29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    Roosje

(Opgelost) Wat is de beste adblocker voor Safari?

Beste OMT’ers,

Op mijn iMac gebruik ik Safari.  Het liefst wil ik in de Apple App Store deze aankopen. Mijn vraag is welke adblocker kan ik het beste installeren?

Wat is jullie ervaring? Alle advies is welkom.

Bijdrager
    fred44nl

ik gebruik nu uBlock

Bijdrager
    Ziegler

adblocker doet het prima.

Bijdrager
    Roosje

Ziegler,

Dank voor je reactie. Welke gebruik jij dan?

Bijdrager
    Roosje

Beste Fred44.nl,

Dank voor je advies. Zijn alle advertenties met deze adblocker niet meer te zien?

Moderator
    Night

Ik gebruik zelf Adguard. Dit is niet gratis, maar ik heb op geen enkele site meer ‘last’ van reclames, banners of reclames in video’s. Daarnaast kun je per site uitzonderingen maken en sites toevoegen aan een whitelist en blacklist. Je kunt zelfs bepaalde delen van een webpagina markeren als advertentie (die geblokkeerd moet worden). Ook kun je met een simpele handeling een blokkering voor 30 seconden uitzetten. (Dan weet je weer waarom anderen klagen op OMT 😛). Het voordeel van deze adblocker vind ik dat deze constant up-to-date gehouden wordt zodat de allerlaatste advertentieservers steeds worden toegevoegd. Daarnaast biedt Adguard ook per browser een gratis plugin, zodat je ook gratis kunt genieten van een site zonder advertenties. Uiteraard zijn de mogelijkheden dan wel wat beperkter.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik gebruik Ka-Block! naar tevredenheid.

Maar we hebben natuurlijk iemand nodig die alle opties heeft geprobeerd en vergeleken…

Bijdrager
    TheBigZ

Nog een stem voor

http://kablock.com

This extension’s goals are modest.

– Block most ads and trackers.
    – Never contact a server.
    – Never slow down a page.

Some ads will get through this filter, and that’s ok. We already have extensions that block every ad that’s ever appeared on the web with a completionist zeal that must be admired. Provided we accept the tradeoffs described above, those blockers work great.

This ad filtering code makes zero network connections. The only way for the list of blocked domains to be updated is to release a new version of the extension itself.

The filtering extension has no access to the pages or sites loaded by the browser. No code from this extension even runs while browsing the web. Ka-Block! provides the list of filtered domains to Safari and the browser does the rest, maintaining your privacy.

Bijdrager
    Shmoo

Ik gebruik 1Blocker op macOS en iOS incl. iCloud Sync om instellingen gelijk te houden op beide devices.

Werkt prima, MAAR…

1) Erg prijzig als je het niet met korting hebt kunnen kopen.
    2) Developer weet niet zo goed wat hij wilt met het product en is een beetje stuurloos in zee waar iedereen 1,- wilt verdienen.

Bijdrager
    Roosje

Night, GoeieDag, The BigZ, Shmoo,

Heel hartelijk dank voor jullie adviezen. Ga hier mee aan de slag. Uitzoeken welke voor mij het beste is. Prijs is voor mij niet doorslaggevend wel kwaliteit.

Bijdrager
    Ziegler

<p class=”cite”>Roosje op 27 oktober 2018 om 12:53</p>
    Ziegler,

Dank voor je reactie. Welke gebruik jij dan?

adblock.

Bijdrager
    Roosje

GoeieDag en The BigZ,

Zijn alle advertenties met deze adblocker niet meer te zien?

Night,

Een prima product, goede informatie. Wil niet per maand betalen voor een abonnement. Had wel mijn voorkeur.

Shmoo,

Mijn voorkeur gaat nu uit naar deze adblocker.

Wacht even op een reactie van GoeieDag of The BigZ. Dan maak ik een definitieve keuze.

Nogmaals dank voor alle adviezen.

Bijdrager
    JJmac

Wipr

Bijdrager
    TheBigZ

Roosje op 27 oktober 2018 om 14:28

GoeieDag en The BigZ,

Zijn alle advertenties met deze adblocker niet meer te zien?

De meeste ads worden geblokkeerd zonder dat het tijd kost. (Zie de uitleg hierboven).

Mocht er toch een ad doorheen komen dan kun je die zelf aanmelden om weg te filteren. De lijst wordt iedere maand aangepast.

Updating the domain list

If there’s a pesky ad-serving domain that’s getting through the filter, open a pull request with the domain and a site or two on which its ads appear. We’ll add it to the blocked domains list and release a new version of the extension to include it.

Tenslotte is er de prijs…

Bijdrager
    Roosje

JJmac,

Dank voor je reactie. Alle recensies over Wipr hadden vijf sterren. Nog een optie die in aanmerking komt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wipr gebruik ik nu een weekje. Daarvoor uBlock origin maar die maakt geen gebruik van de nieuwe content blocking api van Apple waardoor de extensie het browsen vertraagt. Wipr is top maar je kan niet zelf iets toevoegen om te blocken.

Bijdrager
    Roosje

Usain,

Dank voor de informatie. Is een serieuze optie.

Bijdrager
    Roosje

OMT-ers,

Dank voor alle informatie. Heb net Wipr geïnstalleerd. Ben benieuwd.

Moderator
    Night

Kan je in ieder geval weer een beetje normaal door OMT navigeren 😉

Bijdrager
    Roosje

Night,

Klopt. Dank voor je reactie.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ublock

Bijdrager
    Roosje

aardjan.nl/blog,

Hartelijk dank voor je advies. Zoals je kunt lezen heb ik Wipr geïnstalleerd. Met name bij OMT als ik een artikel lees zit het vol met advertenties tussen de teksten. Is dat bij ublock ook zo?

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Roosje op 30 oktober 2018 om 11:36</p>
    Is dat bij ublock ook zo?

nee:)

Bijdrager
    Roosje

fred44nl,

Dank voor je reactie. Begrijp ik goed dat het advertentie-vrij is tussen de artikelen?

Bijdrager
    Roosje

fred44nl,

Heb uBlock geactiveerd op mijn iMac. Krijg bij een artikel tussen de tekst advertenties te zien. Kan ik deze weg krijgen? Zo ja hoe?

Bijdrager
    bartvdv

Vreemd, ik zie helemaal geen advertenties.

Bijdrager
    Roosje

bartvdv,

Wat is dan de oplossing? Wat moet ik waar aanpassen?

Bijdrager
    fred44nl

welk OS heb je ??

High Sierra, of Mojave ??

want dat maakt wel een beetje verschil.

Bijdrager
    Roosje

Ik heb High Sierra op mijn iMac.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.