30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    kawouter

Wat is een goede Externe harddisk

Ik heb even een vraagje.

ik ben op zoek naar een externe harddisk om al mijn muziek op op te slaan.
    Hij moet worden aangesloten op een Macbook. Ik heb er helemaal geen verstand van en he hoeft helemaal geen uitgebreid en duur apperaat te zijn. Als ie maar makkelijk werkt.

Gr. Wouter

Bijdrager
    grindal

probeer zeker er voor te zien dat je een firewire aansluiting hebt! … is steeds net iets sneller dan usb vooral bij het copieren van grote bestanden.

ook is het handig zodat je nog steeds je 2 usb poorten vrij hebt, denk maar een aansluiting voor je ipod & je usb-printer ….

Bijdrager
    RBO62

Hallo,

Heb zelf goede ervaring externe hdd schijven van LACIE.
    Deze zijn niet overdreven duur, zijn fraai vormgegeven en zijn er in talloze uitvoeringen (zowel alleen USB en combinatie USB /Firewire).
    Zoals vermeldt door grindal is het aan te bevelen een Firewire (IEEE1394) te nemen.
    Zo kun je ook nog eens een bootable backup maken van je MAC.
    Dit werkt namelijk alleen met Firewire en niet met USB! …..vandaar.

Bijdrager
    grindal

booten met een backup is bij mij ook gelukt via usb hoor…
    heb wel vernomen dat dit enkel zou werken bij intel mac’s…

heb zelf 2 Raidsonic behuizingen

UBL 360 (usb & firewire)
    met hd’s van seagate er in…

Bijdrager
    kawouter

Nou heel erg veel onbegrijpelijke taal hier:oops:

Wat is Firewire?? zit dat op mijn Mac??

Dus LaCie is een goed merk?

Ik zie op de site van apple een Iomega 160-GB Portable harde schijf met tweevoudige interface voor 119 euro. Is dat wat of is 160 gig net wat aan de kleine kant voor opslag van muziek?

Bijdrager
    RobinZwama

Firewire zit zover ik weet op elke Mac en is in praktijk veel sneller dan USB 2.0.
    Firewire op je MacBook:

Ik zou idd ook voor een LaCie gaan (heb zelf een LaCie mini Hub).