10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Stijnenmijn

Wat is er aan de hand met mijn iPod

Beste mensen, Er is een probleem op mijn iPod Touch wat niemand begrijpt. Mijn iPod is sinds zondagavond een beetje gek gaan doen met plotseling uitvallen waarna er een Apple teken bleef staan en ik een uur moest wwachten voordat dit over was. Daarbij kwam nog dat er ook verschillende kleuren strepen over het beeld schoten en begon te knipperen. Na deze zondag avond kwam ik er maandag achter dat hij helemaal nix meer deed. Ik heb vervolgens geprobeerd mijn iPod in de 2 minuten dat hij wakker was heel de iPod te resetten. Dit had enig effect want hij heeft het toen verder gedaan. Dinsdag kwamen er al weer wat problemen met de verschijnselen die hierboven zijn genoemd. Ik heb toen (weer toen hij even wakker was) het ditmaal geprobeerd via mijn laptop ook weer met enige sucses. Maar gisterenavond was de finale slag en deed hij echt nix meer. Ook heb ik de mediamarkt (waar ik hem gekocht heb) gebeld met de vraag of hun wisten wat er aan de hand was. Deze zeiden dat ik mijn iPod zou moeten resetten via iTunes. Dit heb ik natuurlijk al een keer gedaan. Maar mijn iPod die staat nu al bijna een dag op het Apple teken en word niet geaccepteerd door mijn laptop omdat hij niet aan staat en kan. Ook heb ik al verschillende sites afgezocht en niks gevonden ook de thuisknop en het bovenste knopje inhouden leid tot niks.

Degene die weer wat dit voor probleem is en wat ik er tegen kan doen is mijn engel in nood

Alvast hartelijk bedankt,
    Stijn

Bijdrager
    stavos

Hoe lang heb je de iPod al? Valt de iPod nog binnen de fabrieksgarantie? Zo ja, gewoon terug naar de winkel ermee.

Bijdrager
    JaNiintendo

Leer eerst maar een “niks” te typen. :O

Bijdrager
    Stijnenmijn

Ik heb deze Ipod net iets langer als een jaar, dus de garantie telt helaas niet meer.

Bijdrager
    Maverick9898

Ziet eruit als een hardware fout. Want iTunes resetten is alleen maar voor een software fout. Dan zou je ‘m moeten laten repareren bij een APR bijv. en dat gaat wel geld kosten:P. Of je kan Apple te bellen voor een coulance regeling omdat het echt pas net over de garantie heen is. Maar dat zal niet veel helpen denk ik. Er zijn zat draadjes op dit forum over garantieregelingen dus daar kan je wel even voor kijken.

Bijdrager
    Vodka

ik zou toch nog even terug gaan naar de Mediamarkt. Dit staat er op hun website:

Wanneer is er sprake van 2 jaar kosteloos herstel of omruilen zonder garantie?

Als er geen extra fabrieksgarantie is en het product gebreken vertoont na de termijn van 6 maanden maar binnen 2 jaar na de aankoopdatum én de klacht is te wijten aan het product zelf. Er is dan wel sprake van omgekeerde bewijslast.

Bewijslast:

U moet kunnen bewijzen dat het defect te wijten is aan het product en dat u het normaal gebruikt heeft. Wanneer u dat niet kunt, zijn de kosten voor u.

En met een solide verhaal aankomen natuurlijk

Bijdrager
    Stijnenmijn

Ik ben er erg zuinig op geweest. Maar hoe kan ik dit aantonen bij de mediamarkt.

Bijdrager
    Vodka

Nou als er geen waterschade of valschade is dan sta je volgens mij wel sterk. Gewoon voet bij stuk houden.

Bijdrager
    MacBeer2
    Stijnenmijn op 26 juni 2010

Ik ben er erg zuinig op geweest. Maar hoe kan ik dit aantonen bij de mediamarkt.

Niet.

Daarom heeft Apple zoiets als AppleCare. Maar dat woord mag hier niet uitgesproken worden.

Bijdrager
    Vodka

Met Apple heb je in principe niets te maken, de garantie verloopt via de verkoper en dat is in dit geval de Media Markt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.