12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    blablabla

Wat is een x-serve

Het is mischien een domme vraag maar wat is een x-serve of een macmini of macpro Als serve.

Bijdrager
    Yggdrasil

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Apple_Xserve

De macmini of macpro kun je ook gebruiken als server, net zoals je een windowsmachine daarvoor kunt gebruiken…

Een beetje onzin om hier een topic voor aan te maken. Een woordje intikken op google vergt nu toch niet zoveel van je kunnen?

Moderator
    Pete.Z

Google?

Maar goed, Xserve is (of was) de server van Apple.

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/xserve

De rest van de vraag snap ik totaal niet, eigenlijk.

Bijdrager
    blablabla

Ik ben een jongetje en ik bedoelde eigenenlijk dat ik niet eens weet wat een serve is

Bijdrager
    Yggdrasil

Een serve is een server.

Wat een server is?
    Zie: http://tinyurl.com/dzbagz

Bijdrager
    Japsuh

Wie zei trouwens dat je een meisje was?

Bijdrager
    Yaris

Een server is een computer die, of een programma dat diensten verleent aan clients. In de eerste betekenis wordt met server de fysieke computer aangeduid waarop een programma draait dat deze diensten verleent.

In de praktijk komen er verschillende combinaties van hardware en serverprogramma’s voor:

• Dedicated server: op een computer draait 1 serverprogramma. Dit zal vooral het geval zijn voor taken die veel resources vragen, zoals een database.
    • Clustered server: een aantal aan elkaar gekoppelde computers (een cluster) draait een serverprogramma. Dit zal over het algemeen gebeuren om veel clients tegelijk te kunnen bedienen. Een typisch voorbeeld hiervan is een webserver voor een drukke website.
    • Een server waarop meerdere serverprogramma’s draaien. Dit is vrij algemeen het geval bij UNIX systemen.
    • Een computer die zowel client- als servertaken vervult.

Bron: Wikipedia

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Yaris: Nu zit de kans er dik in dat dit ‘jongetje’ gaat vragen wat ‘clients’ en ‘dedicated’ servers zijn.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Even de hele simpele uitleg:
    Een server is een hoofd-computer die alle andere computers programmaatjes en documentjes geeft.

Bijdrager
    rl88

Waffle 24 minuten geleden #
    Even de hele simpele uitleg:
    Een server is een hoofd-computer die alle andere computers programmaatjes en documentjes geeft.

Duidelijk antwoord!

Jammer dat het voor sommige zo moeilijk is om een normaal antwoord te geven. Als je het een stomme vraag vind kun je ook geen antwoord geven…

Bijdrager
    Yggdrasil

Waar zie jij dan ‘abnormale’ antwoorden, wijsneus? Elke reactie hier op de pagina verwijst naar een wiki of andere webpagina mét info.

Bijdrager
    rl88

Deze wijsneus vind dat er een beetje lacherig over gedaan word. Natuurlijk kun je ook google gebruiken, daar valt ook wat van te zeggen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.