30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    McNismo

Welke Mac Pro is beter?

Beste mensen,

Welke van de volgende MacPro’s is beter voor werkzaamheden met 3D-pakketten zoals Maya:

– MacPro
    – 2x 2.8 GHz Quad-Core Xeon “Harpertown”
    – model 2008

Of

– MacPro
    – 2x 2,4-GHz quad-core Intel Xeon “Westmere”
    – model 2010

Ik hoor graag jullie mening.

Geblokkeerd
    Anoniem

RAM? Grafischekaart?

Moderator
    unSOUND

Ik begrijp hieruit dat je toch geen andere kaart gaat kopen ? :sealed:

3e beeldscherm aansluiten op MacPro?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Aub, een betere titel! Ik denk dat je vooral moet kijken naar de grafische kaart. En in het bijzonder een professionele GPU als de NVIDIA Quadro FX 5600. De 2010 Mac Pro wordt alleen met een “gewone” GPU geleverd.

Bijdrager
    McNismo

Sorry, even een aanvulling:

– MacPro
    – model 2008
    – 4 Gb RAM
    – 1 Tb opslag
    – Nvidea Geforce 8800 GT

Of
    – MacPro
    – model 2010
    – 6 Gb RAM
    – 1 Tb opslag
    – • ATI Radeon HD 5770

Bijdrager
    McNismo

UnSound, jawel hoor. Waarschijnlijk wel. Ik zie dat je 3 beeldschermen kan aansluiten op een ATI Radeon HD 5770 grafische kaart. Dan zou ik gelijk klaar zijn. Dan zou ik mijn Nvidea Geforce 8800 GT kunnen verkopen. Wat kan ik daar nog voor vragen?

Als ik zeker weet dat Maya goed draait op deze kaart dan doe ik het. Ik wil ook zeker weten of deze kaart in mijn MacPro model 2008 past.

Moderator
    unSOUND

Maar vanwaar dan ineens dit topic ?

Bijdrager
    McNismo

Deze topic was om te kijken of het slimmer is om een andere MacPro te kopen waar deze kaart al inzit.
    Ik was benieuwd naar de snelheid van deze beide machines:

– MacPro
    – model 2008
    – 4 Gb RAM
    – 1 Tb opslag
    – Nvidea Geforce 8800 GT
    Of
    – MacPro
    – model 2010
    – 6 Gb RAM
    – 1 Tb opslag
    – • ATI Radeon HD 5770

Geblokkeerd
    Anoniem

doe maar dat 2010 model. veel plezier ermee.

Bijdrager
    McNismo

Ondanks het kloksnelheidsverschil?

Bijdrager
    AppleStef

De processor in de Mac Pro van 2010 heeft hyperthreading. Dus je Mac ziet dan 16 cores ipv 8 cores. Of Maya daar gebruik van maakt weet ik niet. Ook heeft die processor in de Mac Pro van 2010 turbo boost (tot 2.66 GHz kan hij dan gaan).

2.4 GHz Quad-Core Intel Xeon info
    2.8 GHz Quad Core Intel Xeon info

Moderator
    unSOUND
    McNismo op 21 februari 2012

Deze topic was om te kijken of het slimmer is om een andere MacPro te kopen waar deze kaart al inzit.

Precies. Waarom 250 euro uitgeven als je ook 1000 euro uit kan geven ! :money:

Geblokkeerd
    Anoniem

Deze topic

*dit

Bijdrager
    AppleStef
    unSOUND op 21 februari 2012

Precies. Waarom 250 euro uitgeven als je ook 1000 euro uit kan geven ! :money:

Instalatie van de GPU is teveel moeite … :sarcastic:

Bijdrager
    McNismo

Nou, ik hoor het al. Beter dus om de kaart erin te schuiven. Er is dus geen of weinig snelheidswinst bij een aanschaffen van een andere MacPro.

Moderator
    unSOUND
    Usain op 21 februari 2012

Deze topic

*dit

Deze topic mag ook volgens de spelling. Net als dat forums en fora ook beide goed is.:wink:

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb de titel maar aangepast.
    Als je een vraag wilt stellen is het toch niet zo moeilijk om deze duidelijk neer te zetten zodat men niet eerst het topic moet lezen om er achter te komen wat je nou eigenlijk wil?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nou, ik hoor het al. Beter dus om de kaart erin te schuiven. Er is dus geen of weinig snelheidswinst bij een aanschaffen van een andere MacPro.

Hangt er van af.
    Maya (dat wil zeggen de 2010 editie) gebruikt alle aanwezige cores dus zul je profijt hebben van hyperthreading wat een extra winst is los van de grafische kaart die er in zit. Dus in de praktijk is die 2,4GHz CPU veel sneller met Maya dan de 2,8GHz. Maar ben je geen ‘power user’ met Maya dan volstaat een betere kaart ook.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    AppleStef op 21 februari 2012

De processor in de Mac Pro van 2010 heeft hyperthreading. Dus je Mac ziet dan 16 cores ipv 8 cores. Of Maya daar gebruik van maakt weet ik niet.

Sorry maar met hyperthreading zijn er bij dit model 8 en geen 16 cores. (Het is een quad core)

Moderator
    unSOUND

Ik heb eerlijk gezegd wel zo mijn twijfels bij die gedachte… Ik heb hier bijvoorbeeld 2 Mac mini’s staan, één met een Dual 2,3 GHz i5, de andere met de Quad 2,0 i7. De i7 zou dus sneller moeten zijn omdat hij 8 cores heeft tegen de 4 cores van de i5. Toch zijn ze in de praktijk vrijwel even snel als je alle registers open trekt met bijvoorbeeld Handbrake-coderingen…

Bijdrager
    AppleStef

@hendrik ijzerbroot

Er zitten in die Mac Pro 2 Quad-Core processors, dus dat worden er in totaal wel 16 cores herkent door het OS.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@unSOUND
    Ik denk (en dat heb je zelf ook wel eens gezegd) dat het ligt aan hoe efficiënt de software met die cores omgaat. Als die efficiëntie bij 4 cores b.v 75% is en bij 8 cores 50% vanwege latency dan worden de verschillen in performance kleiner dan theoretisch zou moeten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Moderator
    unSOUND

Alles staat tot de laatste procent benut bij beide machines, dus daar mag het niet aan liggen zou je zeggen…

Bijdrager
    AppleStef

Ik heb eerlijk gezegd wel zo mijn twijfels bij die gedachte… Ik heb hier bijvoorbeeld 2 Mac mini\’s staan, één met een Dual 2,3 GHz i5, de andere met de Quad 2,0 i7. De i7 zou dus sneller moeten zijn omdat hij 8 cores heeft tegen de 4 cores van de i5. Toch zijn ze in de praktijk vrijwel even snel als je alle registers open trekt met bijvoorbeeld Handbrake-coderingen…

Vreemd, hier is de Mac Pro (8 cores 2.66 GHz) veel sneller als mijn MBP (i7 4 cores 2.7 GHz). Ook is de MBP (i7 4 cores 2.7 GHz) veel sneller dan de iMac hier (3.06 GHz Core 2 Duo) met Handbrake.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@hendrik ijzerbroot

Er zitten in die Mac Pro 2 Quad-Core processors, dus dat worden er in totaal wel 16 cores herkent door het OS.
    Dat had ik even niet gezien. In dit geval zou ik als de TS het geld heeft gelijk voor deze kiezen vanwege Maya of ander zwaar spul.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Alles staat tot de laatste procent benut bij beide machines, dus daar mag het niet aan liggen zou je zeggen…

Met efficiëntie bedoelde ik dus niet het CPU percentage (dat kan best 100% zijn voor een core) maar eerder de efficiëntie van snel aanspreken van de core. Als de ene thread pas kan starten omdat hij (te lang) moet wachten op het resultaat van een andere thread ontstaat er latency (tijd vertraging) en dat beïnvloed de performance ook.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vreemd, hier is de Mac Pro (8 cores 2.66 GHz) veel sneller als mijn MBP (i7 4 cores 2.7 GHz). Ook is de MBP (i7 4 cores 2.7 GHz) veel sneller dan de iMac hier (3.06 GHz Core 2 Duo) met Handbrake.

Ik denk dat je nu geen Mac Pro met een MBP moet gaan vergelijken want dan gaan er te veel andere zaken zoals de databus snelheid en RAM type ook mee spelen.

Bijdrager
    AppleStef

Ah. Maar kan ik de MBP wel vergelijken met die iMac?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je mag natuurlijk best vergelijken voor je zelf maar een ‘oude’ iMac core 2 duo verschilt ook al aardig wat met een nieuwere 4 core MBP.
    Zo presteert haast elke nieuwe Mac beter dan een oude Mac van een sneller type. Dus een nieuwe iMac b.v. kan sneller zijn dan een Mac Pro van 3 jaar terug. De vergelijking gaat dan een beetje mank.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.