13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Sander

Wat is dit, tijdens het opstarten van mijn Mac?

Ik heb al een paar jaar een Mac en heb daarbij zelden een crash meegemaakt. Dit is dat totaal niet, aangezien het bij het opstarten verscheen, maar het ziet er wel uit als algebra voor mij.

Mijn iMac 20″ komt uit vroeg 2009 en draait op OS X 10.8.4.

(Of als de IMG het niet doet, kijk dan bij deze link http://goo.gl/sIDVH4 (gaat naar Photobucket.com).)

Wel zag ik dat onderaan stond dat ik het commando ‘exit’ moest intypen om mijn Mac opnieuw op te starten. Dit bericht typ ik op mijn Mac, dus hij doet het nog wel.

Kan iemand mij vertellen wat dit is, waarvoor het is, en of het goed is voor mijn Mac?

Bijdrager
    Sander

Niet echt de meest behulpzame reactie ooit (heb een hekel aan links zonder context), maar toch bedankt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dan had je zelf maar moeten google’n amateur.
    Wel degelijk een zinnige reactie.
    Laat dat bedankje dan ook weg.

Sleutelbeheerder
    Night

Niet zo onaardig tegen elkaar, ook al is het warm.

Ik denk dat TS zich afvraagt hoe het kan dat zijn Mac ineens opstart in verbose mode (en dat ie er zelf ook wel achter was gekomen dat dit zo heette).
    De link geeft in ieder geval wel aan welke functie deze manier van opstarten heeft en ook dat een uitvoerige systeemcontrole zeer gewenst is.

Bijdrager
    Da Vinci

Probeer eens een Apple Hardware Test te doen, (Nederlandse) uitleg van Apple hoe je dit moet doen kun je hier vinden.

Laatst had ik ook van diezelfde problemen met mijn Macbook, en door de hardware test te doen kwam ik erachter wat eraan scheelde (geheugen was kapot).

Succes!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In de link van IGBA kun je lezen dat een reset van het PRAM geheugen de oplossing is:

Since these behaviors primarily revolve around the PRAM, if you are experiencing them, then the best solution is to reset the PRAM on your Mac. To do this, reboot the system and immediately hold down the Option-Command-P-R keys after hearing the boot chimes. With these keys held, let the system automatically reset and create the boot chimes again (they may sound at a different volume), and then release the keys and allow the system to boot normally.

Bijdrager
    Da Vinci
    hendrik op 22 juli 2013

In de link van IGBA kun je lezen dat een reset van het PRAM geheugen de oplossing is:

Since these behaviors primarily revolve around the PRAM, if you are experiencing them, then the best solution is to reset the PRAM on your Mac. To do this, reboot the system and immediately hold down the Option-Command-P-R keys after hearing the boot chimes. With these keys held, let the system automatically reset and create the boot chimes again (they may sound at a different volume), and then release the keys and allow the system to boot normally.

Een PRAM kan nooit iets kwaad (moet de TS ook zeker doen), maar het zou ook nog een probleem met hardware kunnen zijn. Dus sowieso de hardware test uitvoeren.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In het PRAM wordt o.a. de wijze van opstarten bewaart. De kans op een corrupt PRAM is veel groter dan een hardware fout ook al omdat de TS zegt dat hij zelden een crash heeft. In ieder geval heeft hij het niet over vreemde symptomen na het starten.
    Ook zie ik op zijn scherm geen verdachte errors staan…

Inactief
    Anoniem
    SanderLeopard op 22 juli 2013

Niet echt de meest behulpzame reactie ooit (heb een hekel aan links zonder context), maar toch bedankt.

:lol:

Bijdrager
    IGBA
    SanderLeopard op 22 juli 2013

Je denkt toch niet dat ik met dit weer hele verhalen ga zitten intikken hè?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Volgens je avatar zou dat toch geen probleem moeten zijn? HABAKAZOUM!! En daar staan de lettertjes…:lol:

Geblokkeerd
    Anoniem
    Night op 22 juli 2013

Niet zo onaardig tegen elkaar, ook al is het warm.

@SanderLeopard
    sorry, bedoelde het niet zo onaardig:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.