22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleTim

Wat is dit voor icoontje in iTunes?

Wanneer ik in iTunes CMD en ALT ingedrukt hield, veranderde het ‘vorige lied’ icoontje in het icoontje wat hieronder te zien is. Het lijkt er op dat het alle liedjes “shuffled”. Weet iemand of het iets anders is, of dat dit precies is wat het doet?:D

Alvast bedankt!

EDIT: CMD niet nodig, enkel ALT

Bijdrager
    Targaryen

Je bedoelt dat blauwe icoon met die twee pijlen? Dat icoon geeft aan dat de huidige selectie herhaald wordt. Speel je op dat moment een album af, dan zal het volledige album herhaald worden. Heb je middels het zoekvenster één nummer aangeduid, dan zal ook dat ene nummer herhaald worden.

Als je nogmaals op dat icoon drukt krijg je een gelijkaardige voorstelling maar met het cijfer 1. Dat betekent dat het huidige nummer herhaald wordt. Druk je een derde keer, dan staat de herhaalfunctie uit.

Bijdrager
    AppleTim
    Targaryen op 21 oktober 2013

Je bedoelt dat blauwe icoon met die twee pijlen? …

Nee, sorry, ik moet wat specifieker zijn:P ik bedoel echt het ‘vorige liedje’ icoontje, wat nu (met ALT) iets anders wordt:

Het icoontje is een soort mix van genius en shuffle (?)

Bijdrager
    Targaryen

Da’s het icoon van een genius afspeellijst.

Bijdrager
    Glime

Niet helemaal, het is een nieuwe functie in iTunes

Genius Shuffle

Bijdrager
    KarelWillem

Verrak zag.:)

En hoe kom je er weer vanaf als je dat eenmaal hebt ingedrukt??

Bijdrager
    Shmoo

Daar moet je een Genius voor zijn;)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben er ook bang voor.

Krijg nu alleen nog maar Meat Loaf te horen, dankzij die functie.:)

iTunes help kent zelfs de term Genius Shuffle helemaal niet bij mij.

Bijdrager
    fatboysmart

Newer iTunes Versions
    If you’ve subscribed to iTunes Match, in newer iTunes versions, iTunes Genius and iTunes Match are connected to each other. As a result, you sometimes won’t see an option to turn iTunes Genius off. In those cases, you first have to turn iTunes Match off by going to Store -> Turn Off iTunes Match. When you do this, the Turn Off Genius menu will appear. Select that to disable Genius.

Some readers report that when they turn iTunes Match back on they’re forced to entirely re-match their iTunes libraries, which is taking hours or days for some people. This hasn’t been my experience–in turning iTunes Match and iTunes Genius on and off, re-connecting to iTunes Match takes my 10,000+ song library less than 5 minutes. That said, I’m not aware of a way to turn off Genius without turning Match off, so if you want to do that, be prepared that iTunes Match may take a while.

bron: about.com

Bijdrager
    Shmoo

Turning off Genius turns off Genius playlists, Genius Shuffle, and Genius Mixes.

Een algemene functie dus.
    http://support.apple.com/kb/PH12342?viewlocale=en_US

Bijdrager
    fatboysmart

Hmmm… geloof niet dat dit is wat je bedoelde… sorry

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 21 oktober 2013

Turning off Genius turns off Genius playlists, Genius Shuffle, and Genius Mixes…

Maar feitelijk wil ik helemaal Genius niet uitschakelen, maar alleen Genius Shuffle stoppen.

Helemaal snappen doe ik deze functie niet nee.

Bijdrager
    Shmoo

Dan zal je daarna dus de gewone Genius functie weer moeten activeren.

Je hebt als het ware 3 verschillende Genius functies die allemaal iets doen binnen iTunes of gerelateerde onderdelen maar in zijn geheel heb je maar één algemene Off switch.

Das natuurlijk zo extreem logisch als je er over nadenkt;!

Bijdrager
    iCom

Even dit draadje kapen…

Waarvoor dient het kleine bolletje naast de balk waar ik de vooruitgang van m’n reservekopie kan aflezen?

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 21 oktober 2013

…Je hebt als het ware 3 verschillende Genius functies die allemaal iets doen binnen iTunes of gerelateerde onderdelen maar in zijn geheel heb je maar één algemene Off switch.

Das natuurlijk zo extreem logisch als je er over nadenkt;!

Ja, echt extreem logisch dat als je je Genius-shuffle weer uit wilt zetten dit alleen kan door je hele Genius historie en playlisten te deleten (want dat doe je als je Genius uit zet).

Dus elke keer als je shuffle eens wilt proberen, kun je weer helemaal opnieuw beginnen met je Genius informatie op te bouwen.

Hmmm…. tsja, logisch?

Bijdrager
    Glime

Om deze functie uit te zetten moet je heel simpel een ander nummer aanklikken

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, daar was ik inmiddels al achter.:)

[opgelost] Hoe zet je Genius Shuffle weer uit?

Bijdrager
    KarelWillem
    iCom op 21 oktober 2013

…Waarvoor dient het kleine bolletje naast de balk waar ik de vooruitgang van m’n reservekopie kan aflezen?

Ik heb op een heleboel verschillende manieren gesynchroniseerd vanochtend.
    Inclusief een aantal malen reservekopie aanmaken.

Maar heb het nooit voorbij zien komen.

Bijdrager
    iCom

Vreemd…

Als ik er op klik geeft die ook geen enkel resultaat, vandaar m’n vraag.

Als ik erover blijf ‘hoveren’ met m’n muis komt er ook geen uitleg bij te staan.

Als iemand meer hulp kan bieden?

Bijdrager
    MacSjon

Ziet er uit als deze stap overslaan….

Bijdrager
    Targaryen

iCom,

Ik heb hetzelfde icoon tijdens het synchroniseren. Daarmee kun je de reservekopie overslaan en gewoon synchroniseren. Ik heb het zonet geprobeerd met mijn iPhone. Stap 2 (de reservekopie aanmaken) wordt ingezet en door op dat icoon te klikken wordt die stap overgeslagen.

Bijdrager
    KarelWillem

Goed. Nu zie ik het ook bij ‘stap 2’.

Voorheen nooit gezien.:)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.