30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)
  • Q:
    Bijdrager
    ElTollo1978

Wat is de juiste televisie voor een Apple-liefhebber?!?

Dat wachten op de een echte televisie van Apple ben ik nu wel zat, dus dan maar op zoek naar een ander scherm.

Vraag nu: welke? Welk merk geeft het meest een Apple-ervaring? Vroeger was ik wel fan van Loewe, maar dat is ’t toch ook niet echt meer, geloof ik… Samsung-fan ben ik al helemaal nooit geweest, dat blijft toch meer een Android-ervaring…

Sony? Panasonic? Ons eigen Philips?

Apple-ervaring vind ik overigens:
    – fantastische kwaliteit;
    – geen rare/ontelbare aansluitmogelijkheden;
    – geen eindeloze menu’s;
    – geweldige integratie met andere Apple-spullen;
    – schitterend design (‘ook als ‘ie uitstaat is ‘ie mooi’).

Iemand tips&trucks?

Bijdrager
    hokkie

Ik ben erg gecharmeerd van Panasonic Plasma’s (uiterlijk even uitgesloten, want dat is wel heel persoonlijk). Kleuren, contrast en helderheid erg mooi! Redelijk goed te kalibreren!

Bijdrager
    Nikita

Sony… Hands down.

Bijdrager
    chris24924

Philips en LG spreken mij het meeste aan, meeste Philips toestellen hebben/hadden een mooie zilveren (Apple kleurige) rand, en LG’s zijn erg mooi dun en hebben bijna geen omlijsting.

Bijdrager
    Nikita

Sony’s huidige lijn ook. Maar dan zwart. De menu’s van Philips hebben mij altijd tot vlekken geërgerd. Ambilight is daarentegen wel weer erg mooi.

Bijdrager
    Beech

Deze heb ik. Prachtig beeld. Smart TV gebruik ik nooit, daar heb ik mijn Apple TV voor. Prima samenwerking met iPad, iTunes, Apple TV en iPhoto. Het beeld van deze Philips is voor mij perfect, zwart is echt zwart, mooi spiegelglad scherm, net als mijn iMac en heel dunne rand.

Bijdrager
    Arjan110

LG

Bijdrager
    Baron Van Dedem

Geweldige Apple intergratie krijg je alleen als je een Apple Tv aan je Tv hangt. Daarbij maakt het naar mijn mening weinig uit van welk merk het is. Je kunt puur op design wat uit gaan zoeken en dan het knopje voor de HDMI uit je hoofd leren.

Bijdrager
    sciletto

Persoonlijk vind ik de SHARP tv’s het dichtst in de buurt komen qua design, menu vriendelijkheid en beeldweergave. Met name de LC-70LE857E
    die lijn is echt heel mooi. Sharp is de enige die een 4 panel scherm heeft (4 kleuren) en dat geeft echt super beeld. Het kost wel wat:)

Daarna vind ik de Panasonic Viera 4 tot 6 serie echt de prins op het witte paard.

De menu’s van Panasonic zijn very ”smooth”. Echt een vet ding!

Als je op deze tv’s een Apple TV aansluit en of een goede home cinema set, dan heb je een kijk en luister ervaring waar je elke dag van kan genieten.

Sleutelbeheerder
    Night

Waarom kijk je niet gewoon bij een TV zaak of de Mediamarkt. Staan ze allemaal op een rijtje en kun je ze allemaal bekijken en kiezen voor het model dat qua kwaliteit aansluit bij je wensen (en je portemonnee natuurlijk). HDMI aansluitingen hebben ze tegenwoordig allemaal.

Bijdrager
    sciletto
    Beech op 29 december 2013

Deze heb ik. Prachtig beeld. Smart TV gebruik ik nooit, daar heb ik mijn Apple TV voor. Prima samenwerking met iPad, iTunes, Apple TV en iPhoto. Het beeld van deze Philips is voor mij perfect, zwart is echt zwart, mooi spiegelglad scherm, net als mijn iMac en heel dunne rand.

Als je Philips goed vind dan vind je LG ook goed. De tv’s van Philips worden sinds 2012 door LG geassembleerd. Het enige wat ze tegenwoordig nog zelf in de fabrieken doen is huishoudapparatuur en Healthcare voor ziekenhuizen (doen ze overigens erg goed!).

Mijn broertje heeft een Philips LCD uit 2009 gehad en dat is best een drama. Het was ook nog eens een vrij dure tv. Het irritantste van Philips is het backlight of dim gebeuren. Als een scene in een film donker werd werd het beeld ook donker en visa versa, dit kan je niet uitzetten en het hindert echt.

Bijdrager
    Jordan_D

Sony. Ik heb een paar duurdere Samsungs gezien waar een Mac mini aan hing maar als je de iconen in de dock bekijk zien die er een stuk minder uit.
    Ik Heb meerdere instellingen nagelopen op zowel de Mac mini en de TV’s maar het lijkt nagenoeg of dat het kleuren pallet niet toereikend is.
    Raar genoeg hebben ze in de AppleStore in Amsterdam ook Samsung TV’s staan maar dat is volgens mij een deal wat Apple met Samsung heeft lopen.

Maar elke Sony van de goedkope serie tot de duurdere, doen gewoon hun best en de menus zijn over het algemeen overzichtelijk en duidelijk. Ook heeft Sony een aantal Apps voor IOS devices om je TV (mits die over netwerk functies beschikt) mee te bedienen.
    LG heeft een hele slechte klantenservice en dat kreeg ik te horen van iemand die bij LG zelf werkte dus ik zou die maar vermijden. Mocht je TV stuk gaan.
    Panasonic is wel een merk wat als Sony altijd wel kwaliteit levert.

Suggestie:
    http://www.bcc.nl/sony-kdl42w656.html

Succes met je keus.

Bijdrager
    sciletto
    Night op 29 december 2013

Waarom kijk je niet gewoon bij een TV zaak of de Mediamarkt. Staan ze allemaal op een rijtje en kun je ze allemaal bekijken en kiezen voor het model dat qua kwaliteit aansluit bij je wensen (en je portemonnee natuurlijk). HDMI aansluitingen hebben ze tegenwoordig allemaal.

In winkels hebben ze tegenwoordig niet zoveel als op internet. Mijn tv heb ik via internet gezocht en in de winkel bekeken, soms heeft de mediamarkt hem niet maar wel weer een exclusievere beeld en audio zaak.

Bijdrager
    macpro

Ga toch maar terug naar Loewe. Het totale bedieningsconcept en de integratie van rand apparatuur staat daar op een hoog niveau.
    En als je een beetje handig bent kun je die TV zeer goed integreren met je Mac en domotica systeem.
    Je betaalt er alleen een stevige prijs voor, maar dat is met Apple ook het geval. En je krijgt veel waar voor je geld.

Bijdrager
    fenkikon

Koop een mooie 4K televisie, valt in dezelfde prijs categorie als de eerste LCD televisies van Sharp en Loewe. Voor die integratie met Apple spullen zul je toch voor een Apple TV moeten kijken of een smallplayer van mPossible (meer functionaliteiten dan een Apple TV).

Bijvoorbeeld deze van Samsung, voor maar 3999 euro:

Inactief
    Anoniem

Het kwaliteitsverschil tussen een HD en een 4K scherm zal ik op een scherm van, pak ‘m beet, 40 inch echt niet zien. Dit ga je wel zien op schermformaten die met gebruik in bv. bioscoopzalen. Dus als je jezelf voor een paar duizend euro wilt naaien, ga vooral je gang.

Bijdrager
    deSpaanseRente

panasonic

ga niet alleen af op de looks

Bijdrager
    polansky

Wat moet je met een 4K TV?
    Content is er nauwelijks voor te vinden, en van onze kabelaanbieders en tv zenders hoef je ook niet te verwachten dat 4K de komende 5 a 10 jaar zal doorbreken. In dat geval is 4K dus alleen handig voor je computerbeeld.

Koop gewoon een goede Sony TV. Een Sharp is ook leuk, maar toch zeker geen Koreaanse meuk van Samsung.
    Philips is al lang geen Philips meer, maar gewoon een branding merk van een Chinees die TV’s maakt. Zou ik alleen kopen als je ook hue lampjes in huis hebt en je daar ook iets mee wil doen om de ‘sfeer’ te verhogen.

Bijdrager
    Hydræ

Panasonic TX-L42e6

Bijdrager
    hokkie
    macpro op 29 december 2013

Ga toch maar terug naar Loewe.

Vergeet daarbij niet dat ze in oktober nog een faillissement hebben aangevraagd! Voor garantie lijkt mij dit redelijk belangrijk. Daarnaast hebben ze jaaaaren niets gedaan aan de ontwikkeling van LCD/Plasma/LED, zegt genoeg lijkt mij!

Verder ben ik het wel eens met een paar opmerkingen die hier voorbij komen om vooral naar een winkel te gaan en de verschillen te bekijken. Misschien staan daar niet alle modellen, maar de verschillen tussen de merken kan je daar natuurlijk wel zien!

Bijdrager
    macpro

Over de garantie van Loewe hoef je je geen zorgen te maken. Die zijn op de achtergrond heel hard bezig om de boel weer op de rit te krijgen.
    En ze lopen niet voorop met het nieuwste van het nieuwste. Dat klopt. Ze kijken eerst goed naar wat wel of niet aanslaat en nemen dat op in hun programma. Lijkt wel een beetje op dat fruitig computermerk.

Bijdrager
    computer space

Een goede TV gebruik je als monitor! De Apple ervaring laat je een MacMini verzorgen, die regelt alles, en dan hoeft die TV alleen nog maar een HDMI signaal te laten zien. Na het wegbutsen van wat irritante beeld-verbeteralgoritmes heb je het TV menu niet meer nodig.

3 dingen om op te letten:
    – Ondersteunt ie ECHT 24p (dus zonder rare upsampling naar 100, 200 of 700 hz)?
    – Wat is het gamut? Veel tv’s met LED zitten tegenwoordig op minder dan sRGB, dat is erg zoutloos qua kleuren.
    – Gaat de TV echt uit wanneer er geen signaal op de HDMI binnenkomt? Heel irritant als er steeds zo’n “no signal” melding rondzwemt.
    Meer hoeft een TV niet te kunnen.
    Overigens leuk om deze drie vragen op een willekeurige verkoper af te vuren…. Uhhhhhhhh….. Geen idee!

Bijdrager
    Victor1994

Als je toch het een en ander uit wil geven aan een televisie, kijk dan ook eens naar Bang & Olufsen. De meeste BeoVisions hebben een mooi design, prima beeldkwaliteit en zijn ergonomisch zoals Apple: alles is logisch. Randapparatuur kan worden aangesloten en bediend met de B&O-afstandsbediening: van Apple TV tot digitale decoder, van VHS- tot BluRay-speler. Ook zijn B&O-televisies vrijwel de enige bij welke de ingebouwde speakers prima zijn. Je kunt uiteraard uitbreiden tot bijvoorbeeld 5.1, zonder een aparte versterker met bijbehorende afstandsbediening.

Kijk er eens naar in een van hun winkels. Ze zullen je nog meer voordelen noemen.

Bijdrager
    ElTollo1978

Wat een reacties!:) Top, dank aan allen!

Ik neig op dit moment naar de Sony KDL-55W905…:)

Bijdrager
    hokkie
    macpro op 30 december 2013

Over de garantie van Loewe hoef je je geen zorgen te maken. Die zijn op de achtergrond heel hard bezig om de boel weer op de rit te krijgen.

Mijn gevoel zegt dat je bij Loewe werkt, gezien de reactie van jou bij een ander topic;)

macpro op 30 december 2013

En ze lopen niet voorop met het nieuwste van het nieuwste. Dat klopt. Ze kijken eerst goed naar wat wel of niet aanslaat en nemen dat op in hun programma. Lijkt wel een beetje op dat fruitig computermerk.

Dit is commercieel gelul van de bovenste plank! Je kan ook zeggen: “ze hebben niet de know how, bestellen hun displays bij LG voor een fractie van de prijs en maken daar zelf een leuk kastje voor.” Tadaa! EUR 1000 meer vragen:P

Begrijp mij goed, ik vond Loewe in de tijdperk van de beeldbuis erg goed, net als Metz overigens. Er konden in die tijd weinig aan Loewe en Metz tippen, maar 15 jaar afwachten? Neh.. Zelfs dat heeft niet met het “fruitige” computermerk te maken (die trouwens DE innovaties bedenken)

Bijdrager
    macpro

Ik heb ook al eens over Drobo geschreven op dit forum. En Apple. En Brother. En Indigo. En …

Bijdrager
    ElTollo1978

Sony KDL-55W905 heeft concurrentie gekregen… Van :!:Samsung:!: nota bene…:angel:

Ik had t nooit gedacht maar de UE46F8000 ziet er wel echt heel strak uit en lijkt kwalitatief ook ’t beste van dit moment te bieden…

Iemand ervaringen?!?

Bijdrager
    ElTollo1978

Wordt waarschijnlijk toch de 40″

Loewe heeft t echt niet meer, ik ben er een beetje ingedoken, het is gewoon verouderd… Hoe zonde is dat, het was zo’n mooi merk.

Sony doet t leuk, maar hoe erg t ook is: Samsung tv’s zijn op dit moment t beste…

Bijdrager
    ElTollo1978

En… te vroeg gejuicht… tenminste voor Samsung dan…:D TV in het echt gezien, maar het is gewoon echt niet natuurgetrouw, echt niet mooi.

Het wordt de Sony KDL-40W905A

http://www.allesvoortv.nl/media/catalog/product/cache/4/image/114a0a6f9f719457f2705d708065bb8f/s/o/sony-40w905.jpg

Bijdrager
    ElTollo1978
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.