19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    redhead3

Wat is de levensduur van een iPhone?

Misschien een ongewone vraag

Maar hoe lang kan je verwachten een iPhone probleemloos te gebruiken?
    Uiteraard zonder onverwachte water-of valschade.

Ik overweeg een iPhone te kopen maar vind die dingen echt duur. Ik zou er dus graag drie à 4 jaar gebruik van kunnen maken. Is dat realistisch? Ook met de iPhone 4? Hoeveel updates zal hij nog mee kunnen?

Is hier iemand die zijn iPhone al een paar jaar heeft?

Bedankt!

Bijdrager
    JoelCoster

Wanneer je er normaal mee omgaat moet een iphone makkelijk die 4 jaar halen, de eerste iphone uit 2007 werkt bij de meeste mensen die er goed mee om zijn gegaan nog.

Updates is een ander verhaal, apple geeft na de release nog 2 of 3 keer een major update uit voor het apparaat, aangezien de iphone 4 met iOS4 verkocht werd, bij de launch, zal deze dus misschien iOS7 al niet meer draaien.

Overigens zijn deze updates niet van levensbelang, extra fuctionaliteit kan leuk zijn, maar wat de telefoon deed toen hij werd aangeschaft, zal hij blijfen doen tot hij kapot gaat, dus ook zonder de nieuwste software is het apparaat gewoon nog een paar jaar goed te gebruiken.

Bijdrager
    Peter

Mijn 3G is 3,5 jaar oud en soms trager dan zijn eigen schaduw.
    Meestal bruikbaar, maar soms kan je een telefoongesprek niet opnemen omdat alles te traag verloopt.
    Kan al sinds iOs 4.2 niet meer upgraden. Maar goed, ik kocht hem met iOS2 en de upgrade maar iOS3 bracht eindelijk cut & paste. Dus wat zou ik zeuren over multitasking :lol:.

Reken kortom op 1 jaar bij de tijd zijn en 2 jaar goed kunnen werken. Daarna wordt het behelpen.

Peter

Bijdrager
    Froggle

3 jaar is mogelijk. Kijk naar de 3GS. Die werd geleverd met iPhone OS 3.0. Werd bijgewerkt naar iOS4, probleemloos, daarna weer naar iOS5, probleemloos, en nu weer naar iOS6, probleemloos.

Maar gezien er telkens weer iPhone’s komen met nieuwe functies, zul je dus in elke nieuwe versie van iOS weer iets missen. Hoewel ik het gemis van functies voor de 4S nu wel mee vind vallen. (enkel het grotere scherm).

Bijdrager
    1984
    redhead3 op 26 september 2012

Uiteraard zonder onverwachte water-of valschade.

Maar daar word door de concurrentie ook aan gedacht http://www.youtube.com/watch?v=oiVAA6kOGDM&feature=plcp
    Verder is er meer te koop van waterdicht tot goedkope prepaid smartphones, tot kwalitatieve smartphones
    http://www.onemorething.nl/community/topic/yeah-ik-heb-een-nieuwe-gekocht/page/2395#post-2465699

Sony XPERIA T vs IPHONE 4S

Bijdrager
    flyerking

Heb hier nog een iPhone 2 liggen en die werkt nog goed, maar het ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Het kan jaren meegaan, als je niet persee altijd de laatste update wilt hebben. Ik heb een 4 en die draait al 2 jaar prima. Merk wel dat met de hoeveelheid apps die je installeert ook de snelheid afneemt en flink ook. MIjn remedie is gewoon wat vaker de openstaande apps sluiten. Ook apps die je niet gebruikt erweer afhalen werkt prima.

Die van mij kan nog wel eventjes mee.

Tip om de kosten te drukken. Nu de 5 komt, zullen een hoop 4s’en wel in de verkoop gaan. Kan je nog een paar jaar plezier mee hebben. En omdat ze de helft van het geld kosten, heb je misschien aan 2 jaar genoeg.

Michiel

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb inmiddels een goede 25 maanden de iPhone 4, en werkt perfect. Nooit een hoesje of case gebruikt.
    Door mijn eigen gebruik waren er wel wat krassen/dofheid ontstaan op het achterpaneel. Daarom dit een paar maanden geleden laten vervangen. iPhone helemaal als nieuw.

Maar zeker wanneer je een stevige case eromheen doet, (Psst, cadeau vragen:wink: ) kun je er wel 3-4 jaar mee door. Qua software zijn updates bij mij alleen de snelheid nog maar ten goede gekomen. OK, de nieuwste features die veel van de hardware vragen krijg je niet mee. Maar functionaliteit wordt zeker niet minder.

Moderator
    Strifer

Mijn moeder en mijn schoonvader gebruiken onze oude iPhone 3G… deze zijn nu totaal 3 jaar oud. Ze werken prima en vertonen geen gebreken. Ze zijn uiteraard wel een beetje sloom en kunnen sommige dingen niet meer draaien. Wij zitten inmiddels op een iPhone 4, over een jaartje gaan we uitkijken naar nieuwe. Ik hou mijn hart vast voor de tarieven voor zowel de iPhone als de abonnementen;)

Maar goed, met een iPhone kun je dus prima een jaar of drie doen (vier jaar kan, maar ze zijn dan wel echt verouderd op gebied van snelheid en de nieuwste functies), maar je moet er wel zuinig mee omgaan. Daarin zit veel verschil!

Bijdrager
    driesdk

Ik hou het meestal op 2 jaar voor ik een nieuwe koop, en dan kan je de oude voor ongeveer 300 euro verkopen.
    In alle gevallen tot nu toe werkten de telefoons nog perfect.
    Ik heb mijn iPhone 4 nu langer dan 2 jaar, en ik ga overstappen naar de 5, maar de 4 werkt nog perfect, snel, kan alles nog draaien, en geeft nooit problemen.
    Ik kan me best voorstellen dat ik daar nog wel minstens een jaar mee zou kunnen doen. Het blijft een goede telefoon.

Toen ik 2 jaar geleden de 4 kocht heb ik de 3G verkocht aan iemand, en deze persoon gebruikt hem nog steeds, en is niet van plan om een andere telefoon te kopen.
    Ook die 3G heb ik 2 jaar gehad, dus maw is die telefoon nu 4 jaar oud, en wordt zonder klachten nog steeds gebruikt door de koper.
    Die 3G is nog steeds vele malen toffer en sneller dan menig Samsung Android device waar je de jeugd mee ziet rondlopen tegenwoordig.

Weinig smartphones van 4 jaar oud die nog zo up-to-date zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een 3GS van 2 1/2 jaar.

Ziet er nog uitstekend uit. Werkt als een tierelier, en gaat nog zeker niet weg.
    Meer dan drie jaar is dus zeker realistisch.

Vier jaar is in de wereld van de technologie wel een eeuwigheid, maar je telefoon is niet opeens onbruikbaar na die tijd natuurlijk.

Bijdrager
    Marcel1965

Ik heb nog steeds mijn 3G ,doet nog steeds goed zijn ding en de dochter krijgt hem want ben aan vervanging toe en dus vernieuwen door de Iphone 5.
    Kent er iemand reeds de officiele verkoopdatum in Belgie?

Bijdrager
    Thomas18NL

Officiele verkoopdatum is vrijdag, 28 sept.
    .
    Ontopic: de eerste iPhone doe het bij sommige mensen nog. Conclusie? Het ligt aan het gebruik.

Bijdrager
    Broer T.

Alternatieve conclusie: Sommige eerste iPhones doen het nog. Het ligt aan het toestel.

Bijdrager
    redhead3

Bedankt voor jullie reacties!
    Het lijkt me dat ik een redelijke gebruiksduur mag verwachten.

Wat me niet helemaal duidelijk is, is wat wordt bedoeld met ‘er zuinig op zijn’?
    Het is toch ook maar een telefoon, je belt er mee, je surft er mee, hoe kan dit gebruik een invloed hebben op de levensduur van het toestel?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik heb hier een iPod van de tweede generatie liggen. Altijd met zorg gebruikt. Laatst een nieuwe batterij erin gestoken en nu kan ie weer tien jaar verder.

Het ligt er dus maar aan hoe je het ding behandelt.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat me niet helemaal duidelijk is, is wat wordt bedoeld met ‘er zuinig op zijn’?…

Niet drie keer per dag uit je handen laten kletteren.

Niet naast je sleutels in je zak doen.

Niet buiten in de regen laten liggen.

Niet aan je kleine zusje in de box geven.

etc.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Doe er een hoesje rond. Maakt echt wel verschil.

Bijdrager
    redhead3

Ok, bedankt voor jullie reacties.
    Dan wordt het een iPhone 4 voor kerst:grin:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.