9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    flotje1

Wat is een geschikte iMac?

Hallo iedereen,
    Ik ben op zoek naar een tweedehands iMac. Nu weet ik niet wat de beste keuze is, ik heb ongeveer 270 euro te besteden. Zit zelf te denken aan een G5.
    Hoor graag wat jullie tips zijn….:smile:

Bijdrager
    MacBeer2

Hangt er helemaal vanaf wat je met de machine wil gaan doen. Hou er wel rekening mee dat een G5 een verouderde machine is. Je kan er dus geen nieuwe software op gaan installeren. Dit zal nu misschien niet zo’n punt zijn maar over een jaar wel. Vraag je dus af of het wel verstandig is om 270 euro uit te geven aan een Mac waar je niet zo heel lang plezier van kan hebben.
    Maar vertel ons eerst eens even wat je ermee wil gaan doen.

Bijdrager
    JesseV

Je kan er ook eentje met een intel processor kopen is dan nog net iets sneller en ondersteunt ook snow leopard nog.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe fijn een G5 nog zou kunnen werken met bepaalde software; het is toch géén verstandige keus meer.

Steeds meer software wordt Intel-only, waardoor je toch zeker naar de nieuwere serie iMacs zou moeten.

Onder de 400 euro kom je dan al echter gauw uit op een machine die niet helemaal in orde is.

Maar als je goed zoekt, en wat krasje voor lief neemt, kom je toch een heel eind.

En dat is dus dezelfde als van JesseV.:lol:

Bijdrager
    flotje1

Gebruik hem voornamelijk voor Mail, Internet en Streamen (Flash) en af en toe een filmpje bewerken.

Bijdrager
    KarelWillem

Al met al is een Intel toch echt de betere keus.

Bijdrager
    flotje1

Ok, ga er even over nadenken wat de beste keuze is.
    Iedereen erg bedankt:smile:

Bijdrager
    Afroman

Zelfs met Intel heb je verouderde computers. Zo ondersteund Lion geen single core computers en er worden steeds meer applicaties geschreven die op 64 bit draaien. (en misschien zelfs op multicores gaan werken)

Bijdrager
    KarelWillem

Bovenstaand voorbeeld is een core 2 duo. Dus dat lukt nog wel even.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.