29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Wat is de beste en meest actuele Weer app voor iOS

Welke apps gebruiken jullie, die heel nauwkeurig werken op basis van je locatie en die gemaakt worden door een serieuze, betrouwbare developer.

Het gaat mij dan vooral om beter te kunnen beoordelen wanneer ik het beste naar buiten kan gaan (hardlopen/fietsen) zonder al te nat te worden.

Op dit moment gebruik ik vooral de ingebouwde Weer app van iOS om te kijken wat voor weer het vandaag en morgen wordt maar de standaard app van Apple is veel te basic en een complete loser app wanneer het gaat om betrouwbaarheid.
    Voorbeeld:
    Ik kan om half 3 in de weer app kijken en dan staat er 60% kans op regen om 3 uur, 80% kans op regen om 4 uur. Dat zou dus een basis zijn om vooral niet naar buiten te gaan want dan gaat het regenen. Je neemt dan de beslissing om je activiteit uit te stellen en dan kijk je om 3 uur nogmaals in de Weer app omdat je het buiten nog steeds niet ziet regenen en dan staat er ineens, om 4 uur 40% kans op regen om 5 uur 60% kans op regen. Dat soort ongein heb ik niets aan. Ik wil gewoon meteen kunnen zien waar de wolken hangen en of die mij gaan raken, mogelijk een in-app aankoop om ze weg te jagen als premium feature. ? ?

Persoonlijke eisen!

1) De app mag niet gratis zijn!

2) De app mag geen gratis versie bevatten met een optie tot in-app aankopen om alle reclame uit de app te verdwijnen. <— dat soort developers zijn niet het voorbeeld van wat ik bedoel met serieuze en betrouwbare developers.

3) De developer mag geen 25 apps op zijn naam hebben staan in 17 verschillende App Store categorieën.

4) Het zou leuk zijn als de app er een beetje fatsoenlijk uitziet, leuk icoontje en mooi ontwerp.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik al sinds iOS Weeronline.
    In onze hobby is een betrouwbaar weerbericht nogal van levensbelang namelijk.

Yep. Inclusief fraaie reclames.

1 en 3 spreken elkaar nogal tegen.
    Maar Weeronline is echt serieus. En voor die 1,99 heb je dus uiteindelijk géén gratis app.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Q-collective

Buienradar. Kun je voor betalen en zijn best serieuze ontwikkelaars dacht ik zo.

Bijdrager
    Gitte65

Ik ben fan van Buienalarm! Zelden dat ik een bui op mijn kop krijg met de hond uitlaten omdat deze app behoorlijk goed de buien voorspeld. Je kunt ook precies zien hoeveel neerslag er zal vallen en van wanneer tot wanneer dat zal gebeuren.
    Voldoet alleen niet aan jouw eis 1 en 2: Voor 1,09 kun je de app 1 jaar lang reclamevrij gebruiken, verder is ie gratis, werkt goed en ziet er, vind ik, goed uit.
    Dus waarom zou je dan moeilijk doen:wink: en bij voorbaat deze app afwijzen zonder deze uitgeprobeerd te hebben. Bij problemen of vragen reageren ze ook behoorlijk snel moet ik zeggen (is 1x voorgekomen).

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Gitte65.

Bijdrager
    Dick de Roos

De combinatie Weer (app) en Buienradar ( of Buienalarm) geeft mij een goed en betrouwbaar weerberld.
    Weliswaar vallen beiden af voor Shmoo, want gratis, maar voor mij voldoende in het kader van buitengedoe.
    Nadeel is wel dat de windsnelheid en -richting voor de langere termijn niet duidelijk is.

Bijdrager
    IGBA

RainToday.

Bijdrager
    Betinker

Ik gebruik Buienalarm en Windfinder, allebei zeer betrouwbaar.

Bijdrager
    koen

https://darksky.net/app – voldoet aan al je eisen, maar ik weet niet of het in de NL App Store te vinden is.

Moderator
    Pete.Z

Ik ben een redelijke liefhebber van het weer en dergelijke, en de enige app die ik nooit heb verwijderd, en meerdere keren per dag gebruik, is WeatherPro.
    Gratis al heel goed, met een jaarlijkse aankoop helemaal perfect.
    Voordeel is dat je ook de andere weer apps die ze hebben op het premium abonnement kan gebruiken.

Is echt de mooiste en beste app voor het weer.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    sedikit

De wereld lijdt aan weer-verslaving. Overal, ieder moment van de dag wordt je er mee doodgeslagen. Gewoon de veredelde dorpspomp. Men schijnt te allen tijde te moeten weten wat voor weer er de komende uren/dagen/weken te verwachten is. Wel eens afgevraagd waarom je die kennis wilt hebben? En dan die belachelijke paniek-zaaiende waarschuwingscodes!!! Code geel!! Goede oranje!! enz. De wereld vergaat!!
    Misschien is het wel zo aangenaam, bij het opstaan in de morgen, je te laten verrassen.
    Niettemin, alleen voor werk-gebruik in het buitenland, ben ik content met Live-Weer (sorry Shmoo: gratis. Het gaat je kennelijk zeer goed! :) ):
    https://itunes.apple.com/nl/app/live-weer/id749083919?mt=8

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  sedikit.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Carrot Weather schijnt een hele leuke en goeie app te zijn. Ik vind €5,50 een beetje veel voor het weer, dus ik heb ‘m nog niet geprobeerd.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  MoNdO GeNeRaToR.

Bijdrager
    iMac Lover

WeatherPro HD

Bijdrager
    nnsa

WeatherPro (HD) Niet verder zoeken. Beste wat er te koop is. Companion app is RainToDay. Werkt ook samen met Netatmo (eventueel).

Bijdrager
    WimVriend

Weather Pro HD, wordt ook gebruikt door onze koning.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Weather Pro,
    met wat hulp van Buienradar en Windfinder

Bijdrager
    Niels

Aahhhhh, arme Shmoo smelt van een beetje regenwater… Minder suiker eten man:lol:

Bijdrager
    Shmoo

@sedikit,

?? mafkees, moet jij niet eens met je kwasten gaan dansen? ?

@nielsdam,

Arme Shmoo krijgt van zijn pappa en mamma niet meer elk seizoen een nieuw paar superhelden regenlaarsjes. Dan wordt buitenspelen in de regen en in plassen stampen ook ineens een stuk minder interessant.

OT:

Bedankt voor de adviezen, ik zal ze straks eens rustig op de bank gaan checken.

Bijdrager
    gipsman

Wheather Pro

Bijdrager
    Niels

@shmoo: een echte vent koopt natuurlijk gewoon zijn eigen superhelden regenlaarsjes:lol:

Bijdrager
    AppelJuice

Ik gebruik ook al jaren Weather Pro HD, maar vind hem steeds minder worden. Heb er dacht ik ooit 4 euro voor betaald maar steeds meer features verdwijnen naar een additioneel premium account. Lees; geldklopperij van een in mijn ogen serieuze ontwikkelaar.

Per toeval op vakantie in Noorwegen op de app van het Noorse meteorologische instituut gestuit, deze bevalt zeer goed, is wel gratis maar heeft als nadeel dat radar/cloud coverage beperkt is tot Scandinavië/Noord Duitsland. Verder is de voorspelling mi betrouwbaar.

Yr.no’ van NRK
    https://itunes.apple.com/nl/app/yr-no/id490989206?mt=8

Bijdrager
    vuurvreter

@shmoo,

Gratis, zonder reclame en universeel, wat wil je nog meer?:-D

Bijdrager
    gipsman

Ja YR.no is ook een goeie, zonder toeters & bellen.

Bijdrager
    GoeieDag

Regenmelding, een weerradar app, maar mooier dan Buienrader, etc.
    En ook Windfinder Pro.

Bijdrager
    Spinozo

Weatherpro icm buienradar. Beide met widgets.

Bijdrager
    Shmoo

Regenmelding ziet er eigenlijk wel basic en to the point uit.

Kan alleen niet vinden of dit op locatie werkt of dat het GPS Globaal (Nederland) werkt.

Bijdrager
    TheBigZ

WeatherPro (voor de langere termijn) en Buienalarm voor de komende uren. Ik vind de lokale verwachting (extrapolatie) van Buienalarm vaak beter dan die van Buienradar (die ik ook gebruik).

Bijdrager
    tarun

Ik ben een liefhebber van Accuweather. Nauwkeurig en overzichtelijk.

Bijdrager
    Shmoo

Accuwaether zijn toch twee weken geleden in het nieuws geweest dat ze je locatiegegevens jatten en verkopen?

Bijdrager
    tarun
    Shmoo op 05 oktober 2017

Accuwaether zijn toch twee weken geleden in het nieuws geweest dat ze je locatiegegevens jatten en verkopen?

Klopt. Volgens hen was dat een foutje dat ze herstelt hebben. Ik merk vooral dat de app accuraat werkt en mij de juiste informatie geeft.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.