple’s DVD player….

En is er wat aan te doen?
    Ik heb hier vier fraaie kunst-dvdees die het op TV/dvdspeler goed doen, het met de VLC player bijna goed doen, maar met de Apple DVD speler niet om aan te zien zijn (steeds schokjes met blokjes)
    The Great Artists
    Uit de webwinkel van de Volkskrant..

10.5.6 MacPro 8GB ram

Bijdrager
    Pieterr

Je bedoelt in het hoofdstuk over kubisme? ;-)

Bijdrager
    sally

Ja, dat wil zeggen volgens de Apple Player zijn alle grote schilders kubisten avant la lettre, behalve als het beeld stil staat..
    (tis is meer horten en stoten met vierkantjes)
    De vraag is natuurlijk of iemand dit herkent..
    Het is eerder voorgekomen dat de DVD player slecht ging presteren na een systeem-update. Het is ook wel voorgekomen dat een ander appje de DVD speler stoorde, maar ik kan er niets recents over vinden.

Bijdrager
    lowfi

Heb je al geprobeed de dvd op je harddisk te zetten en dan af te spelen?

Kan met ripit of mac the ripper bv

Bijdrager
    sally

Ja. Gedaan..
    Zelfde probleem..

Bijdrager
    reneo

tegenwoordig gebruiken ze nieuwe technieken om kopieeren tegen te gaan: bad blocks, oftewel expres fouten in de codering. Standalone spelers hebben goede foutcorrectie, maar op computers gaat het dan toch mis…

Maar het kan ook een gruwelijk slecht gecodeerde dvd zijn…

Bijdrager
    sally

Maar mijn zojuist upgedatete VLC player doet het nu wel goed.
    Waar zou hem dat in zitten?

Bijdrager
    Outragemac
    ”reneo”

tegenwoordig gebruiken ze nieuwe technieken om kopieeren tegen te gaan: bad blocks, oftewel expres fouten in de codering. Standalone spelers hebben goede foutcorrectie, maar op computers gaat het dan toch mis…

Wat een kul. Er worden bijv lege/dummy VOB’s etc. gebruikt, maar er worden echt niet opzettelijk beeldfouten tijdens het coderen toegevoegd. Loopwerken in standalone player zijn voor 90-95% dezelfde DVD-ROM loopwerken zoals die in computer worden gebruikt.

Bijdrager
    reneo
    ”Outragemac”
    ”reneo”

Wat een kul. Er worden bijv lege/dummy VOB’s etc. gebruikt, maar er worden echt niet opzettelijk beeldfouten tijdens het coderen toegevoegd. Loopwerken in standalone player zijn voor 90-95% dezelfde DVD-ROM loopwerken zoals die in computer worden gebruikt.

Zeker geen kul, ik ken de mensen die voor hun werk doen…
    Overigens heeft de foutcorrectie nix met de loopwerken te maken, maar wel met alles wat er met de datastroom gebeurt en dus ook in de decoderingssoftware. Blijkbaar is die van apple’s dvd player niet zo best…

Bijdrager
    Outragemac

Wat betreft het rotzooien met de wijze waarop data door de EDC/ECC dient te worden “begrepen” en waardoor deze zelf leesfouten genereert heb je 100% gelijk.
    Ik dacht dat je met “opzettelijke fouten in de codering” de encodering van de mpeg stream zelf bedoelde. Vandaar mijn “Kul” reactie.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.