22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    pimpidiel

Wat is de beste iPhone stereoset

Hallo OMT’ers,

ik wil een iphone speakerset kopen, waarin ik mijn iphone kan opladen en waarbij ik hem niet in flightmode hoef te zetten. hij mag best prijzig zijn want ik wil wel goed geluid er hoeft niet perse een wekkerfunctie in te zitten want die ga ik hoogstwaarschijnlijk toch niet gebruiken. mijn vraag is dus wat is de beste? graag jullie ervaringen.

alvast bedankt,
    Pim

Bijdrager
    Maverick9898

Die van Bose zijn heel erg goed;). Die kosten best veel maar dan heb je ook wat.

Bijdrager
    KarelWillem

Voor ± 300 euro kun je best wat beters krijgen.
    Dan ga je al gauw richting ‘echte’ stereo-installaties die voor een vergelijkbare prijs meer kwaliteit bieden.

Maar ja, soms wil je dat niet.
    Als je wat compacts voor naast je bed wilt kom je al gauw op zo’n Bose-achtig dock uit.

Bijdrager
    pimpidiel

nou kijk ik heb best wel wat ruimte maar ik wil iets makelijks waar ik mijn iphone in kan zetten en tegelijk een stereo is. dus liefst wel een dock optie of iets waar ik hem heel makelijk kan aansluiten en besturen met afstandsbediening.

Bijdrager
    eiko

Ik zou gewoon een iphone dock kopen en die aansluiten op een goede audio instalatie.

Bijdrager
    Caszz

Kijk HIER eens van small tot XL wat je wil.
    Zien er wel mooi uit ook, weet alleen niet hoe ze klinken.

Bijdrager
    Chorro

Een absurde prijs eigenlijk, maar ik was hier wel aardig van onder de indruk. Zit hele goede weergave van zowel bass, midden als hoge tonen in.

Bijdrager
    pimpidiel

@chorro ja ik had er ook al naar gekeken maar weet iemand of die goed compatible is met de iPhone?

Bijdrager
    Chorro

Bij de A-Mac in Utrecht hadden ze er toen der tijd een iPod Touch op staan en dat ging prima (in het tijdperk van iPhone OS 3). Dus ik ga er even voor het gemak van uit dat het met een iPhone met eventueel nieuwer OS ook prima moet lukken.

Bijdrager
    Doo.

Ja die van B&W is goed compatible met een iPhone, een kennis van me heeft er ook een.

Bijdrager
    wjend

@pimpidiel
    Ja hoor, staat een iPhone 3GS met iOS 4.1 in de Bijenkorf, in die speaker. Prachting ding, altijd leuk om ff mee te spelen als ik daar ben.

Bijdrager
    Doo.

Het is volgens mij wel het best als je je iPhone in de ‘vliegtuigmodus’ zet, dit om interferentie te voorkomen, dat geluid wat je altijd hoort bij een binnenkomende sms, e-mail, telefoongesprek! Voor de rest is het niet schadelijk als je het niet doet, het geluid is alleen vrij irritant. Misschien dat de B&W afgeschermd is tegen interferentie, dan heb je geen last van dat geluid.

Succes met je keuze

Bijdrager
    pimpidiel

Oke dan zal ik die overwegen want ik vind de zeppelin mooier dan de bose. Bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
    Pim

Bijdrager
    Chorro
    Doo. op 07 november 2010

Het is volgens mij wel het best als je je iPhone in de \’vliegtuigmodus\’ zet, dit om interferentie te voorkomen, dat geluid wat je altijd hoort bij een binnenkomende sms, e-mail, telefoongesprek! Voor de rest is het niet schadelijk als je het niet doet, het geluid is alleen vrij irritant. Misschien dat de B&W afgeschermd is tegen interferentie, dan heb je geen last van dat geluid.

Succes met je keuze

Zal ongetwijfeld daar wel tegen zijn beveiligd, want als ik in de auto zit met de standaard speakers dan heb ik er ook geen last van. Laat staan een speaker die is gemaakt voor eventueel een iPhone.

Bijdrager
    KarelWillem

Die Zeppelin is een vreselijk fragiel en belachelijk overpriced ding.

De iPod of iPhone hangt een beetje op de dock-connector heen en weer te bungelen.
    Vreselijk apparaat.

Bijdrager
    Chorro

Ik denk dat dat meer een probleem is van de iPhone dan van die speaker. Ik heb nog nooit een iPhone in een dock o.i.d. gezien waar ie echt stevig en zonder beweging in staat.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, het is een probleem van die speaker.
    Het is een gebogen stuk metaal met beweging, zonder goede ondersteuning voor de iPod of iPhone.
    Het dock zelf beweegt dus al.

Bijdrager
    pimpidiel

@karelwillem wat voor dock/speaker combinatie raad jij dan. Ben benieuwd:).

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Wil je design, ga dan voor Bose. Wil je kwaliteit geluid, dan kun je heel wat beters krijgen voor dat geld. Ik zal is even voor je kijken.:innocent:

Bijdrager
    KarelWillem
    pimpidiel op 07 november 2010

@karelwillem wat voor dock/speaker combinatie raad jij dan. Ben benieuwd:).

Ik heb geen flauw idee.
    Ik weet alleen dat die B&W zijn geld gewoon niet waard is voor wat betreft degelijkheid (kwaliteit van geluid kan ik niet over oordelen in dit geval).

Hier hebben ze 6 docks op een rij gezet:
    http://www.techradar.com/news/audio/hi-fi-radio/6-best-iphone-speaker-docks-901077
    En hier een hele zwik:
    http://www.iphonespeakerreviews.com/speaker-reviews.html

Dat is alvast een idee. Maar ik ben niet zo van die dockjes.
    Het geluid is en blijft toch wat het is: een klein dingetje.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    ad van de gein

Het is inderdaad erg erg veel geld (beetje over priced )voor zeppelin maar je kan hem ook aan een draadje hangen
    En er zit echt beter geluid in als een Bose met dock.
    Mogelijkheden te over.
    Ik gebruik hem ook als Radio thuis iCar Radio op je iphone installeren en draaien maar.
    Ik heb er in ieder geval erg veel plezier van
    Maar over een half jaar zal er natuurlijk wel weer wat anders zijn!!!
    Luister en kijk maar goed rond dat is mijn advies.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.