30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    thomveen

Wat is beter Windows of Mac

hallo beste lezers.

graag zouden wij willen weten wat nou beter is Windows? of Mac.
    geef in je reactie ook aan waar om

Bijdrager
    KarelWillem

Windows natuurlijk.

Daarom zitten we hier ook op een Mac-forum.
    Dan komen we niet zo in de verleiding.

Bijdrager
    Yaris

Windows inderdaad. Wie koopt er nou een Mac? OS X is dikke prut.

Geblokkeerd
    Anoniem

heb je nog nooit op windows gewerkt??

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Beide zijn goed, maar geen van beide is perfect. Mac’s hebben een UNIX basis, terwijl Windows op de NT-kernel steunt. Beide kennen voordelen, en nadelen. Ik denk dat het grotendeels aan voorkeur ligt. Mac’s krijgen zo (bijna) geen virussen, Windows wel.

Bijdrager
    bluepower

kijk hier eens

Bijdrager
    Jack1

Bijdrager
    Thijs van Tol

OS Chrome forever!!!!

Bijdrager
    mowat

Waffle doet een zeer zinnige uitspraak.
    Ligt er ook aan waar je het systeem voor wil gebruiken.
    Mensen die veel met beeldmateriaal werken verkiezen meestal een Mac , mensen die echte gamers zijn houden het meestal bij een PC.
    Ik gebruik ze allebei en klaag over geen van beiden maar ik ben dan ook een heel bescheiden computergebruiker : een mailtje , wat op vaste betrouwbare sites internetten , briefje schrijven , spreadsheetje maken , een paar liedjes en foto’s bewaren.

Bijdrager
    Sanderman1992

Hoi,

Ik ben 12 jaar en ik heb geen idee hoe de zoekfunctie werkt. Voor de rest is mijn typevaardigheid ook echt om te huilen, laat staan mijn zinsopbouw.

Voor de rest gebruik ik MS-DOS, dan weet ik zeker dat mijn zusje van 8 het niet kan presteren om een virus te installeren omdat ze toch niet weet hoe het werkt.

Doei.

Bijdrager
    Rickje

Sanderman1992..
    12 jaar oud? Had dan Sanderman1998 aangemaakt joh!

Bijdrager
    Vassilli

Windows! Crasht tenminste nooit.

Bijdrager
    Pieterr

Al jaren tevreden Windows gebruiker. Ik ga nooit meer terug.

Bijdrager
    KarelWillem
    bluepower op 02 november 2010

kijk hier eens

Oei. Best leuk dat een 13-jarige zich bezig houdt met websitejes maken (zou zo van mijn zoon kunnen zijn), maar om dit nu als voorbeeld van een serieuze vergelijking aan te dragen?!

Zie het zo:

Als je leeft in het universum dat Apple heet en je daar in opsluit, glijdt het leven als op een roze wolk aan je voorbij.
    Stap je van je wolkje af, dan kan het wel eens rauw op je dak vallen.
    In je Fiat Punto met Windows-logo op het dashboard rijd je naar je werk, waar je de hele dag huilend achter je HP gezeten Patience zit te spelen tot het tijd is om huiswaarts te keren.

Als je leeft in het universum dat Windows heet, wordt je van meet af aan geconfronteerd met de grauwe werkelijkheid. Waardoor je beter bent voorbereid op het echte leven ‘buiten.
    In je Fiat Punto met Windows-logo op het dashboard rijd je naar je werk, waar je de hele dag fluitend achter je HP gezeten Patience zit te spelen tot het tijd is om huiswaarts te keren.

Bijdrager
    arnout

Windows met afstand.
    Met een Mac kun je niet veel, er is bijna geen sofware voor en het ziet er alleen maar mooi uit, form over function.
    Wil je mailen en MSN-en met je vrienden, vergeet een Mac dan maar, die kan dat allemaal niet.
    Internetten? Het ondersteunt geen Flash, dus je kunt geen Youtube fimpjes kijken en de eenvoudigste flash games kun je dus ook vergeten.

En dan die muis he, uit het jaar nul, met maar 1 button…

Een Mac is alleen maar eenvoudiger om de simpele reden dat je er niets mee kunt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heel toevallig was ik vandaag bij een belastingadviseur om het een en ander te regelen. Na het serieuze deel van het gesprek zei ik op een gegeven moment dat ik een nieuwe computer had gekocht (omdat dat aftrekbaar was). Hij zei toen terwijl hij zelf thuis geen computer had en er alleen maar voor zijn werk achter zat: “zeker een iMac“? Kennelijk straal ik iets van Apple uit.
    Zelf heb ik op een heel enkele uitzondering na (o.a. op mijn werk) nog nooit met Windows gewerkt. Dus een echte mening kan ik niet geven over Windows.

Wel kan ik uitleggen hoe het komt dat ik nu dus verknocht ben aan een Apple computer.
    Ik kocht mijn allereerste computer in ’79 en dat was de toen net tot computer van het jaar (vermoedelijk was dat gelijk de eerste keer) uitgeroepen Apple ][+. Ik had daarvoor een programmeerbare HP rekenmachine met lichtpen, thermische printer en RAM/ROM modules, dus toen ik een computer wilde wist ik waar ik op moest letten. Er verscheen toen een vrij dikke catalogus met misschien wel 50-100 merken en modellen (het was nieuw dus de markt werd bestormt).
    Er was er slechts één die qua (uitbreidings)mogelijkheden en “features” met kop en schouders boven alles uit stak en dat was dus die Apple ][+ @1MHz. Naast voor die tijd “veel” RAM (48k uitbreidbaar tot maar liefst 64k), mogelijkheden zoals een Z80 CPU kaart, het Pro-DOS & CP/M OS, een BASIC interpreter (INT & FP) en zelfs een heuse programmeerbare FP kaart @10MHz en 8(!) slots en ik wist “die moet ik hebben”. Vergeet niet dat Apple’s latere concurrent (MS-DOS) pas 3 jaar later verscheen! Slechts enkele jaren na die eerste aanschaf waren denk ik zo’n 80% van de merken en modellen die er in die catalogus stonden verdwenen of op sterven na dood. Apple, Amiga en Commodore waren op dat moment zo’n beetje de enigste van betekenis totdat MS-DOS er ook bij kwam.

Nu hebben we alleen nog OS-X en Windows en een beetje Linux. Als ik kijk naar het pad wat die twee hebben afgelegd (ooit hadden ze beide een marktaandeel van 0%), dan mag het duidelijk zijn dat Windows voor de massa is en OS-X voor de (ja toe mag het?) de elite. In ieder geval heb ik uiteraard geen seconde spijt van mijn beslissing van toen en menige “switcher” zou ook nooit meer terug willen, dus dat moet toch iets betekenen he?

Bijdrager
    arnout

Flauwe reactie die van mij verwijder die maar…
    (er is nog steeds geen mogelijkheid posts zelf te verwijderen toch?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    arnout op 02 november 2010

Dat zag je zeker pas toen je hem terug las? Zet er maar tig “winks” achter, anders kom ik ff langs:cool:

Bijdrager
    Gates

[offtopic]

Bijdrager
    Rickje
    arnout op 02 november 2010

Mwuah niet ‘flauwer’ dan sommige andere posts in dit draadje, naar mijn mening.:razz:

Bijdrager
    Rickje
    Gates op 02 november 2010
    Rickje op 02 november 2010

Sanderman1992..

12 jaar oud? Had dan Sanderman1998 aangemaakt joh!

Je snapt \’m echt niet he? Sanderman1992 deed zich voor als de topicstarter en plaatste een sarcastische post.

Buiten het feit dat mijn reactie gewoon off-topic en als grap bedoeld was, wil ik je zeggen dat ik nergens kan afleiden dat Sanderman iets met de topic-starter te maken heeft. Ik ruik dat niet ofzo, hoor. :slant:

Of is dat ook als grap bedoeld? :crazy:

Bijdrager
    Gates

[…]

Bijdrager
    Munchlax

[Ik zie in dit topic nog maar 6 ontopic, echte reacties :smile:]

Inderdaad, als je 27/4 videos van Hollywood kwaliteit wil maken, of wil gaan 24/7 Photoshoppen, dan zou ik een Mac nemen.
    Ben je echter een gamer, dan zou ik eerst kijken of er Mac versies zijn, ga dan uit naar voorkeur.
    Ben je geen van beiden, maakt het niet zo veel uit; Mac OS X is zo’n beetje compatible met alles, dan. Je hebt vele mail en MSN programmas, je hebt Flash, maak je dus geen zorgen over YouTube en flash games en applicaties, en de bijgeleverde muis is best goed.

Een Mac is dus soms wel een optie.

Bijdrager
    Rickje

Hmm, eigenlijk gewoon een Mac!!

Heb je alle voordelen van OSX, en alle na.. uh voordelen van Windows (Gaming) dankzij Boot Camp!! :yum:

Bijdrager
    Munchlax

Hmm, eigenlijk gewoon een Mac!!

Heb je alle voordelen van OSX, en alle na.. uh voordelen van Windows (Gaming) dankzij Boot Camp!! :yum:Ja, maar dan moet je weer een dvdtje van Windows hebben … Of wil je het op de andere manier doen??

Bijdrager
    Rickje

Hmm, ja.. en? Dus? Het kan wel gewoon prima en levert prima performance.

En ben je een beetje handig dan kost het je zelfs niks.

Bijdrager
    Maced.2

onzin topic…gooi lekker dicht :thumbsdown::sick:

Bijdrager
    Pieterr

De TS heeft zelf een Mac:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/ik-kan-mijn-macbook-niet-installeren
    Dus oordeel zelf zou ik zeggen. Je hebt vast nog wel een vriendje die (thuis) Windows gebruikt.

Bijdrager
    Munchlax

Hmm, ja.. en? Dus? Het kan wel gewoon prima en levert prima performance.

En ben je een beetje handig dan kost het je zelfs niks.Heb je gelijk mee.
    Doet me weer een beetje denken aan een leuke internet meme: http://www.youtube.com/watch?v=3AzpByR3MvI&feature=related

Bijdrager
    Vinhelper

Inderdaad want deze discussie kan zoveel kanten op…

Alleen niet 1 is de goede kant.:innocent:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.