27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    mac lover

wat is een goede prijs voor een ibook II SE?

wat is tegenwoordig een goede prijs voor een ibook II SE
    466mhz 320mb geheugen 10gb hdd goed gebruikt :finderoud:

Bijdrager
    Djmichel

Je kan even op: http://www.tweedehandsmac.nl kijken om te zien wat er gemiddeld voor gevraagd word.

Bijdrager
    Pieces

Nou… Ik vind de aanbieders op tweedehandsmac wel érg enthousiast in de prijsstelling…

Ik zou er niet meer dan 150 à 200 euro voor geven, als ‘ie in superstaat is. Volgens mij is zelf houden tot ‘ie erbij neervalt minstens zo lucratief.

Bijdrager
    Nikita

Tja, genoeg mensen die grif geld betalen voor die dingen. Zelf zou ik er inderdaad ook niet meer voor betalen dat 200 euro, maar als je ‘m wilt kopen ben je zo 300 tot 350 euro verder (of meer zelfs). Dan kan je beter voor een iBook G3 / 500 gaan (de eerste van de witte). Die kunnen net even wat meer voor vaak minder geld.

//EDIT: De Clamshells hebben dus een 800 bij 600 schermpje en de witte 1024 bij 768, dat werkt stukken prettiger.

Bijdrager
    All-Father

Ik bied 250

Bijdrager
    mac lover

heel erg bedankt voor de antwoorden en ik heb toch maar besloten om eventjes verder te sparen en voor de witte te gaan. nogmaals bedankt!! groetjes rick

Bijdrager
    Nikita

Het beste ga je voor een G4 eigelijk, die kosten gelijk wel weer 600 euro maar er zijn hele massa’s van de iBook G3 die defecte moederborden hebben / gehad. Plus dat je met een G4 weer zoveel meer dan met een G3. Zo heeft de G4 o.a. USB 2.0 en Airport Extreme, betere videokaart etc. :)

//EDIT: Bijvoorbeeld deze op Marktplaats.Of wellicht deze G3

Bijdrager
    mac lover

nee 600 euro wordt mij te veel ik ga gewoon voor de eerste witte :finderoud:

Bijdrager
    Nikita

De 500 MHz G3 iBook heeft nog een 66 MHz bus wat de snelheid niet echt ten goede komt. Best kijk je naar minimaal de 600 MHz met de Radeon videokaart (die heeft 16 MB vidoegeheugen en ondersteunt gelijk ook Quartz Extreme – o.a. het roterende kubus-effect). Veel meer waar voor je geld. Wellicht kan je d’r eentje van vinden voor 350 – 400 euro.

Bijdrager
    505
    ”mac

nee 600 euro wordt mij te veel ik ga gewoon voor de eerste witte :finderoud:

Als je van plan bent 350 uit te gaan geven koop dan een Mac mini G4!

1420Mhz ipv 500 mhz. 32MB videokaart, een HD van 40GB enz.

Echt veel meer waar voor je geld. Een G4 processor kan veel meer en sneller, op die iBook is het bijna onmogelijk fatsoenlijk een DVD’tje te kijken.

Denk eens goed na over je aankoop. En wat na je aankoop? Bedenk ook of je hem ooit nog kwijt zal raken, of let op als je na een half jaartje het wil verkopen niet 200 euro verlies hebt.

Bijdrager
    Nikita

Mja, dan krijg je weer de vraag of ‘ie liever een laptop heeft waar mee je overal kan gaan zitten of een desktop waarmee je net even wat meer kan.
    Overigens kan DVD’s kijken prima op een 500 MHz G3 hoor. Ik heb een tijdje een Pismo gehad (PowerBook G3 / 500) en dat gaat heel goed. Enige voorwaarde is natuurlijk wel een DVD speler :P

Oh, voor 350 euro denk ik eerder dat je een 1250 MHz mini hebt…

//EDIT: Zoals deze bijvoorbeeld
    Mja, bij een iBook heb je wel weer een scherm d’r bij.

Bijdrager
    505

Ja voor die prijs heb je een 1250, maar ik bedoel iig een Mac mini G4.

Mijn ervaring met het kijken van een dvd op een iBook 500mhz is slecht.

Het gaat er om of je snelheid voor je euro’s wil, of mobiliteit. Ik blijf het altijd vaag vinden dat je voor 400 euro misschien een 600Mhz G3 iBook hebt, of 379 euro nieuw bij de Mediamarkt 1420Mhz Mac mini G4.

Bijdrager
    Nikita

Ja, soms moet je maar geluk hebben met een goeie aanbieding. Vaak liggen de tweedehandsprijzen inderdaad vreemd hoog. Neem nou de Clamshell iBooks of de Pismo (Powerbook G3 / 500). Daar wordt makkelijk 400 of 500 euro voor gevraagd… :sealed:

Anyways, ik ben vandaag ook een juweeltje tegengekomen: iemand die van z’n MacBook afwilde en er eigelijk ook de ballen verstand van heeft. Nu heeft Nikita dus een witte MacBook 2.0 GHz met 1 GB geheugen en verder standaard voor het even zo prachtige prijsje van 1000 euro :P

Bijdrager
    mac lover

het gaat mij om de mobiliteit en een beetje snelheid. ik heb nu als snelste machine (ja schrik niet) een blue and white van 350mhz en ik begin nu toch weer een beetje te twijvelen of ik nou voor een mini zou gaan of voor een ibook… de ibook is erg mobiel maar de mini is snel… wat hebben jullie eigenlijk voor goede of slechte ervaringen met de ibook en de mini?? :apple: ik hoor het graag want ik wil graag het beste uit mijn volgende machine halen alvast bedankt

Bijdrager
    Nikita

De Mac mini kan je ook meenemen. Zo groot issie niet tenslotte. Alleen moet je dan ook je toetsenbord, muis, monitor e.d. meenemen. En altijd een stopcontact in de buurt hebben. Met een iBook kan je gewoon overal werken (mits je een goeie accu heb natuurlijk…). Wil je zowel een snelle als een mobiel ding, spaar dan door en koop één van de eerste iBook G4 modellen. Daar heb je in dat geval zo veel meer waarde mee.

Bijdrager
    mac lover

nou weet k het echt niet meer wat ik wil hebben….. ik spaar gewoon nog even door tot na mijn verjaardag (9november) en dan zie ik wel weer wat mijn budget is. iemand nog meer ideeen? ik hoor het graag

Bijdrager
    Nikita

Ja ach, de iBook G4 heeft 2 hele grote voordelen: de eerste is dat ‘ie USB 2.0 heeft, de G3 heeft slechts 1.1, en de G4 heeft de zgn. Altivec Engine wat bij multimedia weer een boost geeft. En de G4s hebben slotloading ipv trayloading, een Radeon 9200 ipv de maximaal 7500… Zo kan ik nog wel ff doorgaan:wink:

Bijdrager
    mac lover

ja tuurlijk is een ibook G4 beter en mooier maar het ligt bij de meeste 14 jarigen niet binnen het budget en dus bij mij ook niet. ik heb wel een afspraak met mijn ouders dat zodra ze een bedrag van 10000 euro of hoger winnen dat ik dan een nieuwe macbook pro krijg. dus ik ga gewoon nog even doorsparen en dan kijk ik wel of het een ibook of een mini wordt. iemand anders nog ideeen?? want ik wil wel het beste uit mijn geld halen. :apple: :apple:

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”Nikita”

De Mac mini kan je ook meenemen. Zo groot issie niet tenslotte. Alleen moet je dan ook je toetsenbord, muis, monitor e.d. meenemen. En altijd een stopcontact in de buurt hebben. Met een iBook kan je gewoon overal werken (mits je een goeie accu heb natuurlijk…). Wil je zowel een snelle als een mobiel ding, spaar dan door en koop één van de eerste iBook G4 modellen. Daar heb je in dat geval zo veel meer waarde mee.

Je hoeft geen monitor mee te nemen als je dat niet wilt. Ik heb namelijk voor een paar centen, een DVI-naar-Video adapter gekocht en daarmee kun je je mini op een tv aansluiten. En dat maakt ‘m al een stuk mobieler. Verwacht echt geen super kwaliteit op een tv, kleine dingen zijn erg vaag. Maar het is wel ideaal voor film’s en foto’s.

Bijdrager
    mac lover

leuk maar wat kost zo’n dingetje want het klinkt wel interesant want ik heb hier een tv(32″) staan die groter is als mijn beeldscherm (24”) dus weet jij nog een goed adresje waar je die kan krijgen??? en nogmaals heeft iemand nog goede ervaringen met de mac mini of een ibook (eerste witte) ik hoor het graag groeties rick

Bijdrager
    Nikita

Ik heb goeie ervaringen met de G4 Mac mini. Van de eerste witte G3 iBooks weet ik dat er jaren na hun release veel videokaart en logicboard problemen zijn komen bovendrijven…

Bijdrager
    505
    ”mac

en nogmaals heeft iemand nog goede ervaringen met de mac mini of een ibook (eerste witte) ik hoor het graag groeties rick

Ik heb ervaring met beide.

Zo’n iBook moet je geluk mee hebben, heel veel hebben grote ellende! Zoek maar eens op iBook G3 LogicBoard.

Op een 1,42Ghz Mac mini werk ik nu, als hoofdcomputer. Het bevalt me prima, mooie machine. Koop je een nieuwere, dan heb je misschien nog garantie. (dus een Mac mini van eind 2005)

Dat is persoonlijk veiliger, lijkt me zo.

Maar wat je zelf al zegt, een Mac mini is niet echt mobiel. Het is een desktop Mac.

Zelf ga ik over een maandje of wat een Macbook kopen, ik ben toch wel onder de indruk van zo’n Coreduo processor. Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat mijn Mac mini geen snelheidsmonster is in sommige dingen (iPhoto opstarten, Pages opstarten enz.) maar hij is echt niet traag! Photoshop (cs) gaat als een trein.

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”mac

leuk maar wat kost zo’n dingetje want het klinkt wel interesant want ik heb hier een tv(32″) staan die groter is als mijn beeldscherm (24”) dus weet jij nog een goed adresje waar je die kan krijgen??? en nogmaals heeft iemand nog goede ervaringen met de mac mini of een ibook (eerste witte) ik hoor het graag groeties rick

A, gewoon bij de Apple Store hoor DVI-naar-video adapter. Of bij een Apple Center. Vergeet niet dat je ook nog een S-video- of Composite kabel nodig hebt, die van het adaptertje naar de tv gaan. En eventueel audiokabels van je mini naar de tv of andere geluidsinstallatie, anders zit je met de box van je mini.

Bijdrager
    mac lover

oke bedankt ik ga meteen zo’n connectortje bestellen en nog even een vraagje aan coreduo kan ik die van jou dan misschien overkopen? want ik zie allemaal aanbiedingen maar het is vaak zo dat ze verkocht worden omdat ze niet bruikbaar meer zijn of gewoon omdat ze kapot zijn en vaak zie ik hele vage namen en zo dus ik dacht als ik er een van iemand kan kopen die ook hier op het forum zit dan weet ik zeker dat ik een goede heb

Bijdrager
    505

Of je mijn iBook kan kopen? Die is allang weg.

En mijn Mac mini is nog niet in de verkoop. Ik wacht nog even en dan vervang ik hem door een nieuwe Macbook.

Bijdrager
    mac lover

nee ik bedoelde je mini… maar die kan ik ook nog helemaal niet kopen.

Bijdrager
    505
    ”mac

nee ik bedoelde je mini… maar die kan ik ook nog helemaal niet kopen.

Ik heb net even op Tweedehandsmac.nl gekeken, en daar staan er 2 voor 350 euro. Wel iets minder Mhz, maar of dat zoveel gaat uitmaken.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.