11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mick-23

QLogic stapelbare SANbox: wat is dat voor iets?

http://store.apple.com/nl/product/TL309LL/A?fnode=MTY1NDEyMQ&mco=MTE5NjQ5MzM

Ik zat een beetje op de Apple site te kijken en toen kwam dit voorbij.
    Ik heb geen idee wat dit is en het is denk ik één van de duurste dingen.

Bijdrager
    KarelWillem

‘Datacenter’-hardware.

Als de bedrijfssituatie ondersteuning vereist voor essentiële toepassingen die continu beschikbaar moeten zijn, streaming van zeer grote hoeveelheden gegevens (bijvoorbeeld videotoepassingen) en fabrics met meer dan 128 poorten, dan is de SANbox 9200 met twee processors … …de beste keuze.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat is een Fibre Channel (FC) switch voor SAN systemen. Deze kast wordt dus gebruikt om via FC meerdere RAID-arrays (target) te verbinden met servers (initiator) en zo een SAN (Storage Area Network) te creëren.
    Zo dus: (gebruiker) <-> Servers <-SAN <target (RAID-arrays)> SAN -> (target binnen de SAN)
    Het SAN is dus het netwerk tussen de server en de targets, die de targets bevat.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zijn twee zinnen waarin ik vrijwel geen enkel woord snap.:lol:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

SAN-systemen zijn eigenlijk gewoon hele grote externe harde schijven (makkelijker uitleggen dan dat kan denk ik niet :lol:) die voornamelijk gebruikt worden in postproductie studio’s en data centra. Eigenlijk is dit dus gewoon een hele grote USB-hub (maar dan wel een stuk sneller) die meerdere harde schijven samenbind. In plaats van Fibre Channel kan je ook andere protocollen gebruiken zoals InfiniBand.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is al een stuk duidelijker.:lol:

Dank je voor je uitleg.

Maar dan waren mijn twee woorden al verhelderend genoeg: ‘Datacenter’-hardware.

Bijdrager
    iep

Dat is meer de omschrijving van een NAS Waffle. Een SAN is een compleet netwerk met storage dus eigenlijk al die NAS apparaten aan elkaar geknoopt in 1 netwerk. Met dit Qlogic apparaat kun je precies dat doen alleen gebruiken ze FibreChannel in plaats van het standaard ethernet waarmee je je computer op je thuisnetwerk aansluit. Dit zijn dingen die je in grote netwerken gebruikt, niet alleen in datacentra. Erg krachtige apparatuur, vandaar ook het “forse” prijskaartje (’t zijn eigenlijk vrij normale prijzen).

Bijdrager
    Mick-23

Oke, niet interessant om te kopen!
    Zou er nog wat duurders zijn in de store?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Volkan1984
    Bijdrager
    Raddie

@ Volkan1984, zo’n Macbook 5-pack lijkt mij wel wat.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.