11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Kasper

Wat is dit voor app en kan het kwaad?

Zo vaak gebruik ik deze oude iMac niet meer. Maar moet een paar dagen vanuit huis werken en ineens viel me dit tandwieltje op in de balk bovenin.

Geen idee wat het is en ben me ook niet bewust dat ik iets vaags geinstalleerd heb. Iemand een idee wat het is, of het kwaad kan en zo ja hoe ik er weer vanaf kom?!

Alvast bedankt!

Kasper

vage helper app

Bijdrager
    Max_G

Misschien dit?

Bijdrager
    Kasper

Lijkt er niet op althans van wat ik van de screenshots zie op die site. Dank voor de reactie.

Kasper

Bijdrager
    Max_G

De app staat waarschijnlijk in je login-items (zie system prefs).

Bijdrager
    Kasper

Nee had ik ook al gecheckt. Daar stond alleen Adobe acrobat maar die heb ik er nu uitgegooid

Bijdrager
    koen

Misschien staat het hier tussen.

Bijdrager
    fnk

Als je met alt/option op het icoon klikt krijg je dan iets anders te zien?
    Vaak zit er dan een submenu of extra informatie onder.

Helper kan zoveel zijn……

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat tandwiel is (waarschijnlijk) het symbool van een mapactie die uitgevoerd wordt. Het draait wanneer er ook echt een actie bezig is, en verdwijnt weer wanneer ze allemaal uitgevoerd zijn.

Bijdrager
    Kasper

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 8 juni 2019 om 19:14</p>
    Dat tandwiel is (waarschijnlijk) het symbool van een mapactie die uitgevoerd wordt. Het draait wanneer er ook echt een actie bezig is, en verdwijnt weer wanneer ze allemaal uitgevoerd zijn.

Dank! dat lijkt het inderdaad te zijn. Het gekke was tijdens mijn eerste post was het er continu. Ik heb het OS geupdate en gereboot en nu is het er inderdaad alleen nog sporadisch.

Dank allemaal voor de reacies!

Bijdrager
    koen

Kun je die mapactie uitzetten, of heb je dat nodig?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Kasper op 8 juni 2019 om 20:24</p>
    Dank! dat lijkt het inderdaad te zijn. Het gekke was tijdens mijn eerste post was het er continu.

Zo te zien was er ergens iets misgegaan: in je schermafbeelding kun je zien dat de tweede helper op „100% completed” staat, maar om de één of andere reden niet doorgegaan is naar „finished” zoals de andere. Als hij wel helemaal afgerond zou hebben, zou het tandwieltje vanzelf weer verdwenen zijn, maar waarschijnlijk is er iets blijven hangen of vastgelopen, zodat het tandwiel ook bleef staan omdat het programmaatje erachter niet doorkreeg dat de tweede helper ook klaar was.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.