8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    IT2Be

wat is dit: error: can’t allocate region

Mijn system console wordt de laatste paar dagen helemaal overspoeld met onderstaande melding(en).
    Ik heb vannacht de log file gecleared en heb net grof geteld en ik praat echt over zo’n 15.000 regels alleen vandaag.

Ik denk dat dit er de oorzaak van is dat mijn systeem met regelmaat zeer traag is/wordt.
    Ik kan niet bepalen wat erger is. Oorzaak of gevolg maar het kan nooit goed zijn.

Iemand enig idee wat het betekent en hoe ik er vanaf kan komen?

Dec 12 17:31:03 Macintosh com.apple.syslogd[12]: syslogd(12,0xa029afa0) malloc: *** mmap(size=2514944) failed (error code=12)
    Dec 12 17:31:03 Macintosh com.apple.syslogd[12]: *** error: can’t allocate region
    Dec 12 17:31:03 Macintosh com.apple.syslogd[12]: *** set a breakpoint in malloc_error_break to debug
    Dec 12 17:29:58 Macintosh /Applications/Safari.app/Contents/MacOS/Safari[7065]: StatusMonitor::volumesChangedCallBack returned -47
    Dec 12 17:31:06 Macintosh com.apple.syslogd[12]: syslogd(12,0xa029afa0) malloc: *** mmap(size=2514944) failed (error code=12)
    Dec 12 17:31:06 Macintosh com.apple.syslogd[12]: *** error: can’t allocate region
    Dec 12 17:31:06 Macintosh com.apple.syslogd[12]: *** set a breakpoint in malloc_error_break to debug
    Dec 12 17:29:58 Macintosh /System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/MacOS/Finder[3299]: StatusMonitor::volumesChangedCallBack returned -47
    Dec 12 17:31:09 Macintosh com.apple.syslogd[12]: syslogd(12,0xa029afa0) malloc: *** mmap(size=2514944) failed (error code=12)
    Dec 12 17:31:09 Macintosh com.apple.syslogd[12]: *** error: can’t allocate region
    Dec 12 17:31:09 Macintosh com.apple.syslogd[12]: *** set a breakpoint in malloc_error_break to debug

Bijdrager
    Pieterr

Heb je er onlangs geheugen bijgeprikt en/of vervangen?

Bijdrager
    Napsju

Vul com.apple.syslogd[12]: *** error: can’t allocate region eens in op Google? Ik heb geprobeerd er een hyperlink van te maken, maar blokhaken en *** in een url vindt MacOSX.nl niet leuk.

[code:1:7f1161e98b]URL: http://www.google.co.id/search?q=com.apple.syslogd[12]%3A+***+error%3A+can%27t+allocate+region[/code:1:7f1161e98b]

Bijdrager
    IT2Be

Heb je er onlangs geheugen bijgeprikt en/of vervangen?

Nope

Vul com.apple.syslogd[12]: *** error: can’t allocate region eens in op Google?

:oops:
    Could have been me saying something like this…

Helaas levert dat zoeken zo op het eerste gezicht wel een oplossing voor het symptoom maar geen verwijzing naar de oorzaak.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien helpt het opruimen van de file /var/log/asl.db zoals hier wordt besproken:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7403933&#7403933

Bijdrager
    IT2Be

Yep, dat is precies wat ik gedaan heb, een herstart doe ik zo.

Maar, verder lezen in diverse topics doet mij toch vermoeden dat het symptoom bestrijding is…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De foutmelding op zich “can’t allocate region” betekent natuurlijk met zoveel woorden dat er geen geheugen kon worden gereserveerd voor iets. Dit hoeft niet automatisch te betekenen dat er iets met het RAM aan de hand is.

Het kan b.v.b. optreden als je via een netwerk wilt gaan printen, en de desbetreffende printer is off-line.

Maar er kan ook een proces draaien dat iets wilt gaan doen, terwijl er data ontbreekt.
    Aangezien de tijdstippen elkaar snel opvolgen, denk ik dat je eens naar je processen moet gaan kijken via “activiteitenweergave”.

Als je dubbelklikt op een proces kun je er o.a. een momentopname van maken, misschien brengt je dat op een spoor

Bijdrager
    IT2Be
    ”hendrik

Als je dubbelklikt op een proces kun je er o.a. een momentopname van maken, misschien brengt je dat op een spoor

Dank je voor de tip. Die kende ik niet. Zal dat in de gaten houden.
    Ik heb de logging gereset zoals in een van de links gesuggereerd en dat heeft voor heel wat winst gezorgd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.