18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Remcovanderveer

Wat is de goede resolutie?

Ik heb een MBP 13” en wil deze aansluiten op mijn Samsung LE32C450 32” inch tv.
    Welke resolutie moet ik dan hebben om het goed weer te geven?

Gr.
    Remco

Bijdrager
    stavos

Dat ligt er maar net aan wat je eigen voorkeur is. Gewoon aansluiten en proberen. Stel een resolutie in, werk een tijdje met die resolutie zoals je dat vaker wil gaan doen (dus bijv. internetten, foto’s / film kijken, enz.). Werkt het niet prettig, dan moet je een andere resolutie proberen. Werkt het wel prettig, dan die resolutie blijven gebruiken of kijken of er een andere resolutie is die misschien prettiger werkt.

Bijdrager
    Remcovanderveer

Ja maar als ik de normale resolutie doe, dan geeft ie niet fullscreen weer.

Bijdrager
    nookie

Volgens mij heb je ergens de optie ”video overscan” (zoiets) staan in de systeemvoorkeuren – beeldschermen. Vink die eens aan, dan wel fullscreen?

Bijdrager
    Remcovanderveer

Onderscan? Die staat zeg maar onzichtbaar.

Bijdrager
    Pieterr

De beste resolutie om in te stellen is de “native resolutie” van het scherm.
    In dit geval dus 1366×768.

Daarna is het een kwestie van klooien met de “overscan” settings.
    Die kunnen zowel op de Mac (onder System Preferences –> Display) ingesteld worden, als op je TV. Kijk in de handleiding van je TV hoe je de viewmodus op “pixel op pixel” kunt instellen. Ieder merk TV heeft hier z’n eigen kreet voor (“Unscaled”, “one-on-one”, “pixelmapped” etc.)

Bijdrager
    Remcovanderveer

Staat er niet tussen MBP gaat maar tot de 1360×768 en daarna komt 1600×900 daar tussenin zit niets.
    Kan je hem niet handmatig instellen?

Bijdrager
    Pieterr

Dan kies je 1360×768. Kies ook 60Hz (“NTSC”).

Bijdrager
    Remcovanderveer

Gedaan, maar dan is hij niet full-screen.
    En dat moet toch wel kunnen…

Bijdrager
    Pieterr

Daarna is het een kwestie van klooien met de “overscan” settings.
    Die kunnen zowel op de Mac (onder System Preferences –> Display) ingesteld worden, als op je TV. Kijk in de handleiding van je TV hoe je de viewmodus op “pixel op pixel” kunt instellen. Ieder merk TV heeft hier z’n eigen kreet voor (“Unscaled”, “one-on-one”, “pixelmapped” etc.)

Bijdrager
    Remcovanderveer

Lukt niet, zie afbeelding.

Bijdrager
    Vinhelper

Hoho, nu vergeten we nog een stukje uit het verhaal: er zit verschil tussen een uitgebreid bureaublad en de synchrone weergave. (bij die laatste is het normaal dat je niet hoger kan dan de max. die de 2 schermen samen kunnen. In dit geval, 1360×768)

Of is de synchrone weergave reeds uitgeschakeld?

Bijdrager
    Remcovanderveer

Maar dat is juist de bedoeling, ik wil ‘m als m’n hoofdscherm gebruiken.

Bewerkt: Ja, als ik dat uitschakel geeft ie hem wel goed weer. Maar ik wil zeg maar daar gewoon op kunnen werken. Dus met dock etc.

Bijdrager
    stavos

Hoe staat je rangschikking ingesteld dan?

Bijdrager
    Remcovanderveer

@stavos Synchroon

Bijdrager
    stavos

Moet dat niet gesplits worden dan? En dan je dock naar het juiste schermpje slepen in je instellingen..

Bijdrager
    Ir.Bob

Als hoofdscherm gebruiken: ga naar het tabblad ‘ringschikking’ en sleep in dat scherm de grijze balk naar het andere beeldscherm. Zet tevens synchrone weergave uit.

Bijdrager
    Remcovanderveer

Dankje, Ir.Bob, het is nu opgelost.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.