13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    JeeVee

Wat is een goed beeldscherm?

Dag mensen,

Een maand geleden heb ik een Cinema Display 23″ aangeschaft. Het display had echter het probleem dat onderdelen op het scherm inbranden: Image Persistence of Ghost imaging, zoals ik op internet heb gelezen.

Inmiddels ben ik aan het derde scherm toe maar met hetzelfde probleem. Ik wil niet op alle slakken zout leggen maar ik kan er mn werk niet optimaal mee doen. M’n vorige LaCie CRT display was dan veel beter te gebruiken.

Nu overweeg ik een ander display. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald display waar zich dit probleem niet voordoet? Tenminste, niet na een uur

Zo ja? Welke? Het liefst 23″ (widescreen)

Alvast bedankt!

Groet Jan

Bijdrager
    KnarfKijk

Waarom blijf je niet bij LaCie. Ik heb een LaCie 321 en dat is echt een heel prettig scherm

Bijdrager
    GeryKa

Ik heb ook een 23″ CD, maar heb maar 1 keer dat “tijdelijke inbranden” gezien.
    Ik had het scherm toen een langere tijd op max. helderheid staan, wat ik normaal verder niet doe. Ik vind het scherm dan veel te fel nml. Als ze gedimt staat wordt ie ook veel minder warm.
    Ik vermoedt dat daar dat probleem vandaan komt. Voorgaande goede ervaring had ik met Philips (19″ tft).

Bijdrager
    LeonB

Ook bij mij spookt het in de cinema! Ik heb zojuist mijn tweede exemplaar op m’n bureau geplaatst; bij de eerste had ik, naast de ghosting, slechts één van de drie bedieningstoetsen die werkte (de brightness-up knop).

Vandaag heb ik mijn 23″ Cinema Display omgeruild bij het Apple Centre op de Lijnbaan, waar ik ‘m afgelopen vrijdag gehaald had (sidenote: goede service!). Echter het vervangen exemplaar heeft er ook behoorlijk last van; het lijkt zelfs erger! Ik kan niet zeggen dat mijn werk er onmogelijk door wordt, maar het blijft hinderlijk. En het past zeker niet bij een merk waarvan je verwacht dat alles tot in de puntjes in orde is!

Elders op internet heb ik ook forumposts gezien over dit probleem. Eén persoon was naar een Apple Store gegaan en het kostte de betreffende winkelbediende drie of vier wandelingen naar het magazijn voordat ‘ie eindelijk een Cinema Display te pakken had die het probleem niet had.

Eigenlijk ben ik dus erg benieuwd of ik dit moet accepteren, of dat dit toch eigenlijk niet kan!

Bijdrager
    Richie79

Ik ben van plan om die CD 23″ aan te schaffen maar als ik deze problemen lees, is het dan wel zo een goed idee ?

Bijdrager
    atropos

Ik heb begin dit jaar een 23″ ACD gekocht. Ook hierbij heb ik problemen met ghosting, maar dat is alleen zichtbaar bij vensters die al een tijdje op dezelfde plaats staan en als ik dan ineens verander naar een compleet zwarte achtergrond. Voor de rest valt het echt niet op. Ik kan normaal gamen, films zien, video en fotos bewerken, …

Bijdrager
    klaus

Hier ook hetzelfde hoor. Ik krijg dinsdag m’n 3e scherm, hopelijk heeft die het niet.

Voor een monitor van die prijs hoef je er niet mee te kunnen ‘leven’. Als ik een venster van cnn opzet, dan hoef ik niet de artikels nog te kunnen lezen als het venster al 20 seconden verdwenen is.

Het vermindert wel naar gelang het gebruik, maar right out of the box is het echt vreselijk. Ik versta niet dat ze dit niet merken dat er zoveel returns komen van schermen.

Als volgende week het opnieuw zo is, dan vraag ik m’n geld terug, en blijf ik bij dit ene 23″ scherm die het probleem niet heeft.

Als er echt nieuwe schermen komen, dan kijk ik eerst de kat uit de boom vooraleer een aanschaf te doen.

Bijdrager
    MrPapple

Ik zou me graag een niet al te duur scherm (+/- 20″) willen aanschaffen, een (of twee) vereiste: ik moet het aan de muur kunnen hangen en het moet een mooie zwarte omkadering hebben. Heeft er iemand een voorstel?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    LeonB

@klaus:

Ik had inderdaad je berichten gezien over de ellende die je al met voorgaande schermen had ondervonden. Ik ben benieuwd naar je bevindingen bij het scherm dat je dinsdag gaat ontvangen!

Inderdaad is het eigenlijk van de zotten dat je dit voor lief moet nemen bij een scherm, en dan uitgerekend van een merk dat bekend staat om zijn uitstekende kwaliteit.

@atropos
    ^:

De ghosting die ik ondervind bij het scherm zijn goed merkbaar; zelfs op relatief lichte achtergronden (het bekende lieveheersbeestje op de grasspriet, standaard bij mac os x) zie ik de schermen die er nooguit een minuutje hebben gestaan nog minstens een minuut staan.
    Gamen en films zien zou inderdaad geen probleem moeten zijn bij ghosting; het beeld is dan dynamisch genoeg om niet ‘in te branden’. Foto’s bewerken kan echter al problematischer zijn. Ik was gisteravond in photoshop bezig met een ontwerp voor een nieuwe site; als achtergrond wilde ik een gradient gebruiken. De gradient zag er echter niet vloeiend uit en ik twijfelde of dit nu echt zo was, of dat het er niet netjes uitzag doordat er nog restanten van vorige schermen doorheen zaten.

Bijdrager
    vegeta

Misschien eens kijken bij Dell?
    Ze leveren een toch vrij goed alternatief voor de ACD.
    Design is natuurlijk veel minder strak dan ACD?

Ik heb een jaar geleden voor een Dell 2405fpw gekozen omwille van het groot prijsverschil tussen die Dell en de 23″ ACD, ik was op dat moment niet bereid om 400EUR meer neer te tellen.
    Met de recente prijsverlaging van Apple is het prijsverschil geen argument meer.
    Ik ben er zeer tevreden mee & andere mensen die ik ken zijn er ook zeer content mee. Ook op internet staan goede ervaringen. Geen last van die ghosting, tijdelijke inbrandingen….

Daarbij geven ze bij Dell standaard 3 jaar garantie, wat ze bij Apple niet doen & ze doen al lastig als er iets mankeert 1 week nadat de garantie is verlopen !!!

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    klaus

Migel, je beweringen slaan helemaal nergens op.

De schermen van Dell staan zeker naast die van Apple. Kijk maar naar alle reviews, daar komt zelfs meestal de Dell boven de Apple staan, vooral qua prijs, maar het doet ZEKER niet onder qua kwaliteit, aangezien het vaak dezelfde lcd panelen zijn die ze gebruiken.

En niet alles komt uit dezelfde fabriek. LCD panelen worden door diverse leveranciers gemaakt, en Apple en Dell kozen nu dezelfde, maar dat kan anders zijn ook.

Bijdrager
    klaus

Nieuwe scherm is gisteren toegekomen :
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1158712#1158712

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.