6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    silvercircle

Wat is een NFR licentie?

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van Parallels dat ik morgen een link met serial zal ontvangen voor een PD7 NFR copy als beloning voor mijn inzet als beta tester.
    Googelen leert mij dat dit een gratis licentie is, maar is dat beperkt in de tijd? Iemand ervaring mee?

Bijdrager
    Obi

Staat voor Not For Resale.

Moderator
    unSOUND

NFR staat als het goed is voor “Not For Resale”, het is dus een licentie die is bedoeld voor bijvoorbeeld relatiegeschenk of prijsvraag. Ikzelf heb een NFR licentie van Office. Hij werkt verder gewoon als een normale licentie, het kan alleen zijn dat je met zo’n licentie geen aanspraak kunt maken op een goedkope upgrade naar een volgende release, wat wel geldt bij mensen die een gekochte licentie hebben.

Dezelfde truc wordt ook gebruikt bij Studenten-licenties van veel software. Die is goedkoper, maar je moet bij elke nieuwe versie een volledige licentie kopen, je kunt niet voor een lagere prijs upgraden.

Bijdrager
    TheBigZ

Zie ook http://www.parallels.com/eu/keyfor7/

The following Parallels Desktop for Mac products are not eligible for the Tech Guarantee:
    Trial versions of Parallels Desktop 6 for Mac
    Volume licensing
    Not-for-resale (NFR) versions
    Parallels Desktop 6 for Mac versions purchased before August 1, 2011
    Older Versions of Parallels Desktop for Mac (Version 2/3/4/5) purchased August 1, 2011 onwards

Bijdrager
    silvercircle

Dat maakt het allemaal duidelijk!
    Bedankt voor de reacties. Toch leuk, V7 gratis en voor niets:-)

Bijdrager
    Soedjono84

Dit topic kan op slot?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.