9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Wat is de toevoeging van Thunderbold aan een Cinema Display?

Hallo,

Ik ben dat 15 inch scherm van mijn macbook een beetje beu en wil graag een led cinema display kopen om thuis lekker een filmpje te kijken enzo. 1000 euro is me toch iets veel voor een beeldschermpje waar een appel op staan dus ik heb een beetje rondgekeken op marktplaats e.d. Hier vind ik echter veel schermen die nog niet beschikken over de thunderbold poort. Met een ruim 3 jaar oude macbook pro zit er over een paar jaar toch vervanging aan te komen en dan wil ik niet een nieuw beeldscherm hoeven kopen. Dus mijn vraag: wat is de toevoeging van die thunderbold poort en heeft dit poortje dezelfde vorm als die mini display poort (of hoe dat dan ook heet) op mijn huidige macbook pro (1e generatie unibody macbook pro)? Op zich is het geld niet zo’n probleem maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een scherm te kopen waar kindjes in Afrika een paar jaar van kunnen leven enzo…. dus eindvraag: doe ik er goed aan een nagenoeg ongebruikt scherm tweedehands te kopen of kan ik beter doneren aan warchild en een nieuw beeldscherm kopen?

Groetjes Stefan

Bijdrager
    makoe

Kijk eerst even hier http://store.apple.com/nl/product/MC914ZM/A?fnode=MTY1NDA5OQ#overview
    Wellicht een antwoord op de vragen die je stelt over Thunderbolt.

Bijdrager
    Soulshaker

Je TV heeft helemaal geen thunderbolt nodig
    Je koopt een verlengkabeltje naar HDMI

Et voila , je kan de mac op de tv aansluiten.

Ebay staat vol met die kabeltjes

Bijdrager
    Rickje

Of je wacht nog een paar maanden en dan ga je Screen Mirroring doen vanaf je Mac naar je (Apple) TV!

Bijdrager
    eiko

het Thunderbold scherm werkt niet op jou mac, je kan wel een mini displayport scherm op Thunderbold aan sluiten maar andersom gaat niet

Bijdrager
    Rickje

Ik zou trouwens voor 200 of 300 euro gewoon een mooi nieuw scherm kopen van een ander merk en dan een verloopstukje van Mini Displayport naar DVI.

Ben je veel voordeliger uit en heb je misschien nog een grotere monitor (30″?) ook.

Kun je die 600 euro die je bespaart besteden aan.. je vriendin:razz:

Bijdrager
    Soulshaker

om thuis lekker een filmpje te kijken enzo

volgens mij zoekt hij een tv

Bijdrager
    jesper211232

Rickje
    Kun je die 600 euro die je bespaart besteden aan.. je vriend[s]in[/s]

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1
    eiko op 21 mei 2012

het Thunderbold scherm werkt niet op jou mac, je kan wel een mini displayport scherm op Thunderbold aan sluiten maar andersom gaat niet

Precies wat ik weten wilde. Dankjewel! ik zoek helemaal geen televisie xD wil gewoon graag een mooi beeldscherm op mijn bureau hebben!

Groetjes Stefan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.