30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    Pip

Wat is een redelijk uurtarief voor een student?

Hallo!

Ik sudeer grafische vormgeving, ik ben derdejaars en begin zo hier en daar wat klussen te doen. Nu wordt het serieuzer, er wordt mij een offerte gevraagd te maken.
    Maar! Wat is nou een redelijk uurtarief om in rekening te brengen?
    Het gaat om drukwerk, wat folders en een persoonlijke kaart.

Wie heeft goeie tips of ervaringen?

Bijdrager
    renn

Ik werk nu vijf jaar als grafisch ontwerper, maar mijn uurtarief varieert per opdracht. Ik zit gemiddeld rond de €20,- – €30,- per uur. Het hangt er maar net vanaf hoe goed je bent.

Bijdrager
    computer space

Een meter bier :P !

(= ongeveer 20 euro)

Bijdrager
    Pip

dat is zo. Ik durf wel te zeggen dat ik niet twijfel aan een prima afloop. Het probleem zit m voor mij in het feit dat ik nog studeer, en me ‘officieel’ nog niet bewezen heb als ontwerper. Is dit iets om goedkoop door te moeten zijn?

Bijdrager
    Blieper

Nou, volgens mij ligt het er helemaal niet aan hoe goed je bent, maar het heeft te maken met de kwaliteit en zorg waarmee je je klanten benaderd en behandeld. Hoe goed je bent kun je zelf niet bepalen vind ik. En de gemiddelde prijs is ook zeer verschillend, ligt er natuurlijk ook aan wat voor een apparatuur je allemaal hebt aangeschaft en hou je afschrijvingen zijn. Je moet er tenslotte zelf ook nog wat aan overhouden. Ik hoor prijzen van € 30, € 45,- maar ook € 60,- of nog hoger.
    Als je zelf vind dat je al een kwalitatief goede order kunt leveren, dan wil dat nog niet zeggen dat de klant er mee accoord gaat. Als beginner zou ik niet al te hoog gaan zitten!! :wink:

Succes

Bijdrager
    Zout